Στην εκπομπή “MEGA Σαββατοκύριακο” μίλησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή, για το άνοιγμα των σχολείων, τα Self–test, τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών, τις Πανελλαδικές, τα Voucher 200 ευρώ.

Για την προτεραιότητα στο άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων.  

Η Ζ. Μακρή είπε: Όταν μας δώσουν το πράσινο φως οι επιδημιολόγοι, τότε εμείς είμαστε έτοιμοι να επανέλθουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση. Και πράγματι Γυμνάσια και Λύκεια έμειναν κλειστά περισσότερο χρόνο απ΄ό,τι έμειναν τα Δημοτικά. Και γι’ αυτό και για άλλους λόγους βρίσκονται στην προτεραιότητα και στη μέριμνα του υπουργείου. Θέλουμε να επανέλθουν όλες οι βαθμίδες στη δια ζώσης εκπαίδευση, όμως αν οι ειδικοί προκρίνουν το σταδιακό άνοιγμα τότε προτεραιότητα είναι τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Η πολιτική αυτή καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Εδώ και μήνες η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ έχουν εγκαταλείψει στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης μαθητές και εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας πλήρως για τα μορφωτικά αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς. Προκλητικά αγνόησε τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας για να παρθούν μέτρα ώστε να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλειαΔεν έδωσε ούτε ένα ευρώ για τη στήριξη της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή προσφέρει τα εκατομμύρια απλόχερα στην CISCO επιβεβαιώνοντας ξανά πως οι πραγματικοί στόχοι της κυβέρνησης είναι άλλοι. Πάνω στο έδαφος της πανδημίας επιδιώκουν να παγιώσουν το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, να του προσδώσουν μόνιμα χαρακτηριστικά για να καλύπτουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς κατά πώς τους βολεύει.

Για τις Πανελλαδικές

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν στην ώρα τους, μέσα στον Ιούνιο όπως έγιναν και πέρυσι, με μειωμένη την ύλη κατά 30%. Η ακριβής ημερομηνία θα ανακοινωθεί όταν το Υπουργείο είναι έτοιμο.

Η ύλη μπορεί να “προχωράει”, αλλά  δεν αφομοιώνεται.

Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η “Καθημερινή” εξάλλου, τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση, κάτι που παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι “η ύλη προχωράει κανονικά”

Τη φετινή χρονιά τα μισά προβλεπόμενα μαθήματα έχουν χαθεί κατ’ ελάχιστον και μέσα σε έναν χρόνο πανδημίας έχει χαθεί τουλάχιστον το 40-50% των κανονικών εβδομάδων διδασκαλίας και σε αρκετές περιοχές της χώρας όπως η Αττική αγγίζουν (κι ενίοτε ξεπερνάνε) το 60%των προβλεπόμενων εβδομάδων διά ζώσης διδασκαλίας! (έρευνα Π. Ντούλα)

Κατά γενική ομολογία – εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών- η τηλεκπαίδευση έχει ταλαιπωρήσει τους εκπαιδευτικούς και όσα παιδιά είχαν δυνατότητα παρακολούθησης, έχουν πλέον κουραστεί και δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση με τη διάσπαση προσοχής των μαθητών να αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό (86,8%).

Για το ανοιγμα σχολείων και Self–test

Αν αποφασισθεί να ανοίξουν τα σχολεία , αυτή τη στιγμή δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια εν προκειμένω, θα υπάρχει υποχρέωση να γίνει το test, σύμφωνα με οδηγίες που θα δοθούν από τον ΕΟΔΥ. Θα γίνεται κάθε Δευτέρα, σύμφωνα με ένα σχέδιο το οποίο υπάρχει. Οδηγίες για τη διαδικασία θα δοθούν από το Υπουργείο Υγείας. Επιθυμία μας να γυρίσουν με ασφάλεια στην τάξη τους παιδιά και εκπαιδευτικοί. Σε περίπτωση που το test είναι θετικό τότε θα γίνεται δεύτερο επαναληπτικό σε δημόσια δομή υγείας. Για τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών Το Υπουργείο ζήτησε και πέτυχε να γίνει κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εκπαιδευτικών στα ειδικά σχολεία, τα οποία δεν έκλεισαν όλο αυτό το διάστημα, αλλά και των παιδιών και του βοηθητικού προσωπικού σε αυτά. Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας, στις αδιάθετες δόσεις εμβολίων θα έχουν πρόσβαση οι εκπαιδευτικοί ειδικών σχολείων, αλλά και οι εκπαιδευτικοί γενικώς.

