Από τις 20 του Μάη οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια του Μετρό, της εταιρείας ΑΒΑΞ, προχωρούν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες. Διεκδικούν από την εταιρεία, που είναι και ένας από τους αναδόχους εκτέλεσης του έργου της κατασκευής της γραμμή 4, αυξήσεις σε μισθούς και μεροκάματα της τάξης του 15%, 10% αύξηση στο επίδομα υπόγειων εργασιών, 5ήμερο – 8ωρο, και μέτρα υγείας και ασφάλειας στα εργοτάξια της εταιρείας.
Η εταιρεία προσπαθώντας να ξεγελάσει τους εργαζόμενους «δέχθηκε» προφορικά κάποια από τα αιτήματα, όμως αρνήθηκε να τα δώσει γραπτώς στους εκπροσώπους των εργαζομένων. Αντίθετα απαίτησε να σταματήσει η απεργία για να γίνει ο οποιοσδήποτε διάλογος. Οι εργαζόμενοι ορθά αρνήθηκαν τους εκβιαστικούς αυτούς όρους μιας και έχει αποδειχθεί πολλές φόρες στο παρελθόν, ότι η εργοδοσία μετά το κλείσιμο της απεργίας και χωρίς γραπτούς τους αποδεκτούς όρους υπαναχωρεί. Ενδεικτικά μάλιστα αναφέρουμε ότι στο ίδιο έργο της γραμμής 4 η άλλη ανάδοχος, η ΕΡΕΤΒΟ, με αυτόν τον τρόπο είχε αποφύγει να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εργαζομένων. Όταν πριν από 1,5 χρόνο, στην απεργία που είχε πραγματοποιηθεί, με τους ίδιους κλάδους να διεκδικούν λίγο πολύ τα ίδια αιτήματα, η εργοδοσία με αυτό το τέχνασμα υπαναχώρησε. Η απεργία κράτησε κάτι λιγότερο από ένα μήνα και έσπασε μετά από την υπονομευτική στάση της ηγεσίας του σωματείου οικοδόμων όπου απαίτησε από τους εργαζόμενους να καταψηφίσουν τη συνέχιση της απεργίας.
Σήμερα παρά τις απειλές από την εργοδοσία για κήρυξη της απεργίας τους παράνομης, οι εργαζόμενοι στην ΑΒΑΞ προχώρησαν, την Τετάρτη 29 Μάη, σε κινητοποίηση έξω από τα γραφεία της εταιρείας. Μετά το τέλος της κινητοποίησης η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εμμένει στη θέση της για παύση της απεργίας για να υπάρξει οποιοσδήποτε διάλογος. Ενώ κυρίως μεταφέρει την απάντηση στα αιτήματα των εργαζομένων από Σεπτέμβρη, που υποτίθεται θα υπάρχει υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας σε όλο τον κατασκευαστικό κλάδο.
Εκτός από μισθολογικά αιτήματα, οι εργαζόμενοι παλεύουν και για τα θέματα της ασφαλείας στους χώρους δουλειάς, καθώς όπως αναφέρει ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, «οι 12ωρες και 10ωρες βάρδιες δημιουργούν σωρευτική κόπωση, η οποία θα οδηγήσει νομοτελειακά σε ατυχήματα». Οι ώρες υπερεργασίας μάλιστα έχουν καταγραφεί και από την ίδια την επιθεώρηση εργασίας που έχει υποβάλει πρόστιμο στην εταιρεία. Και βέβαια οι συνέπειες της υπερεργασίας είχαν σαν αποτέλεσμα το σοβαρό ατύχημα στον μετροπόντικα της Κατεχάκη με έναν εργαζόμενο να τραυματίζεται και να πρέπει να υποβληθεί σε χειρουργικές επεμβάσεις.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τις αποφάσεις των συνελεύσεων για τις απεργίες στηρίζουν και τα σωματεία που μέλη τους βρίσκονται εργαζόμενοι στην ΑΒΑΞ, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (ΣΕΚΑ), το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών (ΣΜΤ) και το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, αφού οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στα εργοτάξια της υπό κατασκευή γραμμής 4 είναι εργατοτεχνίτες, συντηρητές, αρχαιολόγοι και μηχανικοί.
Το «θαύμα» της ανάπτυξης των κατασκευών και τα ρεκόρ κερδοφορίας των κατασκευαστικών εταιρειών επιτυγχάνεται με την εκμετάλλευση των εργαζομένων είτε αυτή αφορά την ευέλικτη εργασία με το μπλοκάκι, το οποίο δεν έχει εργασιακά δικαιώματα, είτε αφορά την εργασία χωρίς ωράριο και την αχαλίνωτη εντατικοποίηση.
Κατά συνέπεια η μόνη απάντηση των εργαζομένων για την καλυτέρευση των συνθηκών εργασίας, αλλά και διαβίωσής τους θα πρέπει να είναι ο μαζικός συντονισμένος αγώνας. Αγώνας που καμία σχέση δεν πρέπει να έχει με τις δυνάμεις της υποταγής και της συνθηκολόγησης με τους εργοδότες.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το