Μετά από ένα χρόνο απραξίας σε ότι αφορά τα ΜΜΜ, και ενώ κοντεύει να τελειώσει και το καλοκαίρι, έπειτα από αιφνίδια σύσκεψη του Κ. Μητσοτάκη με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε άμεσες προσλήψεις 655 εργαζομένων στα ΜΜΜ (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) και προμήθεια 300 λεωφορείων στην Αθήνα, η οποία θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2021. Και πάνω που αναρωτιέται κανείς αν πρέπει να χαρεί, αμέσως διαπιστώνει τις λαθροχειρίες της υπόθεσης.
Η αλλαγή καθεστώτος που προωθείται στα ΜΜΜ βαφτίζεται «αναβάθμιση» και οι λεγόμενες «προσλήψεις» θα αποτελέσουν στην πραγματικότητα συμβάσεις που θα ανοίξουν την πύλη στους χειρότερους εργασιακούς όρους που έχουν γνωρίσει ως τώρα οι εργαζόμενοι στα μέσα. Αρκεί να δει κανείς την άρνηση της κυβέρνησης να ανανεώσει τις συμβάσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ενώ επί ένα χρόνο, δεν τους καταβάλλει βασικά επιδόματα που αυτές προέβλεπαν, για να καταλάβει τι επίκειται. Όσο για τα 300 λεωφορεία που εξυπηρετούν την πολιτική «μπαλώματος» της κυβέρνησης, ούτε για αστείο δε φτάνουν να αναπληρώσουν τα 400 οχήματα που είναι προγραμματισμένα να αποσυρθούν λόγω παλαίωσης το 2021. Συγκεκριμένα, αυτά τα οχήματα είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Αθήνα το 1994. Ωστόσο, σήμερα, η κυβέρνηση και το υπουργείο μεταφορών βαφτίζουν «αναβάθμιση» τα μόλις 300 νοικιασμένα οχήματα, ηλικίας ως και 10 ετών που δρομολογούνε μέσω leasing… Με λίγα λόγια, οι εξαγγελίες της κυβέρνησης προσυπογράφουν ευθέως τη μείωση του στόλου των ΟΣΥ.
Στο τραπέζι μπήκε και η αναδιοργάνωση των δρομολογίων, η οποία θα βασιστεί σε σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ (μέσω ΣΔΙΤ). Εν ολίγοις, την ώρα που η κατάσταση με τα ΜΜΜ στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) εν μέσω πανδημίας είναι τραγική, παρουσιάζεται τάχα ως σωτήρια λύση το κομμάτιασμα και το ξεπούλημα των μέσων μαζικής μεταφοράς μέσω της παραχώρησης γραμμών σε ιδιώτες, σε συνδυασμό με τη διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων του προσωπικού.
Οι ίδιες οι κυβερνήσεις που δρομολόγησαν μέχρι τώρα το ρήμαγμα και την εγκατάλειψη των ΜΜΜ, έρχονται τώρα, με άλλοθι στην επιδημία του κορωνοϊού, να πλασάρουν ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία τη «λύση» στο «αδιέξοδο» που οι ίδιοι δημιούργησαν, δηλαδή το ξεπούλημα. Αν κάποιος αφελώς ελπίζει σε αύξηση των δρομολογίων και βελτίωση της συγκοινωνίας, αρκεί να ρίξει μια ματιά στο τι συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη και στον πολύπαθο ΟΑΣΘ, για να πάρει μια εικόνα από τα μελλούμενα της πρωτεύουσας. Κανένα όφελος δε θα απολαύσουν οι επιβάτες από αυτές τις εξελίξεις, αφού ούτε ουσιαστική αύξηση δρομολογίων φέρνουν, ενώ αντίθετα, η σύμπραξη μέσω ΣΔΙΤ μόνον κίνδυνο για αύξηση του εισιτηρίου μπορεί να σημαίνει.
Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ και το επιβατικό κοινό, δηλαδή οι χιλιάδες εργαζόμενοι, άνεργοι, ηλικιωμένοι και νέοι που βασίζονται στις αστικές συγκοινωνίες για να καλύψουν τις ζωτικές ανάγκες τους στη μετακίνηση, είναι εκείνοι που έχουν κάθε λόγο να ενώσουν τη φωνή τους ενάντια στις ενέργειες της κυβέρνησης και να απαιτήσουν άμεση αύξηση των οχημάτων και των δρομολογίων, φθηνές, ασφαλείς και αξιοπρεπείς συγκοινωνίες για όλο το λαό, προσλήψεις και μόνιμη-σταθερή εργασία, με βελτίωση των εργασιακών συνθηκών για το προσωπικό.
Ειδικά εν μέσω πανδημίας, όπου τα οχήματα αποτελούν κινητή υγειονομική βόμβα και η κυβέρνηση έχει το θράσος να μοιράζει πρόστιμα… συνωστισμού στους επιβάτες (!), η πλατιά κινητοποίηση του λαού για το πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας δεν χωράει άλλη αναμονή.
Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων Για Τις Αστικές Συγκοινωνίες
e-prologos.gr