Μπροστά στο μεγάλο έγκλημα στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς, όλα τα αστικά κόμματα προσπαθούν να βγάλουν την ουρά τους απ’ έξω, για να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους. Γιατί πρέπει στο τέλος της ημέρας, να συνεχιστεί κανονικά η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, για να κερδοφορεί σε βάρος του λαού και των δομών της χώρας, το ξένο και ντόπιο κεφάλαιο. Σε αυτά τα πλαίσια, στήνεται από τα αστικά κόμματα ένα επικίνδυνο έργο. Είτε μιλούν για την “ατομική ευθύνη του σταθμάρχη”, είτε για το πρόβλημα της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης και των όρων αυτής, με μοναδικό σκοπό να μην κατακριθεί, γενικά, η πολιτική του ξεπουλήματος της χώρας.
Ο Βαρουφάκης και το ΜέΡΑ25 τώρα καταγγέλλουν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Ποια όμως ήταν η στάση του Βαρουφάκη του 2015 για τις ιδιωτικοποιήσεις και το ζήτημα του ΟΣΕ και ποια είναι σήμερα η στάση του ΜέΡΑ25; Ας δούμε:
“Το 2015, στην σύγκρουσή του με την τρόικα που πίεζε για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (η οποία τελικά έγινε, μετά την συνθηκολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ, με τα σημερινά τραγικά αποτελέσματα), ο Γιάνης Βαρουφάκης αντιπρότεινε εναλλακτικό αναπτυξιακό μοντέλο που θα διατηρούσε τον ενιαίο, δημόσιο ΟΣΕ – ένα μοντέλο κοντά σε εκείνο που έφερε υπερσύγχρονους, δημόσιους σιδηρόδρομους στην Κίνα μέσω συνεργασίας με Ιαπωνικές και Κινεζικές εταιρείες (π.χ. Kawasaki, CRC). Όταν τροϊκανός τον ρώτησε, ειρωνικά, «πόσα θα ζητήσετε από τους Κινέζους για να σας καταθέσουν προσφορά», ο κ. Βαρουφάκης του απάντησε: «Αν είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν €5 δισ, με ένα ευρώ θα ήμουν ευχαριστημένος»…” (Από το κείμενο στην ιστοσελίδα του ΜέΡΑ25: “Τα ψέματα του «Πρώτου Θέματος» για τον Γ. Βαρουφάκη δεν μας πτοούν – Η αντιγραφή τους από το ΚΚΕ μας θλίβει”).
Ποια ήταν σύμφωνα με το ίδιο το ΜέΡΑ25, το διαφορετικό σχέδιο του Βαρουφάκη; Μια ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, στην οποία θα είχε λόγο το κράτος. Στην ουσία, Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπως άλλωστε συνέβη σε πολλαπλά παραδείγματα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μα μήπως στις ΣΔΙΤ, ο ιδιώτης επενδύει για την ψυχή της μάνας του και για τα λαϊκά συμφέροντα; Ή μήπως οι ΣΔΙΤ δεν ανοίγουν το δρόμο στο πλήρες ξεπούλημα; Ο ιδιώτης πάλι για το κέρδος επενδύει και αυτή η λογική ανοίγει το δρόμο στις τραγικές ελλείψεις, στις μειώσεις μισθών, στις μειώσεις θέσεων εργασίας, στα αυξημένα, εν προκειμένω, εισιτήρια.
Η ένσταση του Βαρουφάκη τότε, όπως το ίδιο το ΜέΡΑ25 δηλώνει και υπερασπίζεται, είχε να κάνει με το ύψος της επένδυσης. Και αν εξασφάλιζε συμφωνία για μακροπρόθεσμη και μεγάλη επένδυση, θα πουλούσε και ο ίδιος κοψοχρονιά τον ΟΣΕ. Δεν έχει, λοιπόν, διαφωνία με την ίδια την ουσία, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση, με την οποία τασσόταν και τότε, προβάλλοντας μάλιστα το αντίστοιχο παράδειγμα στους κινέζικους σιδηροδρόμους. Εμείς δεν χρειάζεται να πάμε στην Κίνα. Ας δούμε το παράδειγμα της COSCO και το ξεπούλημα του Πειραιά σε αυτήν, το οποίο ο ίδιος ο Βαρουφάκης προώθησε. Το Μάρτη του 2015, πήγαινε στον Πειραιά για να καθησυχάσει τους Κινέζους, δηλώνοντας: «Αυτό που ξεκίνησε εδώ στον Πειραιά μπορεί να προχωρήσει πολύ μακριά και να δημιουργήσει συνεργασίες μεταξύ των δύο χωρών και των επιχειρήσεών τους, με επίκεντρο περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, τα οποία δεν πρέπει ποτέ να εκχωρούνται σε επενδυτές που δεν έχουν μακροχρόνιους ορίζοντες» (https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/17385_episkepsi-baroyfaki-stis-egkatastaseis-tis-cosco-sto-limani). Άρα να εκχωρούνται, όταν οι επενδύσεις είναι υψηλές και μακροπρόθεσμες. Γνωρίζουμε, σήμερα, τις επιπτώσεις της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Και το γνωρίζουν καλύτερα οι νεκροί εργάτες στο κάτεργο της COSCO, για την επένδυση της οποίας πάλεψε με σθένος ο Βαρουφάκης.
Όλη η λογική, όπως περιγράφηκε παραπάνω, διέπνεε και διαπνέει μέχρι σήμερα τον Βαρουφάκη και το ΜέΡΑ25. Η “Λίστα Βαρουφάκη” το Μάρτη του 2015, που αποτέλεσε τη βάση του Μνημονίου 3, πολύ πριν την “προδοσία Τσίπρα” του Ιουλίου, προέβλεπε: «…Σε γενικές γραμμές, η κυβέρνηση προτίθεται να εξετάσει τις ιδιωτικοποιήσεις, κάθε μία χωριστά, με στόχο να μεγιστοποιηθούν τα μακροπρόθεσμα οφέλη, να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, να εξασφαλιστούν οι ελάχιστα αποδεκτές συνθήκες εργασίας για τους εργαζομένους και για να προωθηθεί η ανάπτυξη της οικονομίας.
Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει δεσμευτεί να συμμορφωθεί με τα ακόλουθα κριτήρια:
• Όλες οι υπάρχουσες συμβάσεις θα τιμηθούν.
• Όλες οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει θα συνεχιστούν…».
Και έτσι ακριβώς έγινε. Οι ιδιωτικοποιήσεις συνεχίστηκαν, παρά τις όποιες φραστικές και χωρίς ουσία ενστάσεις. Κι έτσι πουλήθηκαν τα αεροδρόμια, το λιμάνι του Πειραιά και όλη η χώρα μέσω του Υπερταμείου (ΤΑΙΠΕΔ) και στη συνέχεια και ο ΟΣΕ.
Σήμερα, το ΜέΡΑ25 στις επίσημες θέσεις του, συνεχίζει να τάσσεται υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων, όπως φαίνεται στις «7 Τομές της Νέας Συμφωνίας για την Ελλάδα», ενώ και πάλι, οι όποιες ενστάσεις του δεν αναιρούν ότι βασικά είναι υπέρμαχοι των ιδιωτικοποιήσεων.
Πάει πολύ, το ΜέΡΑ25 και ο Βαρουφάκης να είναι τώρα στα κάγκελα και να διαδηλώνουν κιόλας! Πάει πολύ, ενώ το αίμα ακόμα είναι νωπό, χωρίς ντροπή ο Βαρουφάκης να αποποιείται τις ευθύνες του. Πάει πολύ, ακόμα και σήμερα, να θεωρεί ορθή την είσοδο ιδιωτών στον ΟΣΕ!
Στη φωτογραφία, ο Βαρουφάκης το 2015 με τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Zou Xiaoli (αριστερά) και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ ΑΕ της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα, captain Fu Cheng Qiu στο κτήριο διοίκησης του κινεζικού ομίλου
Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr