«Καταργήσαμε τα καλλιτεχνικά γιατί τα παρακολουθούσαν λίγοι» λέει τώρα το υπ. Παιδείας

                Το υπ. Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα λύκεια γιατί είχαν «χαμηλή παρακολούθηση» (9% στην Α’ Λυκείου γα εικαστικά και μουσική) και «σποραδικότητα στη διδασκαλία». Οσο για το σχέδιο στην Γ’ Λυκείου, «θα εξετάσει [κάποτε…] συνολικά το ζήτημα»

                Εμείς να επισημάνουμε ότι τον ίδιο περίπου τίτλο είχε χθες και η ιστοσελίδα των Ellinika Hoaxes “Fake news τα περί κατάργησης των καλλιτεχνικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση”, που επιβάλλουν μάλλον επιλεκτική “ψηφιακή” λογοκρισία.  Ωστόσο και αυτά αναγκάστηκαν χθες να κάνουν διόρθωση στο αρχικό κείμενό τους.

                Επί της ουσίας τώρα: Ναι η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων αφορά τελικά μόνο το Λύκειο και όχι και τάξεις του Γυμνασίου. Το μπέρδεμα αυτό έγινε καθώς υπήρχε πληροφορία ότι θα επαναλαμβάνονταν ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας του 2013 που στόχευε στον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων από όλη την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και όχι από ένα μέρος της (Λύκειο). Εμείς το παραδεχόμαστε το λάθος καθώς έχουμε παρασυρθεί από τις δηλώσεις του Προέδρου του ΥΠΑΙΘ κ. Αντωνίου που σημείωσε ότι θα συνεχίσουμε από εκεί που έχουμε σταματήσει δηλαδή από την περίοδο 2013-2014.

                Βεβαίως εξακολουθεί να μας μπερδεύει η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας που δηλώνει ότι κατάργησε τα καλλιτεχνικά μαθήματα από το Λύκειο «γιατί τα παρακολουθούσαν λίγοι» καθώς και  η πληροφορία που μας δίνει ότι μόλις 4 στους 100 παρακολούθησαν γραμμικό σχέδιο, ενώ κρύβει ότι πάνω από 10.000 υποψήφιοι στερούνται τη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων (ιταλικά, ισπανικά, αρμονία, έλεγχος μουσικών και ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία και τώρα ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο) προς δόξα της ιδιωτικής εκπαίδευσης που προσφέρει τα μαθήματα αυτά σε όποιον έχει χρήματα να πληρώσει.

                Ένα δεν μας μπερδεύει σχετικά με τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ: Ότι το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΓΕΛ, αποκεφαλίζοντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα όπως έκανε το 2013  αφήνει έκθετους χιλιάδες μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που ουσιαστικά μένουν, οι πρώτοι, σε εργασιακό καθεστώς γαλέρας προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους και οι δεύτεροι χωρίς πλέον δουλειά τη νέα σχολική χρονιά.

Χρήστος Κάτσικας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το