Ένα πολύ διαφωτιστικό βίντεο διαμόρφωσε η ΕΛΜΕ Καστοριάς το οποίο και παρουσιάζουμε. Αμέσως μετά παρουσιάζουμε την αξιολόγηση της Νίκης Κεραμέως, μία πολύ εμπεριστατωμένη προσπάθεια που έκανε ο εκπαιδευτικός Μιχ. Ανεζίρης με τη συνυπογραφή της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Αξιολόγηση και για την Νίκη Κεραμέως, μήπως;
Αξιολόγηση εδώ, αξιολόγηση εκεί, αξιολόγηση παντού και δυστυχώς και στην εκπαίδευση. Και όμως, μήπως ήρθε η ώρα να αξιολογηθεί και η ίδια η κ. Νίκη Κεραμέως;
Μία πολύ εμπεριστατωμένη προσπάθεια έκανε ο εκπαιδευτικός Μιχ. Ανεζίρης με τη συνυπογραφή της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Μέσα στην αξιολόγηση της υπουργού κρίνονται, φυσικά, ο σχεδιασμός, η ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο, μεθοδολογία και πρακτικές, το παιδαγωγικό κλίμα μάθησης και ο αναστοχασμός-αυτοαξιολόγηση.
Το συμπέρασμα, τελικώς και αναμενόμενα, δεν ήταν καθόλου κολακευτικό, καθώς κρίνεται «Η αξιολογούμενη βλάπτει σοβαρά και αμετάκλητα τη δημόσια Παιδεία».
Η αξιολόγηση
«Μιας και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών «θα απογειώσει την εκπαίδευση», σύμφωνα με την πρόσφατη δήλωση της Υπουργού, συντάξαμε και σας παρουσιάζουμε – ως ευπειθή και καλοπροαίρετα γρανάζια του συστήματος – τον «δικαιωματικά και ιεραρχικά» πρώτο φάκελο ατομικής αξιολόγησης, ακολουθώντας όσο πιο πιστά γίνεται τα κριτήρια που θέτει το σχετικό ΦΕΚ (αριθ. 3781, 27/01/2023, αρ. Φύλλου 388). Υπάρχει άλλωστε άπειρο υλικό, με βάση τα πλούσια πεπραγμένα της αξιολογούμενης επί μια τετραετία.
ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗ: ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΝΙΚΗ
1. Σχεδιασμός
Προετοιμασία | Απόλυτα μεθοδική και στοχευμένη με σκοπό τη διάλυση της δημόσιας Παιδείας. |
Σαφήνεια των στόχων | Πριμοδότηση όλων των ιδιωτικών φορέων και των ιδιοκτητών των κολλεγίων, μέσω της παράλληλης απαξίωσης του δημόσιου σχολείου. |
Συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων | Πανελλήνιες εξετάσεις σε γνωστικά αντικείμενα που καταργήθηκαν από το σχολείο (π.χ. Σχέδιο). |
Εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης | Άψογη: Με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, εφαρμοζόμενη μόνο για το δημόσιο πανεπιστήμιο αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από την τριτοβάθμια Εκπ/ση και συνεχίζουν μόνο όσοι έχουν γεμάτες τσέπες για τα κολέγια. |
Σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας σε εναρμόνιση με τις συνθήκες της τάξης | Σχολεία όπου μαθητές και καθηγητές κινδυνεύουν καθημερινά με σοβαρά ατυχήματα, οροφές κτιρίων που πέφτουν, σχολεία με 700 παιδιά, μοιραία ατυχήματα που ήδη έχουν συμβεί (όπως το δυστύχημα στις Σέρρες). Να μιλήσουμε για σύγχρονες τεχνικές «διδασκαλίας» ή «επιβίωσης»; |
Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων | Webex «διά πάσαν νόσον». Αποσχολειοποίηση των παιδιών, με βαρύτατες συνέπειες στις ικανότητες ομαλής ένταξής τους στην παιδαγωγική διαδικασία. Ηλεκτρονικές «εκλογές». |
Για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης
Κατάρτιση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών | Ένας διδάσκων παράλληλης στήριξης για 8-9 παιδιά. Συνεχής συγχώνευση των αντίστοιχων τμημάτων. |
Αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών | Τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Τους ψάχνουμε στα σχολεία με το κιάλι, αλλά μας μάραναν οι «εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης»… |
2. Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο
Επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας | Σκοταδιστικά προγράμματα για τα Γυμνάσια (θεωρία του «αγέννητου παιδιού», ενοχοποίηση των αμβλώσεων, παρωχημένες θεωρίες για τη θέση της γυναίκας) που ανακλήθηκαν μόνο μετά από γενική κατακραυγή. |
Βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης | Μοναδικός! Ακόμα θυμόμαστε την πρώτη ανακοίνωση της υπουργού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, όπου μάθαμε ότι … «ο εθελοντισμός νίκησε τον λαϊκισμό» (περί φασισμού ούτε κουβέντα…). |
3. Μεθοδολογία και πρακτικές
Χρήση συμμετοχικών στρατηγικών / τεχνικών | Μηδενικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους στη δημόσια εκπαίδευση. Συνεχή «Εντέλλεσθε!» |
Ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη διαδικασία | Πρακτικός αποκλεισμός των μαθητών των εσπερινών σχολείων από την τριτοβάθμια Εκπ/ση, με την κατάργηση της ποσόστωσης εισαγωγής. Αντίστοιχες δυσμενείς μεταρρυθμίσεις για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. |
Διαχείριση του χρόνου | Αύξηση της ύλης, εντατικοποίηση των εξετάσεων και θεαματική άνοδος του βαθμού δυσκολίας τους, με την Τράπεζα θεμάτων: οι εκπαιδευτικοί τρέχουν να προλάβουν την ύλη, ο χρόνος για εμβάθυνση και εναλλακτικές μαθησιακές προσεγγίσεις εκμηδενίζεται. |
Αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών | Φακέλωμα και διαρροή των προσωπικών δεδομένων περίπου 2,5 εκατομμυρίων μαθητών κι εκπαιδευτικών στη Cisco. |
Aντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών | Με τη μαγική εντολή προς τους εκπ/κούς: «Λύστε τα όλα μόνοι/-ες σας!» Π.χ δεν προβλέπεται στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας να επικαλείται ο εκπ/κός προβλήματα που απορρέουν από κρατικές ευθύνες. |
Ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις | Γαλάζιοι πρυτάνεις και ΜΑΤ συνεργάζονται θαυμαστά για την πρόοδο ΑΕΙ και φοιτητών. |
4. Παιδαγωγικό κλίμα μάθησης
Προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού / επίλυση διαφορών στη διαχείριση συγκρούσεων | Η παν/μιακή αστυνομία μιλά από μόνη της.Η «ανταλλαγή απόψεων με την εκπαιδευτική κοινότητα» μεταφράζεται ως καθημερινό αλισβερίσι αποκλειστικά με τον ανώτατο κλήρο. Μεταξύ των εκπαιδευτικών η επιχειρούμενη αξιολόγηση θα διαλύσει κάθε εμπιστοσύνη, αφού η εκπαιδευτική κοινότητα κατακερματίζεται σε βαθμίδες ιεραρχίας, εκ των οποίων οι «ανώτερες» εποπτεύουν και βαθμολογούν διαρκώς τις «κατώτερες». |
Στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση | Εξοβελισμός αντικειμένων που ενισχύουν την κριτική σκέψη (Κοινωνιολογία), τη φαντασία και τη δημιουργικότητα (Τέχνες), μάθηση όλο και πιο νοησιαρχική, μηχανιστική, απωθητική. Τα πάντα ποσοτικοποιούνται και γίνονται αντικείμενο μέτρησης, η αποκλίνουσα νόηση εκδιώκεται στο «πυρ το εξώτερον.» |
Ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία | Πώς; Με την αποστήθιση; Με τον εξοβελισμό μαθημάτων που εμπλούτιζαν κι ομόρφαιναν τη μάθηση, το ατέλειωτο άγχος για τις εξετάσεις που απευθύνονται μόνο στους «άριστους»; |
Αποδοχή της διαφορετικότητας | Συνεχή αντισυνταγματικά προσκόμματα στους μαθητές που δεν επιθυμούν την παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, σε πείσμα των αποφάσεων του ΣΤΕ. Ύπουλη πριμοδότηση του εκφασισμού. Π.χ στα περσινά επεισόδια τραμπουκισμών σε σχολεία από ομάδες εξωσχολικών που πρόσκεινται στον φασισμό και στη Χρυσή Αυγή, το Υπουργείο «καταδίκαζε τη βία, απ’ όπου κι αν προέρχεται»! |
5. Αναστοχασμός– Αυτοαξιολόγηση
Κριτική επανεξέταση των πρακτικών | Αξεπέραστη! Παραδειγματικός αυταρχισμός, πλήρης περιφρόνηση των εκπαιδευτικών, έλλειψη οποιασδήποτε επανεκτίμησης μιας απόφασης, ακόμη κι όταν εναντιώθηκε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. |
Ετυμηγορία: Μηδενική δυνατότητα «επιμόρφωσης» ή βελτιωτικής παρέμβασης.
Εισήγηση: Άμεση απομάκρυνση από τον υπουργικό θώκο.
Η αξιολογούμενη βλάπτει σοβαρά και αμετάκλητα τη δημόσια Παιδεία.»
e-prologos.gr