Έως και 60% αυξήθηκαν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη χώρα μας από το 2019 έως το 2023. Η τεράστια αύξηση κάνει δυσβάστακτο το κόστος των ταξιδιών των κατοίκων που μένουν στα νησιά. Το ταξίδι τους στην ηπειρωτική Ελλάδα έχει γίνει πανάκριβο. Μια οικογένεια δαπανά έναν μισθό για μόνο ένα ταξίδι, ειδικά τους μήνες της τουριστικής σεζόν. Οι περισσότεροι πολίτες έχουν ξεχάσει τις καλοκαιρινές διακοπές στα νησιά τα τελευταία χρόνια, ενώ όσοι πρέπει να επισκεφτούν τις οικογένειές τους γιατί ο τόπος καταγωγής τους είναι σε κάποιο νησί, κάνουν οικονομίες ένα χρόνο για να αντεπεξέλθουν στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Όλα αυτά είναι γνωστά εδώ και χρόνια και απασχόλησαν έντονα την επικαιρότητα το καλοκαίρι του 2024. Ποιος δεν θυμάται τη Σοφία Βούλτεψη, όπου σε μία εξόχως προκλητική εμφάνιση, τοποθετήθηκε σχετικά με την ακρίβεια στη χώρα μας. Όταν κατά τη συζήτηση έγινε ειδική αναφορά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που έχουν εκτοξευτεί στα ύψη και γενικότερα την ακρίβεια και τους χαμηλούς μισθούς που δεν επιτρέπουν σε 1 στους 3 πολίτες της χώρας να κάνουν καλοκαιρινές διακοπές, η υφυπουργός μετανάστευσης και Ασύλου είπε ότι «οι άνθρωποι βρίσκουν διεξόδους». Μάλιστα, έδωσε τη λύση στους πολίτες που δεν μπορούν να πάνε διακοπές λέγοντας ανερυθρίαστα: «Μπορεί να πάνε στο χωριό, να πάνε στην ενδοχώρα, στα νησιά σίγουρα ναι υπάρχει ένα ζήτημα».

Παρόλα αυτά, νέες αυξήσεις αναμένονται στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το επόμενο διάστημα, με τις εκτιμήσεις της αγοράς να κάνουν λόγο για άνοδο της τάξης του 12-15%. Η αύξηση των τιμών έρχεται λόγω της εφαρμογής του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της ΕΕ για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου στη Μεσόγειο. Συγκεκριμένα, πρόκειται για «πράσινες» οδηγίες που απαιτούν τη χρήση καυσίμων στα πλοία με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,1%, τα οποία έχουν μεγαλύτερο κόστος. Όπως είναι αναμενόμενο με βάση τη στάση αδιαφορίας της κυβέρνησης το επιπλέον κόστος θα πάει κατευθείαν στην τσέπη των ταξιδιωτών, ενώ το ενδεχόμενο να απορροφηθεί η αύξηση των τιμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι ανύπαρκτο.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής ενώ στις Κυκλάδες και σε άλλες ακτοπλοϊκές γραμμές στο Αιγαίο, που δεν υπόκεινται στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ αλλά πρόκειται να ενταχθούν το 2029, οι αυξήσεις αναμένεται να είναι της τάξης του 10% με 12%, καθώς και οι τιμές του πετρελαίου καταγράφουν ανοδικές τάσεις.

Οργή και αγανάκτηση υπάρχει όμως και στους κατοίκους των νησιών, στον βαθμό που οι αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προκαλούν αύξηση του κόστους ζωής γενικά στα νησιά, για όλους, κατοίκους και επισκέπτες. «… Ανεβαίνει το κόστος ζωής γενικά στα νησιά. Με την αύξηση των εισιτηρίων βλέπουμε μία “άλλη ζωή” στο νησί. Δεν ξέρουμε γιατί γίνεται αυτό, έτσι συμπαρασύρονται οι τιμές και των προϊόντων μαζί από το κόστος μεταφοράς. Υπάρχει στόλος πλοίων που θα ανταπεξέλθει σε αυτό που θέλουν να περάσουν στην ναυτιλία; Ένα αυτοκίνητο για να έρθει εκεί θέλει 116 ευρώ και άλλα τόσα για να γυρίσει. Με την νέα αύξηση θα θέλει 260 ευρώ πήγαινε-έλα. Το κανονικό εισιτήριο θα πάει 60,5 ευρώ, από 56. Είμαστε 3ης κατηγορίας άνθρωποι, έτσι νομίζουν… Είναι πιο φθηνά να έρθεις από Γερμανία με αεροπλάνο παρά να έρθεις στην Νάξο με πλοίο από την Αθήνα. Απορώ η πολιτεία τι κάνει…Τι θα γίνει με τα νησιά της άγονης γραμμής; Τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι; Υπάρχει αδιαφορία, τα ξέρουν και δεν τους ενδιαφέρει…», δηλώνει ο πρόεδρος της ένωσης αγροτικών συνεταιρισμών Νάξου.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το