Αγωνιστική Παρέμβαση

Συνεργαζόμενοι Α’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης

ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Να ανακληθεί άμεσα η σχετική απόφαση του ΚΥΣΔΕ!

Να μπει ένα τέρμα στην υποβάθμιση και υπονόμευση των διαπολιτισμικών σχολείων

Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό!

Το ΚΥΣΔΕ προχώρησε στην κατάργηση επτά οργανικών θέσεων στα Διαπολιτισμικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, τέσσερις στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου, μία στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου και δύο στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Την απόφασή του αυτή την κοινοποίησε στους συναδέλφους στις 10/2/2023.

Πρόκειται για άλλη μια εκδήλωση της αυταρχικής πολιτικής που εκπροσωπεί η Κεραμέως και η κυβέρνηση, η οποία βάζει στο στόχαστρο τη δημόσια εκπαίδευση και τη λειτουργία των σχολείων. Χτυπιέται ειδικότερα η διαπολιτισμική εκπαίδευση, προφανώς σε συντονισμό με την απροσφυγική-αντιμεταναστευτική πολιτική της ΝΔ. Έτσι και αλλιώς τα διαπολιτισμικά σχολεία σταθερά δεν στηρίζονται από τις κυβερνήσεις για να εκπληρώσουν την αποστολή τους, ενώ συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και σε ό,τι αφορά την στοιχειώδη λειτουργία τους. Μπαίνουν υπό αίρεση ακόμα τα στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν μια απαράδεκτη μεταχείριση με σοβαρές συνέπειες.

Η στάση αυτή του ΚΥΣΔΕ έρχεται σε αντίθεση με τις μέχρι τώρα αποφάσεις του σχετικά με τις υπεραριθμίες στα Διαπολιτισμικά σχολεία: κάθε χρόνο μέχρι πέρυσι δεν προχωρούσε στον αποχαρακτηρισμό ως υπεράριθμων των δυνητικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Αυτό επιβεβαιώνουν οι αντίστοιχες πράξεις του ΚΥΣΔΕ (υπ. αρ. 23/2020 και 21/2021), οι οποίες συγκεκριμένα αναφέρουν:

«ότι δεν πρόκειται για ουσιαστικές υπεραριθμίες, καθώς οι εν λόγω εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων τους και ενδεχόμενη κρίση υπεραριθμίας την επόμενη χρονιά θα δημιουργούσε νέα κενά στις σχολικές μονάδες της οργανικής τους θέσεις. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αυτοί, είναι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων, οι οποίοι απέκτησαν οργανική θέση στα εν λόγω σχολεία κατόπιν ειδικής διαδικασίας κρίσης….».

Όπως είναι γνωστό, την ίδρυση και λειτουργία των σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθορίζει η νομοθεσία (ν. 2413/96 – ΦΕΚ 124/1996) «…για την παροχή εκπαίδευσης σε νέους με εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές ή μορφωτικές ιδιαιτερότητες». Η πρόβλεψη αυτή σημαίνει μέτρα για την ουσιαστική φοίτηση των αλλοδαπών μαθητών, αλλά και τη σαφή προτεραιότητα, που αναγνωρίζει στη διαδικασία της ενσωμάτωσής τους. Για αυτό και υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία αυτά. Τα Διαπολιτισμικά Σχολεία, για την επίτευξη των ειδικών στόχων τους στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, οι οποίοι μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που τα καθορίζει. Στη βάση αυτής της εκπαιδευτικής νομοθεσίας όλοι οι συνάδελφοι που έχουν οργανικές θέσεις στα Διαπολιτισμικά σχολεία καλύπτουν τις ανάγκες των σχολείων τους, ενώ όσοι δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους διατίθενται σε σχολεία που ανήκουν στη δύναμη του αντίστοιχου ΠΥΣΔΕ.

Στις 27/10/2022, πέντε εκπαιδευτικοί, τέσσερις με οργανική στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου και μία με οργανική στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου, ενημερώθηκαν με το υπ. αριθ. 131939/Ε2/26-10-2022 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ πως κρίθηκαν οργανικά υπεράριθμοι από το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) με την υπ. αριθ. 22/2022 Πράξη του, χωρίς να αναφέρεται καμία αιτιολόγηση στο σχετικό έγγραφο. Αντίθετα, στις προαναφερθείσες αποφάσεις του ΚΥΣΔΕ του 2020 και του 2021, υπάρχει επαρκής, νομικά και ουσιαστικά, τεκμηρίωση γιατί οι συνάδελφοι δεν χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι.

Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί άσκησαν εμπρόθεσμα αίτηση θεραπείας στο ΚΥΣΔΕ, με την στήριξη των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων τους, καθώς πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη για τα ίδια τα Διαπολιτισμικά σχολεία. Ωστόσο, πριν κοινοποιηθεί η απάντηση του ΚΥΣΔΕαναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 10/2/2023 η απόφαση μετάθεσης αυτών, καθώς και δύο ακόμη εκπαιδευτικών από το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης στη διάθεση των αντίστοιχων ΠΥΣΔΕ!

Η εσπευσμένη απόφαση του ΚΥΣΔΕ για κατάργηση οργανικών θέσεων, η απόρριψη της αίτησης θεραπείας των συναδέλφων, η πρωτοφανής απώλεια οργανικών, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την επιχειρηματολογία των αποφάσεών του των προηγούμενων ετών, προσκρούουν στην ειδική αποστολή των Διαπολιτισμικών Σχολείων και παραβλέπουν την ειδική διαδικασία με την οποία απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί την οργανική τους θέση στα εν λόγω σχολεία. Η εξέλιξη αυτή είναι ενδεικτική του τρόπου που αντιμετωπίζεται η διαπολιτισμική εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα η εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών από την κυβέρνηση.

Οι εκπαιδευτικοί τους οποίους αφορά η εξέλιξη αυτή, χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και τίθενται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, μπαίνουν σε μια κατάσταση εργασιακής περιπλάνησης και μάλιστα χωρίς δική τους υπαιτιότητα, περιέρχονται σε χειρότερη εργασιακή κατάσταση από εκείνη που είχαν πριν την εν λόγω πράξη, ενώ η απουσία τους θα αφήσει ακάλυπτες πάγιες ανάγκες των σχολείων τους. Συνολικά η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την οργανική υποβάθμιση των Διαπολιτισμικών σχολείων και είναι σε βάρος των σύνθετων εκπαιδευτικών αναγκών των διαπολιτισμικών, καθώς και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών αυτών των σχολείων.

Ζητάμε την άμεση ανάκληση της απόφασης του ΚΥΣΔΕ για κατάργηση των συγκεκριμένων οργανικών θέσεων των συναδέλφων.

Απαιτείται η άμεση παρέμβαση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ώστε σε συντονισμό με την Ε’ ΕΛΜΕ όπου ανήκαν τα διαπολιτισμικά σχολεία του Ευόσμου, να υπερασπιστούμε τα ίδια τα σχολεία, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση και να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις προς το ΥΠΑΙΘ και το ΚΥΣΔΕ για να μην εφαρμοστεί η αρνητική αυτή απόφαση του ΚΥΣΔΕ για τις οργανικές θέσεις στα Διαπολιτισμικά. Να μπει ένα τέρμα στην υποβάθμιση και υπονόμευση των διαπολιτισμικών σχολείων που πρέπει να στηριχτούν πολύπλευρα για να πετύχουν τον τόσο σημαντικό σκόπο τους.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το