ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΝΟΜΩΝ, ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ, ΥΠΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟ DNA ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η πανδημία τροφοδοτεί τη διασπορά αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων
Τέτοιος οργασμός –λύσσα λένε κάποιοι- Νομοσχεδίων, Νόμων Εγκυκλίων, Υπουργικών Αποφάσεων στο χώρο της εκπαίδευσης μέσα στο καλοκαίρι δεν έχει υπάρξει ξανά, μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα για τα τελευταία 30-35 χρόνια τουλάχιστον.
Μαζί με τη διασπορά του ιού χέρι – χέρι και η διασπορά ρυθμίσεων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με συνταγή όλων των νεοφιλελεύθερων ονειρώξεων των ΕΕ–ΟΟΣΑ – ΣΕΒ που δεν είχε γίνει δυνατό να πραγματοποιηθούν μέχρι τώρα.
Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι αυτός ο βομβαρδισμός αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που «μαντάρουν» και «μοντάρουν» το εκπαιδευτικό DNA σε ακραίες νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις, υποστηρίζεται από μια πρωτοφανή -σε μεταμφίεση- προπαγανδιστική πυροβολαρχία: Πρώτον από τη λεγόμενη «ενδιάμεση έκθεση» της επιτροπής Πισσαρίδη που δεν είναι παρά μια επιχείρηση για να παρουσιαστούν πλευρές της πολιτικής που ήδη υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας , στα πλαίσια και των σχεδιασμών της ΕΕ, μαζί με τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, σαν δήθεν επιστημονικές προτάσεις, πολιτικά ουδέτερες και κοινωνικά ωφέλιμες. Δεύτερον από το «τείχος» της πετσο – μπουκωμένης δημοσιογραφίας που δίνει τα ρέστα της να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να μαυρίσει κάθε αντίσταση από τη μεριά της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Η συνεχιζόμενη πανδημία (στη διάρκεια της οποίας η Κυβέρνηση πλάσαρε μάσκες από πωλητές αμορτισέρ και διαφήμισε τουριστικές υπηρεσίες αντί να πάρει μέτρα ενίσχυσης του ΕΣΥ) αποδεικνύεται μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την νομοθετική «κατοχύρωση» της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, των εξεταστικών κατακρεούργησης του μαθητικού δυναμικού με τις παρεμβάσεις στο Λύκειο (Τράπεζα Θεμάτων, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, αύξηση των όρων προαγωγής απόρριψης των μαθητών), το νόμο- ρουσφέτι στους σχολάρχες με τον οποίο τα ιδιωτικά σχολεία αποκτούν χαρακτηριστικά μεγάλων επιχειρήσεων κάμπτεται η δημόσια εποπτεία και συντρίβονται οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Και λίγες εβδομάδες πριν ανοίξουν τα σχολεία, μετά την επιβολή νέων ωρολογίων προγραμμάτων εξοβελισμού ολόκληρων κλάδων και της απαράδεκτης εγκυκλίου για υπηρεσιακές μεταβολές μέχρι 14 Αυγούστου μια νέα μαύρη σελίδα γράφεται στην εκπαίδευση με τεράστιες συνέπειες στο χώρο της Παιδείας.
Ας δούμε, λοιπόν, τις τελευταίες φαεινές ιδέες του Υπουργείου Παιδείας που προοιωνίζονται ένα βαρύ αντιεκπαιδευτικό τοπίο να περιμένει τον εκπαιδευτικό κόσμο με το άνοιγμα των σχολείων.
«Δωρητές» του μηχανισμού των διευθυντών εκπαίδευσης τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ
Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι στις επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης που ανακοινώθηκαν ξεχωρίζουν πλήθος συνδικαλιστικών στελεχών της ΔΑΚΕ από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτοί που την μία μέρα εμφανίζονται «υπερασπιστές» των εργαζομένων, πρόεδροι Συλλόγων και ΕΛΜΕ, μέλη ΔΣ, αιρετοί – εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, και την επομένη αναλαμβάνουν κρίσιμα πόστα προώθησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Είναι η απόλυτη κυνική παραδοχή για το ρόλο των κυβερνητικών συνδικαλιστών, οι μεταπηδήσεις συνδικαλιστών στον κρατικό μηχανισμό. Και φυσικά δεν έγινε μόνο τώρα ούτε μόνο από τη ΔΑΚΕ και τη ΝΔ. Τον ίδιο ακριβώς δρόμο ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ με την ΠΑΣΚΕ/ΔΗΣΥ καθώς και του ΣΥΡΙΖΑ με την ΕΡΑ/ΣΥΝΕΚ. Αλλά αυτή τη φορά η κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε όριο και αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρόσδεση της ΔΑΚΕ στο άρμα της συναίνεσης με την κυβερνητική πολιτική.
Δεν υπάρχουν αυταπάτες για το ρόλο και την εκπαιδευτική πολιτική που υλοποιούν τα στελέχη εκπαίδευσης. Η θέση των Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι πολιτική θέση άσχετα με τον αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κ.λπ και κάθε φορά καλούνται να εφαρμόσουν την επίσημη κυβερνητική πολιτική και την κυρίαρχη κρατική παιδαγωγική στο σχολείο.
Οι νέοι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα κάνουν…ιεράρχηση κενών στα σχολεία!
Για πρώτη φορά στην εκπαιδευτική ιστορία νομιμοποιούνται οι νέοι Διευθυντές Εκπαίδευσης να κάνουν ιεράρχηση κενών εάν δεν καλυφθούν όλα τα κενά στις περιοχές…
Το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς ντροπή με την Υπουργική Απόφαση 104627/ΓΔ5 ορίζει: «Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός. Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών σε ΣΜΕΑΕ έναντι των ΤΕ και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα».
Με λίγα λόγια αλλάζει ορισμένα δεδομένα για τα σχολεία, τις τοποθετήσεις και προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών. Δίνει την δυνατότητα στην εκάστοτε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης να αξιολογεί τα κενά, και να τα οριστικοποιεί προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο. Δηλαδή δίνει το ελεύθερο στις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης να κάνουν κόψε-ράψε, να κρύψουν, να αλλάξουν ό,τι κενά θέλουν χωρίς καμία αιτιολογία. Πρακτικά δηλαδή θα γίνει αξιολόγηση και ιεράρχηση των αναγκών του κάθε παιδιού και της κάθε σχολικής μονάδας, από τους νέους, διορισμένους, διευθυντές εκπαίδευσης.
Επί της ουσίας γίνεται ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει σκοπό να καλύψει αμέσως ή και καθόλου (όπως συνέβη και την περσινή σχολική χρονιά) το σύνολο των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό που
έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο. Παράλληλα νομιμοποιεί την απαράδεκτη λογική του διαχωρισμού των επιστημονικών αντικειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε απαραίτητα και σε λιγότερο απαραίτητα. Δηλαδή αν κάποια επιστημονικά αντικείμενα δεν διδαχθούν και καθόλου …. δεν έγινε και τίποτα! Δεν θα λείψουν και πολύ στην πνευματική ανάπτυξη του σημερινού μαθητή και αυριανού πολίτη. Η αποσπασματικότητα της γνώσης που αποτελεί και τη βάση της
λογικής της κατάρτισης για την απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων βρίσκει εδώ την απόλυτη εφαρμογή της.
Χρήστος Κάτσικας
e-prologos.gr