Παραλύει σχεδόν το μισό αμερικανικό εμπόριο που διεξάγεται δια θαλάσσης, καθώς οι λιμενεργάτες κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και στον Κόλπο του Μεξικού, από το Μέιν μέχρι το Τέξας, κατεβάζουν ρολά ξεκινώντας απεργία, μετά το ναυάγιο των συνομιλιών για μια νέα σύμβαση εργασίας. Ο λόγος που οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν οφείλεται στη μη ικανοποίηση των μισθολογικών τους αιτημάτων. Αντιτίθενται επίσης, στη χρήση αυτοματοποιημένων τεχνολογιών στα λιμάνια.
Αναλυτές εκτιμούν πως η απεργία σε δεκάδες λιμάνια θα στοιχίσει στην οικονομία πολλά δισ. δολάρια κάθε ημέρα που διαρκεί ενώ θα ανατροφοδοτήσει και τις πληθωριστικές πιέσεις. Βεβαίως, επηρεάζεται ένα μεγάλο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας: από τρόφιμα μέχρι οχήματα.
Με 45.000 λιμενεργάτες στην «ομπρέλα» του, το συνδικάτο International Longshoremen’s Association (ILA), διαπραγματευόταν με τον εργοδοτικό οργανισμό United States Maritime Alliance (USMX) για την εκπόνηση μιας νέας εξαετούς σύμβασης εργασίας πριν από την προθεσμία που είχε τεθεί για τα μεσάνυχτα της 30ης Σεπτεμβρίου, που τελικά δεν ευδοκίμησε.
Πρόκειται για την πρώτη απεργία του ILA από το 1977 και προκαλεί ανησυχίες στις επιχειρήσεις που βασίζονται σε θαλάσσιες μεταφορές για να εξαγάγουν τα προϊόντα τους ή για να εξασφαλίσουν κρίσιμης σημασίας εισαγωγές. Η απεργία επηρεάζει 36 λιμάνια που διαχειρίζονται προϊόντα, από μπανάνες μέχρι ενδύματα και αυτοκίνητα.
Τ
e-prologos.gr