Οι πίνακες δείχνουν καθαρά τι έγινε: ξεκίνησε την κάλυψη από Δευτεροβάθμια (δεν ξέρω γιατί, ίσως λόγω μεγαλύτερης ηλικίας, ίσως μεγαλύτερη συντεχνιακή πίεση από πιο πολλές ομάδες, ίσως για κάτι άλλο πχ πιο αδύναμος κρίκος στην Αξιολόγηση;), κάλυψε σχεδόν όλα τα οργανικά κενά σε σχεδόν όλες τις ειδικότητες της ΔΕ (βασικά άφησε 750 οργ. κενά μόνο εκ των οποίων τα μισά σε Βιολόγους). Μάλιστα, έδωσε και 540 στα Μουσικά Σχολεία (πρώτη φορά αυτό εξ όσων θυμάμαι), που βέβαια είναι και αυτά ουσιαστικά Δευτεροβάθμια (δεν νομίζω να υπάρχει Μουσικό Δημοτικό).
Από κει και πέρα, ό,τι περίσσεψε, το έδωσε στους Πρωτοβάθμιους, με αποτέλεσμα από τα 10.666 οργανικά εκεί να καλυφτούν μόνο τα 6.200. Στην πρωτοβάθμια την φάγανε σχεδόν όλες οι ειδικότητες, με μεγαλύτερη τους δασκάλους αλλά και Αγγλικούς, Γυμναστές, κ.ά. που είδαν πολύ λιγότερες από τις αναμενόμενες προσλήψεις.
Πρακτικά, αντί για 65%-35% που ήταν αυτό που αντιστοιχούσε με βάση τα οργανικά κενά, η αναλογία Πρωτοβάθμιας – Δευτεροβάθμιας πήγε 53% – 47%.
Έτσι, απομένουν πλέον τα εξής οργανικά κενά αυτήν τη στιγμή:

– 4.466 οργ. κενά Πρωτοβάθμια, πάνω από τα μισά σε δασκάλους- 750 οργ. κενά Δευτεροβάθμια, τα μισά σε Βιολόγους

– περίπου 4.000 οργ.κενά στην Ειδική Αγωγή (πέρσι κάλυψε εκεί τα μισά)

– άγνωστος αριθμός σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά, κ.ά.Σύνολο περίπου 10.000 οργανικά κενά σε Γενική και Ειδική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια.

Αν υπολογίσει κανείς ότι του χρόνου οι συνταξιοδοτήσεις θα είναι επίσης μαζικές όπως φέτος (6.500 συνολικά), τότε του χρόνου αυτήν την εποχή θα έχουμε πάλι 16-17.000 οργανικά κενά.
Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τα εξής λειτουργικά:- περίπου 5% άδειες, δηλ περίπου 7.000 κενά λειτουργικά από κει
– περίπου 10.000 διευθυντές και 15.000 υποδιευθυντές, σύνολο 10.000 ολόκληρα λειτουργικά κενά (γτ αναγωγή σε ώρες)

– 2.000 άλλα στελέχη (σύμβουλοι, διδε, κ.ά.)

– 2.000 αποσπασμένοι σε γραφεία κτλ. Σύνολο, περίπου 20.000 επιπλέον λειτουργικά κενά.

Δηλαδή, φέτος ξεκινάμε με 10+20=30.000 λειτουργικά ενώ του χρόνου με 37.000 λειτουργικά. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζουμε το σφίξιμο που έχει γίνει με 27άρια, με αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις-κλείσιμο σχολείων, καταργήσεις 7ωρων σε Γυμνάσια και Δημοτικά, μείωση ολοήμερου και κατάργηση υπεύθυνου, κατάργηση μείωσης εργαστηρίων, κόψιμο ολιγομελών, κτλ.
Νομίζω ότι είναι εντελώς λογικό δηλαδή να ζητήσουμε άλλες 15.000 διορισμούς μονίμων για του χρόνου, χωρίς καν να αναφερόμαστε σε λειτουργικά.

ΥΓ: Τέλος, για το Δημογραφικό που λένε κάποιοι (πχ ΔΑΚΕ), να πω τα εξής:- η κορυφή στην Ελλάδα έγινε το 1980-81 σε γεννήσεις.- απο κει και πέρα έπεφτε μέχρι το 2000- 2000-2010 ανέβηκε πάλι λόγω ευμάρειας κτλ- 2010-και πέρα έπεσε κι έχει σταθεροποιηθεί περίπου στις 80+χιλ γεννήσεις τον χρόνο.Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα Δημοτικά έχουν ουσιαστικά απορροφήσει σχεδόν όλη την υπογεννητικότητα των Μνημονίων (από δω και πέρα τα κενά τους απλά θα αυξάνονται) ενώ στα Γυμνάσια-Λύκεια θα αρχίσουν να μπαίνουν αυτές οι γενιές τώρα (αν και είχαμε ήδη μείωση καθώς Κρίση σήμαινε πχ και μετανάστευση μιας οικογένειας ξένων με 2 γυμνασιόπαιδα οπότε έχουμε ήδη απορροφήσει ένα μέρος).Θέλω να πω, ότι το επιχείρημα περί υπογεννητικότητας ίσως να ισχύει λίγο στη Δευτεροβάθμια (στην πρωτοβάθμια ούτε καν) αν και ξαναλέω, η απάντηση σε αυτό είναι πχ το 25άρι αντί για 27άρι.


Πάνος Ντούλας,Καθηγητής Αγγλικής – Κοινωνικών Επιστημών,Εσπερινό ΕΠΑΛ Κορίνθου – Γυμνάσιο Αγίων Θεοδώρων,Τηλ: 6936374902email: pandou.paron@gmail.comfacebook: https://www.facebook.com/pandou.paron/

Δείτε και αυτό:

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το