Με δύο ακόμα εκατομμύρια ευρώ συνεχίζει η κυβέρνηση να χρηματοδοτεί τα μέσα ενημέρωσης με πρόσχημα την καμπάνια για τον κορονοϊό, τα οποία μάλιστα αυτή τη φορά κατευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά στα τηλεοπτικά κανάλια, ποσό που έρχεται να προστεθεί στις παροχές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση για τα ΜΜΕ εν μέσω πανδημίας κορονοϊού.

Μετά τα ποσά της «λίστας Πέτσα» των 20 και πλέον εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, καθώς και την αναστολή της πληρωμής της δόσης συνολικά 21 εκατ. ευρώ (3,5 εκατομμύρια ο κάθε σταθμός) και άλλες παροχές, η κυβέρνηση προχωράει σε μία ακόμα «επικοινωνιακή καμπάνια για τον κορονοϊό», προσθέτοντας ακόμα 2 εκατ. ευρώ στην χρηματοδότηση των ΜΜΕ, αποκλειστικά στα τηλεοπτικά κανάλια αυτή τη φορά.

«Η νέα εκστρατεία θα περιλαμβάνει μόνο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας καθώς κρίνεται ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερα ο στόχος και το ποσό θα ανέλθει σε περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ.

Την Κοινή Υπουργική Απόφαση 840/2020 (ΦΕΚ 4754/Β/27-10-2020) υπογράφουν ο υφυπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, προβλέπει προϋπολογισμό που φτάνει έως και τα 2 εκατ. ευρώ, και αφορά «τη μετάδοση μηνυμάτων από τους πανελλαδικούς ενημερωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της ανώνυμης εταιρείας “Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.)” και τους τηλεοπτικούς σταθμούς των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου (“Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης”) κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά».

Η κυβερνητική απόφαση προβλέπει την ανάθεση της παροχής υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης σε ανάδοχο που θα επιλέξει η Προεδρία της Κυβέρνησης, καθώς και την σύσταση «ειδικής επιτροπής παρακολούθησης – παραλαβής» για την παρακολούθηση της «ορθής εκτέλεσης της σύμβασης».

Της τελευταίας αυτής χρηματοδότησης της κυβέρνησης στα ΜΜΕ προηγήθηκε φυσικά ο αδιαφανής κατάλογος των 20 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, με ξεκάθαρα πολιτικά κριτήρια, που επικρίθηκε από διεθνείς οργανώσεις Τύπου, όπως το International Press Institute.

Oι έξι τηλεοπτικοί σταθμοί ενημερωτικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας, που θα λάβουν τη νέα διαφήμιση, απαλλάσσονται από την υποχρέωση να καταβάλουν την ετήσια δόση των 3,5 εκατ. ευρώ. Καθώς πρόκειται για έξι κανάλια, το συνολικό ποσό που θα λείψει από τα κρατικά ταμεία είναι 21 εκατ. ευρώ, ενώ βάσει των όσων προβλέπει το νομοσχέδιο για την στήριξη των πληγέντων από τον Ιανό, που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης και περιλαμβάνει την νέα καμπάνια για τα ΜΜΕ, ταυτόχρονα χαρίζει τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ στην συνδρομητική τηλεόραση της Nova και της Cosmote, καθώς και φοροαπαλλαγές για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες. Με ρύθμιση επίσης τον περασμένο Αύγουστο, η κυβέρνηση αποφάσισε να αναλάβει το Δημόσιο την καταβολή του μισού «ενοικίου» προς την Digea μέχρι το τέλος του προσεχούς Οκτωβρίου.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως πίσω στον Μάρτιο, όταν ανακοινωνόταν η πρώτη λίστα Πέτσα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε υποστηρίξει πως η ενημέρωση των πολιτών για την πανδημία «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά». Στην πραγματικότητα όμως, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, με βάση το άρθρο 20 παρ. 3 του νόμου 3592/2007, τα τηλεοπτικά κανάλια υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεά μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου, και κυρίως για θέματα υγείας.

Συγκεκριμένα, για την υποβολή κοινωνικών μηνυμάτων, το ΕΣΡ αναφέρει:

(*) Με βάση το άρθρο 20 παρ. 3 του Ν. 3592/2007 (ΦΕΚ Α΄/161/19.07.2007) το οποίο έχει ως εξής: «…οι τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου διάρκειας τριών πρώτων λεπτών της ώρας καθημερινά ιδίως για θέματα υγείας, πρόνοιας και μέριμνας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή για τη μετάδοση μηνυμάτων, που αναφέρονται στα εκπαιδευτικά ή άλλα προγράμματα που διοργανώνει η Βουλή των Ελλήνων, καθώς και σε όλες εν γένει τις εθνικού, πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου δραστηριότητές της. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες. Η εφαρμογή της παραγράφου αυτής δεν εξαρτάται από την έκδοση της κοινής αυτής υπουργικής απόφασης.» και με αφορμή τη νέα Κ.Υ.Α. Α.Π. 1686/1/1.6.2018 (ΦΕΚ Β΄/2037/5.6.2018) του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης και του Υπουργού Υγείας με θέμα «Δωρεάν μετάδοση μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου από τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς» καθώς και τη μεγάλη αύξηση του αριθμού αιτήσεων που υποβάλλονται στο Ε.Σ.Ρ. για τη δωρεάν (άνευ ανταλλάγματος) μετάδοση μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου και με σκοπό την εφαρμογή ενιαίας διαδικασίας και κοινών προϋποθέσεων έγκρισης των αιτήσεων αυτών το Ε.Σ.Ρ. προχώρησε στην έκδοση της υπ’ αριθμ. 1/25.07.2018 Υπόδειξης.

Ακόμα, όπως υπογραμμίζει και ο δικηγόρος Βασίλης Σωτηρόπουλος, η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμόν 1686/2018 απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Πολιτικής και Υγείας που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 2037/5.6.2018 με τίτλο “Δωρεάν μετάδοση μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς”, προβλέπει:

  • Στο άρθρο 1 της απόφασης (“έννοια μηνύματος κοινωνικού περιεχομένου”) της ΚΥΑ αναφέρεται ως πρώτο – πρώτο παράδειγμα, το κοινωνικό μήνυμα για την “πρόληψη ασθενειών”.
  • Στο άρθρο 2 ξεκάθαρα αναφέρεται ότι το μήνυμα μπορούν να υποβάλουν για δωρεάν μετάδοση το Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τα ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Άρα, το Υπουργείο Υγείας, αλλά και κάθε νοσοκομείο ΧΩΡΙΣΤΑ θα μπορούσε να υποβάλει το μήνυμα για δωρεάν μετάδοση έτσι ώστε να εξασφαλιστεί μέγιστος ραδιοτηλεοπτικός χρόνος δωρεάν μετάδοσης!
  • Κατά το άρθρο 3, το μήνυμα υποβάλλεται από τον φορέα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης που έχει ειδική Τριμελή Επιτροπή που αποφασίζει την δωρεάν μετάδοσή του.

πηγή: ThePressProject

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το