Υπό αμφισβήτηση τίθεται η δέσμευση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για αύξηση των δρομολογίων των λεωφορείων από αυτό το μήνα. Τον περασμένο Οκτώβριο ο υπουργός είχε δεσμευτεί πως τα δρομολόγια θα πυκνώσουν έτσι ώστε αυτό τον Ιανουάριο το 51% των δρομολογίων να διεξάγεται σε συχνότητα μικρότερη των 20 λεπτών. Οι εργαζόμενοι όμως παρουσιάζουν στοιχεία που δείχνουν μείωση των δρομολογίων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, την ημέρα που ο υπουργός μεταφορών ανήγγειλε στα ΜΜΕ την αύξηση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μέσω της εισόδου των ΚΤΕΛ στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας πραγματοποιήθηκε ίσως η μεγαλύτερη (ποσοστιαία) κατάργηση δρομολογίων όλων των τελευταίων χρόνων.

Ενδεικτικά, όπως φαίνεται στα στοιχεία που παρουσιάζει το σωματείο, στις 8 Ιανουαρίου, στα τρόλεϊ οι βάρδιες «καθημερινής» (Δευτέρα-Παρασκευή) από 342 μειώθηκαν σε 295, που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 14%. Σε χρόνο αναμονής στη στάση τις ώρες αιχμής αυτό μεταφράζεται 4-10 λεπτά επιπλέον. Στα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου η μείωση αυτή μεταφράζεται σε μισή ώρα και πάνω.

Επιπλέον, όπως καταγγέλλεται, σχεδιάζονται νέες καταργήσεις γραμμών όπως η γραμμή 122 (Μετρό Ελληνικό-Σαρωνίδα) και η γραμμή 18 (Μουσείο-Χαλάνδρι) κ.α.

Τον περασμένο Οκτώβριο, ο υπουργός είχε αναφέρει πως από τον Ιανουάριο του 2020, σε χρόνο μικρότερο από 10 λεπτά θα διεξάγεται το 8% των δρομολογίων, μεταξύ 10 και 20 λεπτών το 43% των δρομολογίων και σε 20 λεπτά και άνω το 49% των δρομολογίων. Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν ανέλαβε η νέα κυβέρνηση, το 70% των γραμμών περνούσαν με συχνότητα άνω των 20 λεπτών.

Σχετικά με τις συχνότητες των δρομολογίων, το σωματείο αναφέρει: «Το φθινόπωρο η κυβέρνηση διαφήμιζε την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου. Ήταν ένα ψέμα. Αυτό που συνέβη το φθινόπωρο ήταν ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας πέρασαν από το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων (που είναι πιο αραιό) στο χειμερινό που είναι πιο πυκνό, όπως γίνεται κάθε χρόνο.»

Οι δηλώσεις του υπουργού σχετικά με την βελτίωση των συγκοινωνιών της Αθήνας είναι πάντως πιο συγκρατημένες τον τελευταίο καιρό. Ο κ. Καραμανλής κάνει πλέον λόγο για μικρά βήματα βελτίωσης και ζητά πίστωση χρόνου ρίχνοντας την ευθύνη στο «μπάχαλο» που παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ακόμα και ο διαγωνισμός που προωθεί το υπουργείο για προμήθεια νέων λεωφορείων θα αργήσει να αποδώσει καρπούς αφού τα πρώτα νέα οχήματα αναμένεται να παραληφθούν προς τα τέλη του 2021, εφόσον βέβαια τηρηθεί το σημερινό χρονοδιάγραμμα. 

Πηγή: athenstransport.com, Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ ΟΑΣΑ  

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το