Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν χθες Παρασκευή 23 Απρίλη από τις 12 μέχρι τις 1 μμ στο Σύνταγμα και έξω από τη Βουλή με όλες τις προφυλάξεις και παρ΄όλες τις δυσκολίες μετακίνησης (κλειστό το μετρό σε Σύνταγμα και Ευαγγελισμό) και τις απαγορεύσεις.

Η συγκέντρωση αυτή, που πρέπει να είναι η μεγαλύτερη από τη μέρα που άρχισε η καραντίνα, ήταν η άμεση αντίδραση στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που περιέχει πλήθος αντιεκπαιδευτικών διατάξεων στη λογική της γραμμής της ΝΔ, του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε

Δεν προκαλεί μόνον η απόπειρα της κυβέρνησης να μετατρέψει το σχολείο σε σκληρό και ακριβό στοίχημα μόρφωσης και συμμόρφωσης για τους μαθητές, αλλά και το πλήγμα που επιχειρεί στους εκπαιδευτικούς με ρυθμίσεις που έγιναν γνωστές τελευταία στιγμή. Ακόμα και κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, με τηλεδιάσκεψη, η υπουργός Παιδείας απέφυγε να αναφερθεί σε αρκετές επίμαχες διατάξεις. Οπως η αύξηση των μαθητών ανά τάξη, που προφανώς εξυπηρετεί τα σχέδια μείωσης προσλήψεων αναπληρωτών.

Συγκεκριμένα, αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός νηπίων, προνηπίων και μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από 22 σε 24, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα προσαύξησης 10% που μπορεί να ανεβάσει τον αριθμό σε 26-27. Αλλη διάταξη, προωθούμενη εν κρυπτώ μέχρι την ανάρτηση του τελικού κειμένου στην ιστοσελίδα της διαβούλευσης, αφορά τα ΕΠΑΛ.

Είναι το πρώτο μέτρο το οποίο λειτουργεί ως πρόδρομος του επικείμενου νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση. Προβλέπεται, όχι τυχαία, κόφτης ηλικίας -στα 17 χρόνια- για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ, που αφήνει αυτομάτως απέξω γύρω στο 1/3 των μαθητών των σχολείων αυτών. Δεν είναι λίγοι. Βάσει περσινών δεδομένων, υπολογίζονται γύρω στις 36.000. Προέρχονται είτε από το Γενικό Λύκειο είτε από ΕΠΑΛ που αναζητούν δεύτερη ειδικότητα είτε πρόκειται για μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους που διεκδικούν δεύτερη ευκαιρία. Πού θα ασκήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση;

ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

Να μην περάσει το σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο διάλυσης  μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και υπονόμευσης του Δημόσιου σχολείου!

Κινητοποίηση – παράσταση εκπαιδευτικών σωματείων Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε.  και Ε.Λ.Μ.Ε.  

Παρασκευή 24/4 Βουλή 12.00

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα και θέτει σε δημόσια διαβούλευση το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

Κύριοι άξονες είναι η βάση του 10 προαγωγής για όλες τις τάξεις, η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, η τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η εισαγωγή του κόντρα μαθήματος σε κάθε ομάδα προσανατολισμού που γίνονται 3, επαναφορά της διαγωγής και αύξηση ποινών για τους μαθητές, νέες θεματικές από το νηπιαγωγείο και εισαγωγή «εργαστηρίων δεξιοτήτων», επιμορφώσεις εξ αποστάσεως και δια ζώσης με επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές, αξιολόγηση σχολικής μονάδας με άξονες και σχέδια δράσης, εσωτερική και εξωτερική, από τον Σεπτέμβρη του 2020, θεσμοθέτηση με ΠΔ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, αύξηση του αριθμού των προτύπων, ποινές για τους αναπληρωτές, μείωση εισακτέων και μεταγραφών στα ΑΕΙ, ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων με δίδακτρα κλπ. Είναι ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των νέο-συντηρητικών μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ.

Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση της ΝΔ που σε μια περίοδο που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, υλοποιεί τις αντιεκπαιδευτικές αντιλαϊκές πολιτικές και  φέρνει ένα τέτοιο σαρωτικό νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Η μαχόμενη εκπαίδευση με τα εκπαιδευτικά σωματεία στην πρώτη γραμμή δεν θα επιτρέψουμε να περάσουν τα σχέδια τους!

Το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν, θα αποτρέψει τα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου και των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων, σχέδια που περνούν πρώτιστα μέσα από την πολυπόθητη για κεφάλαιο και κράτος αξιολόγηση.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το