“Δεν ήταν μάλλον μέσα στο περιβάλλον των επιχειρήσεων που αναστείλαμε την λειτουργία τους οπότε αυτές μπορούν ακόμα να κινηθούν με μια ελευθερία.” (Γ. Βρούτσης)
“Ζητώ συγγνώμη για το άκομψο του μηνύματος. Όμως είστε πάρα πολλοί και δεν υπάρχει χρόνος προσωπικής επικοινωνίας. Θα ενημερωθείτε από τον (όνομα) για την τελευταία ημέρα εργασίας” καταλήγει το μήνυμα που έλαβαν 300 από τους υπαλλήλους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου του ομίλου Aviareps.
«Η επόμενη μέρα δεν θα είναι ίδια» αναφέρει χαρακτηριστικά ο συντάκτης του μηνύματος προσθέτοντας πως «η δική μας εταιρία λόγω της κρίσιμης αυτής κατάστασης είναι στη δυσάρεστη θέση να σταματήσει άμεσα τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου». Ο συγκεκριμένος όμιλος όμως όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε αύξηση εσόδων και κερδών. Ελέγχει περίπου το 70-80% της επίγειας εξυπηρέτησης αεροδρομίων στην Ελλάδα. Και ενώ τα κέρδη αυξάνονταν η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων αμείβεται με μισθούς των 650 ευρώ μεικτά! Τα κέρδη πήγαιναν στις τσέπες των εργοδοτών, που μάλιστα ετοιμάζονταν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό για την εξαγορά του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Ενώ οι 300 απολυμένοι εργαζόμενοι δεν μπορούν να πάρουν ούτε το επίδομα των 800 ευρώ μιας και είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου.
Με το ίδιο μήνυμα ενημερώνονται και οι εργαζόμενοι αορίστου χρόνου ότι θα ενταχθούν στο καθεστώς της εκ περιτροπής εργασίας: «Οι υπάλληλοι αορίστου χρόνου θα ενταχθούν στο καθεστώς της εκ περιτροπής απασχόλησης υπολογίστε περίπου στο 50%. Θα έχετε περισσότερες πληροφορίες σύντομα. Όλα αυτά μέχρι να επανέλθουμε στην κανονικότητα». Στην Aviareps ανήκουν η αεροπορική εταιρεία Sky Expess και οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης Swissport και Skyserv.
Ιδιοκτήτης του ομίλου είναι ο Γιάννης Γρύλος, ενώ ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου είναι ο Στέργιος Πιτσιόρλας, πρώην υπουργός της κυβέρνησης Τσίπρα. Ο Πιτσιόρλας υπήρξε πρόεδρος στο ΤΑΙΠΕΔ την περίοδο 2015 – 2016 και ήταν ο βασικός πρωταγωνιστής στο ξεπούλημα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport.
Οι απολύσεις στον όμιλο Aviareps δεν είναι και οι μοναδικές στον κλάδο της επίγειας εξυπηρέτησης αεροδρομίων. Η εταιρεία «Newrest», catering που εφοδιάζει τα αεροσκάφη, έχει ήδη προχωρήσει σε δεκάδες απολύσεις συμβασιούχων, ενώ χορηγεί κανονική άδεια σε μεγάλο κομμάτι εργαζομένων, θέτοντας παράλληλα και το ζήτημα μετατροπής των συμβάσεων σε εκ περιτροπής. Κάτι που το επιχειρησιακό σωματείο αρνήθηκε.
Στην εταιρεία «ΣΕΛΕΚΤ ΣΕΡΒΙΣ ΠΑΡΤΝΕΡ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ» και συνολικά στα επισιτιστικά καταστήματα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι δεν ξέρουν πότε θα κληθούν να ξαναδουλέψουν και με ποιους όρους. Αν και έχουν εργαστεί τουλάχιστον για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάρτη, η μισθοδοσία τους είναι άγνωστο πότε θα τους καταβληθεί.
Αντίστοιχη επίθεση αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια όλης της χώρας: Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» η «Skyserv» ανακοίνωσε σε 16 συμβασιούχους της ότι χάνουν τη δουλειά τους, εργαζόμενοι με αορίστου χρόνου συμβάσεις στην «Ellinair» και στην «Αerocandia» υποχρεώνονται σε αναγκαστική άδεια απροσδιόριστης διάρκειας και σε αναμονή βρίσκεται το προσωπικό στις επισιτιστικές αλυσίδες.
Η πανδημία του κορονοϊού θα αφήσει πίσω της μια εργασιακή «ζούγκλα». Και όχι λόγω των επιπτώσεων του ιού αυτού καθαυτού, αλλά λόγω των πρόσφατων Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης για την προστασία των επιχειρήσεων.
Μάλιστα όπως ομολόγησε σε τηλεοπτική του εμφάνιση ο υπουργός Εργασίας όταν κλήθηκε να τοποθετηθεί για τις μαζικές απολύσεις, με δεδομένο ότι η λειτουργία αυτών των επιχειρήσεων συνεχίζεται, μπορούν «να κινηθούν με μια ελευθερία». Μια «ελευθερία» που φροντίζει την προστασία του κεφαλαίου με κάθε κόστος.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr