Σε πρόσφατο άρθρο της Μαρίας Νταλιάνη, στο γνωστό νεοφιλελεύθερο protagon.gr, με τίτλο “Ο φόβος της ΟΛΜΕ μπροστά στην κάμερα” παρεμβαίνει, ανάμεσα σε άλλους και ο διορισμένος Πρόεδρος του λεγόμενου Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος (περίοδος 2015-2016)

Τι λέει ο Αντώνης Λιάκος; (θυμίζουμε ότι ήταν ο πρόεδρος του λεγόμενου εθνικού διαλόγου για την παιδεία που είχε γίνει με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, και αργότερα μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ πρωτύτερα η πιο στενή πολιτική του επαφή ήταν ο Σημιτισμός).

Αφού σημειώνει ότι δεν υπάρχει νομικό εμπόδιο για την διαδικτυακή μετάδοση του μαθήματος, παραθέτει ένα ωραίο παράδειγμα για τα περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα γράφοντας:  «Για να έχουμε αίσθηση του μέτρου των πραγμάτων, άλλος είναι ο κίνδυνος για την εμπιστευτικότητα όταν κάνεις ΚΥΣΕΑ με ζουμ και άλλος φυσικά όταν κάνεις την βιολογία της Α’ Λυκείου».

Ε, λοιπόν, ας θυμίσουμε ότι την ιδέα της τηλεκπαίδευσης και την αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας με τηλεκπαίδευση την έφερε σαν πρόταση πριν από την Κεραμέως ο Αντώνης Λιάκος επίσημα και με σφραγίδα τον Οκτώβριο του 2016.

Στο  «Υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της Μέσης Εκπαίδευσης και την είσοδο στα ΑΕΙ – ΤΕΙ» που είδε το φως της δημοσιότητας με την υπογραφή του Προέδρου του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου κ. Αντώνη Λιάκου, όπου σκιαγραφείται  ένα αριστοκρατικό λύκειο για πολύ λίγους, στη σελίδα 34-35 οι συντάκτες (Πρόεδρος της Επιτροπής ο κ. Αντώνης Λιάκος) γράφουν τα εξής εκπληκτικά:

Για τις περιπτώσεις των απομακρυσμένων σχολείων με τους λίγους μαθητές (μικρά νησιά, ορεινοί όγκοι κλπ), η μόνη λύση είναι να αναπτυχθούν διαδικασίες τηλε-εκπαίδευσης. Πιθανόν το όριο δημιουργίας τμήματος για κάποια μαθήματα να είναι μικρότερο για τα απομακρυσμένα σχολεία, αλλά αυτό δε θα λύσει το ουσιαστικό πρόβλημα της απουσίας εκείνης της κρίσιμης μάζας μαθητικού πληθυσμού, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για να είναι αποτελεσματική η εκπαιδευτική πράξη. Η μόνη λύση είναι η υποστήριξη των μαθητών αυτών με περιοδική φυσική παρουσία ειδικευμένων εκπαιδευτικών και η ένταξή τους σε μία απομακρυσμένη τάξη, όπου χάρη στη δυνατότητα που προσφέρει πλέον η τεχνολογία θα συμμετέχουν κανονικά στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Τα σχολεία θα εξοπλιστούν με μία ή δύο κατάλληλες αίθουσες με εξαιρετική υποδομή και πολύ καλό εξοπλισμό. Θα έχουν πολύ γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα εντάσσονται κανονικά σε μία απομακρυσμένη τάξη. Με χρήση κατάλληλου λογισμικού και εξοπλισμού, οι μαθητές θα συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα, θα βλέπουν και θα ακούν τους πάντες και οι πάντες θα τους βλέπουν και θα τους ακούν, θα παίρνουν το λόγο, θα συμμετέχουν σε διαγωνίσματα και παρουσιάσεις κλπ”.


Δηλαδή, πρότειναν να εξαφανίσουν στα απομακρυσμένα Λύκεια τον εκπαιδευτικό και στη θέση του να έχουν …τηλεκπαίδευση!

Χρήστος Κάτσικας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το