Στους καθηγητές πέφτει όλο το βάρος υλοποίησης του μεγαλεπήβολου σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για επανέναρξη των μαθημάτων, καθώς εκείνοι πρέπει να… σπάσουν το κεφάλι τους, ώστε να προστατεύσουν την υγεία των μαθητών, ιδιαίτερα μετά την επιστροφή των υπόλοιπων τάξεων πέραν της Γ΄ Λυκείου ● Ασήκωτο το βάρος και για τις καθαρίστριες, που δουλεύουν απλήρωτες επί μήνες.
Mετά φόβου κρίσεως και προφανώς πίστεως, το υπουργείο Παιδείας ετοίμασε και απέστειλε το σχέδιο-πείραμα γα τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων από την ερχόμενη Δευτέρα. Με σαφείς μόνον τις χωροταξικές οδηγίες, εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να ανταποκριθούν σ’ ένα πλαίσιο αστυνόμευσης και αυτοδέσμευσης προκειμένου να επιτευχθεί κατά το καλύτερο δυνατό ο στόχος της «κανονικότητας» ή έστω μιας νέας κανονικότητας, οπωσδήποτε πάντως μιας κατάστασης που πρέπει να αποκτήσει χαρακτηριστικά κανονικότητας.
Το μεγάλο βάρος της εφαρμογής και της επιτυχίας πέφτει, φυσικά, στους ώμους των εκπαιδευτικών, καθώς θα είναι υπεύθυνοι για όλα, από το πρώτο λεπτό ώς το τελευταίο. Χθες μάλιστα, το υπουργείο άλλαξε γνώμη και για το μάθημα μέρα παρά μέρα. Οπως αναφέρει η εγκύκλιος, αν σε κάποιες σχολικές μονάδες είναι δυνατή η καθημερινή διδασκαλία, τότε να γίνεται «η προσήκουσα αναπροσαρμογή των ωρολόγιων προγραμμάτων ανά υπο-τμήμα, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή του ήδη διατεθειμένου εκπαιδευτικού προσωπικού ανά υπο-τμήμα και διδακτική ώρα».
Οπως δήλωσε η ίδια η υπουργός, το 66% των τμημάτων της Γ΄ ΓΕΛ και το 74% της Γ΄ ΕΠΑΛ αριθμούν λιγότερους από 15 μαθητές και θα κάνουν μάθημα καθημερινώς! Οι υπόλοιποι θα χωριστούν στα δύο και θα κάνουν μάθημα εκ περιτροπής. Για τις δύο ταχύτητες εκπαίδευσης που διαμορφώνονται δεν μίλησε. Ούτε για το τι θα γίνει όταν θα καταφτάσουν οι χιλιάδες μαθητές Γυμνασίων και των πρώτων τάξεων Λυκείου.
Τουλάχιστον, παραδέχτηκε πως υπάρχουν αίθουσες όπου δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις. Εστω και τελευταία στιγμή, έστω και με τις ασαφείς και ώς έναν βαθμό ανέφικτες οδηγίες για τη διαρρύθμιση των τάξεων.
Οπως αναφέρει στην εγκύκλιο: «Ο ανώτατος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα διδασκαλίας ορίζεται σε δεκαπέντε (15). Εφόσον υπάρχουν λιγότεροι από δεκαπέντε (15) μαθητές σε ένα τμήμα ή σχολική τάξη, το τμήμα/τάξη αυτό/αυτή λειτουργεί κανονικά όλες τις ημέρες, εκτός και αν οι διαστάσεις της αίθουσας δεν επιτρέπουν την τήρηση των ενδεδειγμένων αποστάσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, οπότε και χωρίζεται σε δύο υποτμήματα τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τα κατωτέρω. Κάθε τμήμα ή σχολική τάξη σχολικών μονάδων με περισσότερους από δεκαπέντε (15) μαθητές χωρίζεται σε δύο ισοδύναμα υποτμήματα (α΄ υποτμήμα και β΄ υποτμήμα) κατά αλφαβητική σειρά, με μέριμνα του Διευθυντή της σχολικής μονάδας».
Πολλά τα στοιχήματα
Επαρκούν οι εκπαιδευτικοί; Για πόσα υποτμήματα; Για πόσες ώρες και με τι πρόγραμμα ώστε και να καλύπτονται τα μαθήματα και να τα διδάσκουν και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι; Αυτά είναι ερωτήματα ή μάλλον στοιχήματα που καλούνται να κερδίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι παράλληλα θα έχουν την ευθύνη και για όλα τα υπόλοιπα ζητήματα που συνδέονται με την «εύρυθμη λειτουργία» των σχολείων.
Σε ό,τι αφορά τις συναθροίσεις, θα πρέπει: Να επιβλέπουν την τήρηση των αποστάσεων κατά την προσέλευση-αποχώρηση, το ίδιο την ώρα των διαλειμμάτων και σε όλους τους πιθανούς χώρους όπου θα βρίσκονται τα παιδιά. Για παιχνίδια, βέβαια, ούτε συζήτηση. Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία στην τάξη: Να παρακολουθούν την τήρηση των οδηγιών από τους μαθητές και να κάνουν το μάθημα ακόμα κι αν οι όροι αλλάζουν από ώρα σε ώρα. Ειδικά από τις 18 Μαΐου, όταν τη Γ΄ τάξη Λυκείου ακολουθήσουν η Α΄ και η Β΄ και μαζί το Γυμνάσιο. Καλή τους επιτυχία…
Ακόμα και για την καθαριότητα, η ευθύνη είναι στα στελέχη του σχολείου. Προφανώς είναι η λογική της επιδιωκόμενης «αυτονομίας» που θα πρέπει παράλληλα να εμπεδώσει η σχολική κοινότητα. Τις προηγούμενες ημέρες, το υπουργείο Εσωτερικών έστειλε εγκύκλιο προς τους δήμους ορίζοντας ότι «θα πρέπει να παρέχονται υπηρεσίες καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων» και συνεπώς «θα απασχολούνται και οι καθαρίστριες των δημοτικών σχολείων».
Διευθυντές… καθαριότητας
Το υπουργείο Παιδείας, χθες, ενημέρωσε πως: «Με ευθύνη του Διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και της σχολικής επιτροπής, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ορίζεται η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας και κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ».
Πόσες καθαρίστριες (σημειωτέον, απλήρωτες επί μήνες!) υπάρχουν, πόσες θα χρειαστούν την ημέρα και πόσο συχνά θα πρέπει να περνούν με απολυμαντικά θρανία, γραφεία, τάξεις, τουαλέτες κ.ο.κ.; Ποιος θα αλλάζει, λ.χ., τις «μεμβράνες οικιακής χρήσης» με τις οποίες, όπως αναφέρει η εγκύκλιος, θα καλύπτονται τα πληκτρολόγια για να γίνεται το πρακτικό μάθημα «Εργαστήρια Πληροφορικής»; Ολα αυτά και ό,τι άλλο προκύψει θα κριθούν από τα… αυτόνομα σχολεία. Κι αν πολλά ζητούμενα δεν μπορεί να είναι εφικτά; Πρέπει να βρουν λύσεις τα… αυτόνομα σχολεία.
Για τα χωροταξικά, πάντως, οι οδηγίες είναι σαφείς. Η διαρρύθμιση της τάξης θα είναι κάπως έτσι: Θρανία σε απόσταση μεταξύ τους, με έναν μαθητή ανά θρανίο, σε απόσταση 1,5 μ. διαγωνίως ο ένας από τον άλλον.
Πηγή: efsyn.gr
e-prologos.gr