ΣΠΕ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ | Έλα δεν θα πονέσει… «Σεργιάνι» των νέων επιθεωρητών στα σχολεία.
Ανάγκη να απαντηθεί και να αντιμετωπιστεί το κλίμα που καλλιεργείται!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Βγήκαν στο σεργιάνι οι νέοι συντονιστές/συντονίστριες και ειδικά στα Νηπιαγωγεία κάνουν κάθε προσπάθεια να… «καθησυχάσουν» τους συνάδελφους, συναδέλφισσες για τις «νέες υποστηρικτικές δομές», δηλαδή τα μικρά υπουργεία που θα αναλάβουν το έργο της αξιολόγησης-πειθάρχησης των εκπαιδευτικών και υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής για παραπέρα περικοπές στη δημόσια εκπαίδευση και περιορισμό όσων δικαιωμάτων έχουν απομείνει.
«Δεν υπάρχει ο όρος αξιολόγηση, ούτε καν αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» λένε απορώντας για το αντίθετο όταν στριμώχνονται ψελλίζουν «άλλο αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, άλλο η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου». Παλιά αμαρτία το τελευταίο το είχε υιοθετήσει και η ηγεσία της ΔΟΕ το 2003 με υπουργό -τότε- τον Σουφλιά. Αλλά επειδή η αλήθεια δεν κρύβεται δηλώνουν ότι μετά τη δική τους επιμόρφωση έρχεται και η δική μας σειρά: «Τότε και όταν ολοκληρωθεί η δικής μας επιμόρφωση κάτι θα μας ζητήσουν…». Άραγε τι;
Από τώρα βέβαια μας προετοιμάζουν στη λογική της συμμετοχής στην «αποτίμηση της σχολικής ζωής». Με προτάσεις που υπάρχουν στο τέλος κάθε φόρμας που ζητούν από τα σχολεία. Άρχισαν και οι επισκέψεις. Κάποιες και χωρίς προειδοποίηση…
Επειδή όμως τα πράγματα είναι πάντα συγκεκριμένα αναφέρουμε δύο νόμους: Ο ένας είναι ο ν 4547/18 που ορίζει πολύ συγκεκριμένα το ρόλο των νέων επιθεωρητών σύμφωνα με το άρθρο 5, παράγραφος 6 όπου αποφασίζουν εκτός των άλλων για: «την παρακολούθηση της υλοποίησης του προγραμματισμού, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με σκοπό την επανεξέταση και ανατροφοδότηση του προγραμματισμού… την τελική αποτίμηση του ετήσιου προγραμματισμού, κατά τη λήξη του σχολικού έτους …».
Με το άρθρο 245 του Νόμου 4512/2018 αντικαταστάθηκε η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) για τα εξωδιδακτικά καθήκοντα και το ωράριο των εκπαιδευτικών, ως εξής με τρόπο που δεν μπορεί κανείς να τα εκφέρει… απνευστί:
«η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου η εκτέλεση διοικητικών εργασιών».
Θέλετε και άλλα; Να τι προτείνεται για τον προγραμματισμό :
«Σύνταξη σχεδίων δράσης με σκοπούς και ειδικούς στόχους.
Οργάνωση κριτηρίων στρατηγικές και ενέργειες εφαρμογής σχεδίων δράσης Οργανωτικές δομές Αρμοδιότητες προσώπων και μηχανισμοί συνεργασίας και συντονισμού. Συνεργασία με νέες δομές. Παρεμβάσεις σε επίπεδο σχολείου ή σχολικής τάξης Διαμορφωτικές παρεμβάσεις στην οργάνωση και τον συντονισμό της σχολικής ζωής και σε εκπαιδευτικές πρακτικές. Εφαρμογή των δράσεων για επίτευξη των στόχων Συναντήσεις ομάδων εργασίας, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων κ.ά.Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης Προσδιορισμός μεθοδολογικών εργαλείων που απαιτούνται για τη συλλογή/καταγραφή δεδομένων ( ημερολόγια, σχέδια παρατήρησης, φόρμες καταγραφής, ερωτηματολόγια, σχέδια συνέντευξης κ.λπ.). Διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης του σχεδίου δράσης. Έκθεση των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης. Διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, διευθέτηση προβλημάτων χρόνου, επικοινωνίας και συνεργασίας, παρεκκλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου».
Με δύο λόγια με εργαλείο τον λεγόμενο προγραμματισμό της ύλης (όπου θα εμπλέκουν και το λεγόμενο σχολικό συμβούλιο), οργανώνεται ο ασφυκτικός έλεγχος της σχολικής ζωής και μάλιστα στο όνομα της… αυτονομίας της σχολικής μονάδας! Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΟΟΣΑ επιχαίρει γιατί με τα νομοσχέδια της κυβέρνησης ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του έργου του (ο ΟΟΣΑ δεν μασά τα λόγια του).
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Είναι φανερό πως η εφαρμογή μια τέτοιας πολιτικής θα… πονέσει και θα πονέσει πολύ καθώς ουσιαστικά θα διαλύσει τις υφιστάμενες εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση ακόμα και αν η μονιμότητα τυπικά θα ισχύει.
Από τη δική μας πλευρά χρειάζεται μία άλλου είδους… καταπόνηση: Να ξαναστήσουμε τα σωματεία μας και τις διαδικασίες τους, να οργανώσουμε την αντίσταση μας, να πιέσουμε τις ομοσπονδίες μας να πάρουν θέση και να ορίσουν κινητοποιήσεις που θα αποτρέπουν την εφαρμογή αυτών των σχεδιασμών. Οι πραγματικά αγωνιστικές, προοδευτικές και αριστερές δυνάμεις αυτό πρέπει να κάνουν και όχι να επιχαίρουν για τις καρέκλες και τις ψήφους που κέρδισαν στα κρατικά όργανα διοίκησης –όπως πρόσφατα με τις εκλογές για ΠΥΣΠΕ-ΚΥΣΠΕ, που δεν έχουν το παραμικρό πραγματικό αντίκρυσμα μπροστά στην κατάσταση που πάει να εδραιωθεί με το… μαλακό!
Νοέμβρης 2018
Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών
(Προκήρυξη που μοιράστηκε στον Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης)
Πηγή: antigeitonies.blogspot.com
e-prologos.gr