Το δίλημμα ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους εκπαιδευτικούς είναι πλαστό. Πρόκειται για μια «αντίθεση»- τεχνητό δημιούργημα της κυβερνητικής προπαγάνδας για να κρύψει πίσω από αυτή το πραγματικό πρόβλημα της αδιοριστίας και να εισάγει ένα αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο για την διαιώνιση και διαχείριση της.
Το «πρόβλημα» που ανακάλυψε τώρα η κυβέρνηση, είναι αποτέλεσμα ενός και μόνο παράγοντα. Οι μηδενικοί-επί της ουσίας-διορισμοί της τελευταίας δεκαετίας. Η λύση αυτού του προβλήματος είναι επίσης μία και μοναδική. Ο διορισμός όλων των συμβασιούχων για την κάλυψη όλων των κενών.
Η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (όπως και των προηγούμενων) δεν προβλέπει διορισμούς, αλλά στοχεύει -με βάση όλα τα μνημόνια και τις συνθήκες που έχουν υπογράψει- στην διεύρυνση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, την κατηγοριοποίηση και στο βάθος την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Αυτοί είναι οι στόχοι των πολιτικών που έχουν υπογράψει και αυτούς ακριβώς τους στόχους εξυπηρετεί το προσοντολόγιο.
Κάποιοι βλέπουν τη «λύση» στο να πεταχτούν στον Καιάδα συνάδελφοι με δεκαετή και πλέον προϋπηρεσία που δεν έχουν μεταπτυχιακά. Είναι στην πραγματικότητα η «λύση» που εισηγείται το υπουργείο και είναι μια θέση, σίγουρα, με βαρύ ηθικό και πολιτικό φορτίο. Ακόμη και έτσι όμως το ερώτημα προκύπτει αβίαστα. Αν «βγουν από τη μέση» οι παλιοί και έρθουν οι νέοι αναπληρωτές με τα πολλά προσόντα, σε λίγα χρόνια, δεν θα έχει προκύψει το ίδιο ακριβώς πρόβλημα; Δεν θα είναι οι τότε νέοι, αποκλεισμένοι από τις μελλοντικές λίστες αναπληρωτών; Ποια θα πρέπει να είναι τότε η απάντηση; Μήπως να κάνουν στην άκρη, για να έρθουν οι επόμενοι; Μήπως έτσι απλά ανακυκλώνεται η ανεργία;
Το προσοντολόγιο δεν αφορά τους διορισμούς αλλά την εξυπηρέτηση της πολιτικής της αδιοριστίας και της κατηγοριοποίησης. Μετατρέπει το πτυχίο σε ένα (ασήμαντο μάλιστα σε σχέση με τα άλλα) προσόν και εισάγει για πρώτη φορά στην εκπαίδευση την αντίληψη ότι δικαίωμα στο αίτημα της δουλειάς-αναπλήρωσης, θα έχουν αυτοί που έχουν το χρόνο και κυρίως την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τα προσόντα που κάθε φορά θα απαιτούνται. Και αυτό δεν μπορεί παρά να κριθεί ως άδικο και αναξιοκρατικό. Άλλωστε τα προσόντα θα επανακαθορίζονται από τον ΑΣΕΠ ανά διετία! Έτσι ώστε πάντα να μπορεί το σύστημα να «απλώνει την ελπίδα», δημιουργώντας νέες κατηγορίες, σπέρνοντας νέες διχόνοιες!
Το προσοντολόγιο έρχεται για να μετατρέψει παλιούς και νέους εκπαιδευτικούς σε ανταγωνιστικές μονάδες. Να βάλει τους εκπαιδευτικούς (μόνιμους και αναπληρωτές) σε ένα αέναο κυνήγι ακριβοπληρωμένων τίτλων. Και από αυτό μόνο να χάσουν έχουν όλοι!
Για να δουλέψουν οι «νέοι» δεν αρκεί και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να φύγουν οι «παλιοί». Το σχολείο μας χωράει όλους. Πρέπει παλιοί και νέοι να παραταχτούν ενωμένοι διεκδικώντας δουλειά και δικαιώματα. Και για την υπεράσπιση αυτής της ενότητας αυτό που έχουμε όλοι να κάνουμε είναι να αγωνιστούμε ενάντια στο διχαστικό προσοντολόγιο!
Ο αγώνας είναι σε εξέλιξη. Να απαιτήσουμε όλοι μαζί: Την απόσυρση του νομοσχεδίου.-Την πρόσληψη όλων των συμβασιούχων-Μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 11:00 πμ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 7:00μ.μ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ 3ο ΓΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

 

Βασίλης Πετράκης, μέλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου

και της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το