Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε από τις 20 Νοεμβρίου ζητήσει να συναντηθεί με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για να συζητηθούν όλα τα θέματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, αίτημα στο οποίο ουδέποτε δόθηκε απάντηση.
Χθες 3.12.20, αντιπροσωπεία του ΔΣ, όπως είχε ανακοινώσει από την 1η Δεκεμβρίου, προέβη σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας, απαιτώντας συνάντηση με την υπουργό Παιδείας.
Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδειξε η αστυνομία, η οποία έσπευσε να επικοινωνήσει με το ΔΣ για να μάθει ποιος είναι ο υπεύθυνος της συγκέντρωσης και πόσοι θα παραστούν στο ΥΠΑΙΘ, παρά η υπουργός και η υφυπουργός Παιδείας, οι οποίες αρνήθηκαν να δεχθούν συνάντηση με την Ομοσπονδία.
Η έλλειψη διαλόγου και η αντιδημοκρατικότητα αποτελούν πλέον πάγια τακτική του ΥΠΑΙΘ, παρότι τα τεράστια προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν, μέτρα ασφαλείας για το άνοιγμα των σχολείων δεν λαμβάνονται, τα χιλιάδες κενά δεν καλύπτονται με προσλήψεις και τα ειδικά σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς επαρκή μέτρα προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Και ενώ τα παραπάνω ζητήματα εξακολουθούν να ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αντί να επιλύσει τα προβλήματα, κατέθεσε, και πάλι εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Επαγγελματική εκπαίδευση για ένα μαύρο εργασιακό μέλλον
Έτσι, μαζί με τη διασπορά του ιού, εκπαιδευτικοί και μαθητές, θα έχουν τη δύσκολη αυτή περίοδο διασπορά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με συνταγές από το πρόγραμμα της Ν.Δ. και τις διατυπωμένες «οδηγίες» των Ε.Ε. – ΟΟΣΑ – ΣΕΒ (Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ακολουθούν τρία νέα νομοσχέδια για Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών/δομές εκπαίδευσης).
Είναι φανερό ότι η συνεχιζόμενη πανδημία αποδεικνύεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη νομοθετική «κατοχύρωση» παρεμβάσεων που δεν αφορούν απλά κάποιους τομείς της εκπαίδευσης, αλλά στοιχεία της φυσιογνωμίας της και της κατεύθυνσής της.
Το νομοσχέδιο προβλέπει πρόωρη και γι’ αυτό λειψή κατάρτιση χωρίς εγκύκλιες γνώσεις για αποφοίτους Γυμνασίου με το «επίπεδο του τεχνίτη» ως ξεχωριστή βαθμίδα μετά το Γυμνάσιο.
Στη νέα αυτή βαθμίδα θα ιδρυθούν οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) που δεν θα είναι -και με τη βούλα του νόμου πια- σχολεία παρά σχολές διετούς φοίτησης και πρόωρης κατάρτισης σε ειδικότητες που σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας, Γιώργο Βούτσινο βρίσκονται σε έλλειψη στην αγορά εργασίας.
Η προτεραιότητα που δίνεται τώρα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι γιατί ο τομέας αυτός συνδέεται αντικειμενικά πιο άμεσα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων σε κλαδικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο.
Είναι αποτέλεσμα, αφενός, των αναγκών προετοιμασίας τεχνικού επαγγελματικού προσωπικού χαμηλού επιπέδου ειδίκευσης μέσα από τα ΕΠΑΛ σε συνάρτηση με τους κλάδους της οικονομίας που το απαιτούν και αφετέρου της λεγόμενης αυτονομίας της σχολικής μονάδας, της διαφοροποίησης στο ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, καθώς και της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Η «χημεία» τους έχει ως βασικό στόχο την αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.
e-prologos.gr