Ο «Μεγάλος Περίπατος» του Μπακογιάννη που κατέληξε σε φιάσκο και διακόπηκε από τον εμπνευστή του κάτω από τη γενική χλεύη, επανέρχεται δριμύτερος. Αφού ο Μπακογιάννης κατασπατάλησε με πλήρη αδιαφάνεια μεγάλα ποσά σα να ήταν προσωπική του περιουσία, με την ίδια αδιαφάνεια προωθεί πλέον νέα σχέδια για τα «έργα» του στην οδό Πανεπιστημίου, όπου υπόσχεται πως θα φυτεύσει και πλατάνια, που ως γνωστόν χρειάζονται ποτάμια νερό, (πού θα το βρουν είναι άλλο ζήτημα).
Στη διάρκεια του 2022 θα εξελιχθούν τα έργα στην οδό Πανεπιστημίου, ενώ η δημοτική αρχή Αθηναίων υπόσχεται μια «λεωφόρο-βουλεβάρτο», ζητώντας για άλλη μια φορά την κατανόηση και τη συνεργασία των πολιτών, αποφεύγοντας όμως την ανοιχτή διαβούλευση που είχε υποσχεθεί για την αποτίμηση της μέχρι σήμερα εφαρμογής του «Μεγάλου Περιπάτου».

Οι παρεμβάσεις έχουν προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ και θα ξεκινήσoυν στο τέλος του 2021, με ολοκλήρωση των εργασιών σε 12-15 μήνες, ενώ «Το έργο θα εξελίσσεται τμηματικά ακριβώς για να μην υπάρξει αναστάτωση στη λειτουργία της πόλης και όχληση στις δραστηριότητες των πολιτών», αλλά η κίνηση των Ι.Χ. οχημάτων θα γίνεται από τρεις λωρίδες και μία τέταρτη λωρίδα θα αφεθεί αποκλειστικά για χρήση των ΜΜΜ, μειώνοντας δηλαδή το πλάτος του οδοστρώματος όπως το ξέραμε.

Η δημοτική αρχή επικαλείται στοιχεία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που δείχνουν ότι μειώθηκαν οι διελεύσεις των Ι.Χ. οχημάτων από την Πανεπιστημίου κατά 16% και ταυτόχρονα αυξήθηκαν κατά 8% οι διελεύσεις ταξί και μοτοσικλετών, ενώ ο χρόνος που απαιτείται ένα όχημα να διασχίσει την Πανεπιστημίου μειώθηκε σε σχέση με το 2020. Όμως σε πρόσφατη έρευνα του ΑΠΘ και του Παντείου (Απρίλιος-Αύγουστος του 2021) το 74% των συμμετασχόντων θεωρεί ότι προκλήθηκαν σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων στην περιοχή του έργου και το 55% απάντησε ότι το πρότζεκτ δεν μείωσε τη διέλευση των Ι.Χ. από το κέντρο της Αθήνας.

Το θέμα είναι ότι ο Μπακογιάννης μοιράζει διάφορα ποσά όπου θέλει για έργα, με αμφίβολες μελέτες, παρακάμπτoντας τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και τη δημόσια διαβούλευση, αν δεν «πετύχουν» σαν τον Μεγάλο Περίπατο θα πει πως ήταν απλά ένα πρότζεκτ, αναστατώνοντας την κίνηση στο κέντρο της πόλης και χωρίς κανένα ολοκληρωμένο συνολικό σχεδιασμό για την πόλη. Ελπίζουμε μόνο να μη φαντασιώνεται πως με τις διαμορφώσεις του θα περιορίσει τις μαζικές διαδηλώσεις που θα σαρώσουν τις αντιλαϊκές τους πολιτικές.

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το