Τα σχολεία κλειστά για πέντε μήνες, γιατί η κυβέρνηση δεν επέλεξε να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Αιτήματα που απαιτούσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας,.με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με θωρακισμένο σύστημα υγείας με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης κλπ). Αντίθετα με όλα αυτά η Κεραμέως και η κυβερνητική προπαγάνδα, με την κουστωδία των “ειδικών” διατυμπάνιζαν πως “τα σχολεία είναι ασφαλείς χώροι”, πως “τα 25άρια και 27αρια τμήματα δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης”, πως η μάσκα και το παγουρίνο αρκούν και πως “τα σχολεία θα κλείσουν τελευταία σε περίπτωση lockdown”. 

Και τώρα μπαλώματα και self tests για να καλυφθεί η εγκληματική τους πολιτική. Εδώ και περίπου ένα μήνα το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, καθώς τα συγκεκριμένα σχολεία έχουν παραμείνει ανοιχτά εν μέσω lockdown. Oι εργαζόμενοι σε αυτά από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκαν για τις συνθήκες και για τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι δεν έχει γίνει κανένας εμβολιασμός, παρά μόνο δήλωσαν στοιχεία. Ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα μετράει τους νεκρούς της που για το υπουργείο είναι ψυχροί αριθμοί.

Τι πρέπει να γίνει

Αυτό που έχουν ανάγκη τα λαϊκά στρώματα, είναι η παροχή δωρεάν υγείας και μέτρων προστασίας, το άνοιγμα νέων ΜΕΘ και οι μαζικές προσλήψεις νοσοκομειακού προσωπικού, τα μαζικά και δωρε-άν τεστ (ειδικά στους χώρους εργασίας) και η ύπαρξη πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, τα αυτονόητα δηλαδή που απαιτούνται για να σωθεί η ζωή του λαού. Είναι η αύξηση των δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ο τερματισμός της αθλιότητας που επικρατεί στην πόλη με τον ΟΑΣΘ. Είναι οι προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών, χτίσιμο νέων σχολείων, ώστε να γίνει εφικτή η λειτουργία της εκπαίδευσης (σε όλες τις βαθμίδες) με ασφαλείς όρους. Είναι, πάνω από όλα, η εξασφάλιση των κοινωνικών δικαιωμάτων σε υγεία, παιδεία, δουλειά, ζωή. Κανένα τέτοιο μέτρο δε σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση, το αντίθετο μάλιστα, ρημάζει ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη Υγεία, Παιδεία και διαλύει το βιοτικό επίπεδο του λαού. Καμία σχέση δεν έχουν αυτές οι δίκαιες διεκδικήσεις με τους αρνητές του ιού, που δεν υψώνουν καμία διεκδίκηση προς την κυβέρνηση για υγειονομική προστασία.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες είναι επιτακτική ανάγκη οι σχολικές μονάδες να συνεχίσουν να λειτουργούν, με τους μέγιστους όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Αναγκαία μέτρα:

  • Να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά! Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μαζικά δωρεάν τεστ για όλους, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
  • Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
  • Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
  • Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
  • Περαιτέρω μείωση στην ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων, αλλά και της διδακτέας ύλης όλων των τάξεων. Αναδιάρθρωση της ύλης.
  • Η στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!

Γιώργος Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το

Παρόμοια αρθρογραφία