Την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε η κυβέρνηση να κλείσει το Κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο και το Ποδηλατοδρόμιο στο ΟΑΚΑ μετά τη γνωστοποίηση μελέτης του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τη στατική επάρκεια της μεταλλικής κατασκευής και της πολυκαρβονικής επικάλυψης των στεγάστρων τους, αναστέλλοντας κάθε αθλητική και πολιτιστική δραστηριότητα σε αυτά. Ήδη προαναγγέλθηκε και εκπόνηση δεύτερης μελέτης που ανέλαβε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), ενώ η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών έδωσε παραγγελία για τη διενέργεια άμεσης προκαταρκτικής έρευνας.
Και το 2018 είχαν τεθεί θέματα σχετικά με την ασφάλεια του Κεντρικού Σταδίου, όταν κατά τη διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα ταλαντώθηκε μια κερκίδα και δημιουργήθηκε ανησυχία στον κόσμο. Μάλιστα, ο εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας έκανε σχετική έγγραφη ερώτηση προς τη διοίκηση του ΟΑΚΑ, η οποία είχε διαβεβαιώσει ότι δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας.
Μάθαμε επίσης πως οι κατασκευές αυτές έγιναν χωρίς κανονικές οικοδομικές άδειες, αλλά με άδεια “πέργκολας”, δηλαδή κατασκευής για στήριξη αναρριχητικών φυτών ενώ έχει “χαθεί” ο φάκελος του Γραφείου Καλατράβα για την περιοδική συντήρηση των κατασκευών! Τότε οι μελέτες είχαν ανατεθεί βιαστικά και “εν λευκώ” στο Γραφείο Καλατράβα, μετά από απαίτηση της Ολυμπιακής Επιτροπής, ενώ όσοι τότε αντιδρούσαν στα Ολυμπιακά Έργα που το κόστος τους φορτώθηκε στις πλάτες του Ελληνικού λαού, αντιμετωπίζονταν ούτε λίγο ούτε πολύ ως εθνοπροδότες! Και σαν να μην έφταναν τα Ολυμπιακά Έργα, την περίοδο εκείνη γέμισε το Λεκανοπέδιο με νέα κτίρια Γραφείων και Ξενοδοχείων που θα φιλοξενούσαν τις φοβερές και τρομερές επενδύσεις που θα γίνονταν στη χώρα, στον απόηχο των Ολυμπιακών Αγώνων. Κτίρια φτιαγμένα από τραπεζικά δάνεια που η αποπληρωμή τους φορτώθηκε για άλλη μια φορά στις πλάτες των εργαζομένων και στέκουν σήμερα σαν κουφάρια, ενώ την ίδια περίοδο αυξήθηκαν και τα εργατικά “ατυχήματα” λόγω της πίεσης και της πληθώρας του ανειδίκευτου εργατικού δυναμικού που χρησιμοποιήθηκε.
Να θυμίσουμε ότι η κατασκευή του έργου ξεκίνησε τον Μάιο του 2004 και ότι ο προϋπολογισμός του ήταν 60 εκατομμύρια, αλλά το τελικό κόστος έφτασε τα 255 εκατομμύρια (!). Ενώ δεν πέρασαν ούτε 20 χρόνια, το έργο ήδη παρουσιάζει μεγάλα σημάδια φθοράς και επικινδυνότητας! Στα χρόνια αυτά άφηναν εκτεθειμένους στον κίνδυνο εκατομμύρια θεατές και αθλητές, πρόσφατα μάλιστα βρέθηκαν στο ΟΑΚΑ 120.000 θεατές. Η τωρινή κυβέρνηση έχει μεγάλες ευθύνες, όπως επίσης ευθύνες έχουν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις που άφησαν τις εγκαταστάσεις στη μοίρα τους. Ο αυτονόητος έλεγχος που θα γίνει τώρα δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στο ΟΑΚΑ, αλλά και σε όλες τις χρυσοπληρωμένες Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις, που έγιναν με την ίδια διαδικασία του “κατεπείγοντος” κι ενώ κατασκευάστηκαν με τον ιδρώτα και το αίμα του ελληνικού λαού δόθηκαν μπιρ παρά σε εταιρείες, ιδιώτες και δήμους με μόνο σκοπό το δικό τους κέρδος.
Τον Ιούλη του 2021, η κυβέρνηση είχε παρουσιάσει το “Master Plan ΟΑΚΑ 2.0” με σκοπό την ανάπλαση και την παραπέρα επιχειρηματική αξιοποίησή του, με προϋπολογισμό 43,5 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, “για τον εκσυγχρονισμό και την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων”, για “να δημιουργηθούν σύγχρονες υποδομές για αθλητές και αθλούμενους, να επιτευχθεί η ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση και να δημιουργηθούν νέες πηγές εσόδων”, ώστε “στα 3 πρώτα χρόνια να υπάρχει ισοσκελισμός του ισολογισμού, ενώ μετά τον 5ο χρόνο να καταστούν οι εγκαταστάσεις κερδοφόρες”. Μάλιστα προβλεπόταν και η συντήρηση του στεγάστρου Καλατράβα, που ομολογούσαν ότι έχει υποστεί ήδη “σημαντική διάβρωση” και “δεν έχει συντηρηθεί απ’ όταν φτιάχτηκε”! Καταπληκτικά πράγματι τα αντανακλαστικά του “επιτελικού κράτους” του Μητσοτάκη και της κυβέρνησης της ΝΔ στη συντήρηση του γερασμένου στεγάστρου! Ακούστηκαν πάλι κι εκείνες οι φωνές που λένε “να το δώσουν σε ιδιώτη, αν δεν μπορεί το κράτος να το συντηρήσει και να το διαχειριστεί”, πρόθυμες πάντα να αποκλείσουν τον εργαζόμενο λαό που το έχει χρυσοπληρώσει από το δικαίωμα στην άθληση και την ψυχαγωγία.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr