Σύμφωνα με το «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021», τον Φεβρουάριο που μας πέρασε το ΥΠΑΙΘ είχε προγραμματίσει να καταθέσει νομοσχέδιο που αφορούσε την αυτονομία των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο σύστημα επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης με τίτλο «Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία και αξιολόγηση εκπαιδευτικών».

Τρεις μήνες αργότερα, σήμερα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ανατρέψει όλο τον προγραμματισμό που με καμάρι διαφήμιζε στην αρχή του χειμώνα που μας πέρασε, καθώς, μαζί με το παραπάνω νομοσχέδιο που δεν κατατέθηκε ακόμη, βγήκε εκτός χρονικού προγραμματισμού και το νομοσχέδιο «Νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ – Αναγνώριση πτυχίων εξωτερικού» και το νομοσχέδιο για την «Εκκλησιαστική Εκπαίδευση», όλα προγραμματισμένα για το Α΄ τρίμηνο του 2021.

Είναι φανερό πια ότι η διαχείριση της πανδημίας θυμίζει τις μέρες των μνημονίων, όταν από το πρωί μέχρι το βράδυ οι ευαγγελιστές της αγοράς, ως «επιτροπές σοφών», «ειδικοί», τεχνοκράτες, οικονομολόγοι, νάρκωναν το μυαλό των ανθρώπων με θεραπευτικές αγωγές, εν είδει ιατρικών συνταγών, για να στρώσουν λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας στα «μέτρα» των κυβερνήσεων που έγδερναν, σε χρόνο dt, εργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις ολόκληρου αιώνα.

Μετά τον πρωτοφανή βομβαρδισμό με νόμους, εγκυκλίους, υπουργικές αποφάσεις το 2020 και τον Ιανουάριο του 2021 (μήνες με επιβολή εγκλεισμού, τρομοκρατία και απογείωση της αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας), με τους οποίους επιχειρούσε, το ΥΠΑΙΘ να αλλάξει το εκπαιδευτικό τοπίο, έχουμε «επιβράδυνση» του κυβερνητικού «έργου» στην παιδεία. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, με τον χειρισμό της πανδημίας, με τον εξαναγκασμό εγκλεισμού και με τη διάχυση του δηλητηρίου ενός παραλυτικού φόβου, πίστεψαν ότι θα μπορούσαν, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα και με μπαράζ νομοθετημάτων (δόγμα του σοκ), να επιβάλουν μια θεμελιακή αναθεώρηση των πολιτικών εκπαίδευσης, τέτοια που ουσιαστικά να υλοποιεί τις πιο νεοφιλελεύθερες επιταγές του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του εγχώριου ΣΕΒ.

Επεσαν έξω στις εκτιμήσεις τους. Μαζί με τη μαζική αμφισβήτηση των ηλεκτρονικών εκλογών στα υπηρεσιακά συμβούλια, τη συντριπτική άρνηση στην αυτοαξιολόγηση και το γύρισμα της πλάτης του συνόλου των συλλόγων εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων στα λεγόμενα πρότυπα-πειραματικά σχολεία, η μαζικότητα και η επιμονή των διαδηλώσεων ενάντια στην κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική δημιούργησε ρωγμές στην αδιάλλακτη στάση του ΥΠΑΙΘ.

Οι διαδηλώσεις που ξέσπασαν, από τον Γενάρη έως και τον Απρίλη του 2021, ήταν τέτοιας έκτασης και έντασης που αφενός έσπασαν το αρχικό κλίμα της «εθνικής ομοψυχίας» που καλλιέργησε η Ν.Δ. με την ανοχή και στήριξη όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων και αφετέρου δεν άφησαν κανένα περιθώριο επιβεβαίωσης των αρχικών εκτιμήσεων των επιτελών του υπουργείου Παιδείας για «περίπατο».

Και έτσι αναγκάστηκαν να αναδιπλωθούν για να μην τσαλακωθούν. Προσωρινά. Ως τίμημα που πρέπει να πληρώσουν για να ανοίξουν νέες διαδρομές στον σκληρό πυρήνα των νεοφιλελεύθερων αντιεκπαιδευτικών μέτρων που παραμένουν αμετακίνητος στόχος της κυβερνητικής πολιτικής.

Χρήστος Κάτσικας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το