Αχ αυτή η διερώτηση!…
Πριν μερικά χρόνια ο φιλόσοφος Κώστας Αξελός είχε γράψει ένα φιλοσοφικό σύγγραμμα με τον παραπάνω τίτλο. Τι σχέση έχει ο τίτλος με τα τηλεοπτικά περιστατικά που θα εκτεθούν; Καμία απολύτως! Μα καμία…
Τα σαϊνια των Μέσων Μαζικής Αποβλακώσεως δεν διακρίνονται εξ άλλου για τις φιλοσοφικές τους ανησυχίες . Διακρίνονται βέβαια για τις διερωτήσεις τους . Να προβάλλουν δηλαδή μέσω ερωτήσεων αυτό που στην ουσία διερωτάται το σύστημα το οποίο χαμερπώς υπηρετούν σε σημείο ηλιθιότητας! Που δεν … διερωτάται βέβαια καθόλου άλλα έχει στόχους διαχρονικούς και επιβεβαιωμένους …
Μόλις λοιπόν ανακοινώθηκαν τα μέτρα για την διακοπή των μαθημάτων σε όλη την εκπαίδευση σε τρεις συναπτές εκπομπές μία το βράδυ της ίδιας μέρα και δύο την επόμενη, τα δημοσιογραφικά σαΐνια ακόμα και όταν η Υπουργός ή η γραμματέας του Υπουργείου δεν έθεταν τέτοιο θέμα διερωτόταν: ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ; Μπα! Φαγωθήκατε…
Δηλαδή τι εννοείται ακριβώς; Υπουργός και γραμματέας βρίσκονταν σε μία εμφανή αμηχανία (προς το παρόν). Η Τρέμη μάλιστα πρόσθεσε ότι με τις πληρωμές στο δημόσιο «έχετε τον ειδικό τρόπο να ανταποκριθείτε». Ποιον ειδικό τρόπο; Βέβαια η γραμματέας δεσμεύτηκε ότι οι αναπληρωτές θα πληρωθούν για όσες μέρες μείνουν κλειστά στα σχολεία .
Ξανά το ίδιο τροπάρι στις πρωινές εκπομπές. Και πως θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί σε ενδεχόμενη τηλε-εκπαίδευση; Έλα ντε… Πως;
Τα κρούσματα που εκδηλώθηκαν με το πρώτο φως της μέρας από διάφορες περιοχές της χώρας όπου Διευθυντές Εκπαίδευσης ερμήνευσαν τη υπουργική εγκύκλιο αυτοκρατορικότεροι του… αυτοκράτορα και υποχρέωσαν αλλού διευθυντές αλλού όλο τον σύλλογο διδασκόντων να βρίσκονται στα σχολειά δεν είναι προϊόν υπερβάλλοντος ζήλου απλά … Είναι το πώς ερμηνεύουν τα διοικητικά-τώρα- σαΐνια του νέου «επιτελικού κράτους» τις διαχρονικές στοχεύσεις του συστήματος.
Είναι γνωστό πως επί κυβερνήσεως Σημίτου του Μέγα Εγκσυχρονιστού επιδιώχτηκε να συνδεθεί η παροχή έργου με τις εργατοώρες και την αμοιβή του εκπαιδευτικού. Δηλαδή μειωμένη κατά τις ημέρες που δεν λειτουργούν τα σχολεία. Ως κριός πήγε να χρησιμοποιηθεί το καθεστώς για τις αναρρωτικές άδειες. Αναστάλθηκαν τα σχέδια αυτά με την «ηττημένη» μεγάλη πανεκπαιδευτική απεργία του 97. Έμεινε βέβαια η «ουρά» της σύνδεσης της αναρρωτικής άδειας με τα χρόνια υπηρεσίας που τη λούζονται όσοι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν μεγάλες αναρρωτικές άδειες και δεν έχουν μεγάλη προϋπηρεσία…
Φυσικά η ηγεσία της ΟΛΜΕ δια του Προέδρου της δεν διερωτήθηκε καθόλου. Έσπευσε να «καταθέσει» την πρόταση για παράταση της σχολικής χρονιάς στις πρωινές εκπομπές … Πρωινή φρεσκαδούρα…
Είναι απορίας άξιον πως σε κανένα από τα παραγωγικά μυαλουδάκια συνδικαλιστικής ηγεσίας και δημοσιογράφων (για την Υπουργό δεν γίνεται λόγος) δεν πέρασε μία πολύ απλή… διερώτηση: Όταν ο μέσος όρος της ηλικίας του έλληνα εκπαιδευτικού (με τα μέτρα που παγώνουν τους διορισμούς και εξαϋλώνουν τις συντάξεις) είναι στα πενήντα και φεύγα ενώ υπάρχουν αρκετοί και άνω των πενήντα (με 2% των θανάτων από τον κορωνοϊό για την πρώτη κατηγορία και 8% για την δεύτερη στην γειτονική Ιταλία)… Αλήθεια, ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΙ ΘΑ ΓΊΝΕΙ;
Δημήτρης Μάνος νηπιαγωγός μέλος των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών ….
e-prologos.gr