Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.
ΟΜΑΔΕΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ»: ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων του ν. 4547/2018, για τις «Νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης», παρά την εκφρασμένη αντίθεση των εκπαιδευτικών, που ζήτησαν την απόσυρσή του. Η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ 28/04/2018 είχε απορρίψει το νομοσχέδιο αυτό της κυβέρνησης θεωρώντας ότι προωθεί ένα μοντέλο της εκπαίδευσης μέσω του οποίου εξοικονομεί πόρους και προσωπικό, με την κατάργηση και υποβάθμιση των υποστηρικτικών δομών (ΚΕΔΔΥ, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, κ.ά.).
Από τις 21/12/2018 το υπουργείο Παιδείας ενεργοποιεί τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης (άρθρ. 11), παρακάμπτοντας επιδεικτικά τις μεγάλες ελλείψεις στη στελέχωση των διεπιστημονικών ομάδων στις δημόσιες εκπαιδευτικές δομές (ΚΕΣΥ) σε μόνιμο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό, προκειμένου αυτές να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών στον αναγκαία σύντομο χρόνο.
Η ρευστοποίηση των ΚΕΔΔΥ μέσω των ΚΕΣΥ, οδηγεί στην υποβάθμιση των δομών για τη ειδική αγωγή. Η νέα δομή λειτουργεί με πολύ μικρότερο ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό υποστήριξης. Έχει μειωθεί πάρα πολύ το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό που μέχρι τώρα προβλεπόταν στις πενταμελείς επιτροπές διάγνωσης των ΚΕΔΔΥ. Το βάρος ρίχνεται κατά κύριο λόγο στη συμβουλευτική υποστήριξη.
Ο νόμος 4547/2018 μεταφέρει το βάρος ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες στους συλλόγους εκπαιδευτικών της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, που φέρουν την ευθύνη να οργανώσουν εξειδικευμένα προγράμματα ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες, υποτίθεται με την βοήθεια των ΚΕΣΥ.
Πιο συγκεκριμένα, με τα άρθρα 10 και 11 προβλέπεται η σύσταση (σε κάθε σχολείο) είτε της Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) είτε της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης που θα έχουν την ευθύνη παρακολούθησης της εφαρμογής Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) με διαδοχικούς μετρήσιμους στόχους για τους μαθητές κυρίως με ειδικές ανάγκες, χωρίς όμως να αποκλείονται και για τους υπόλοιπους.
«Σε κάθε περίπτωση, για την αξιολόγηση και την έκδοση σχετικών αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων από τα Κ.Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με την παράγραφο 4, απαιτείται εκτός από την υποβολή σχετικού αιτήματος των γονέων ή κηδεμόνων προς το Κ.Ε.Σ.Υ. και αιτιολογημένη εισήγηση του συλλόγου διδασκόντων, από την οποία να προκύπτει ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή, τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών, καθώς και το βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης, το οποίο έχει συνταχθεί και υλοποιηθεί από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή την ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών της παραγράφου 2.».
Το υπουργείο μεταφέρει την αναγκαιότητα διεπιστημονικής αξιολόγησης, διάγνωσης αλλά και ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών στους εκπαιδευτικούς, προετοιμάζοντας κλίμα αποδοχής της αντίληψης ότι «μπορούμε με λίγα και απλά πράγματα να βοηθήσουμε το μαθητή που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη (και) μόνοι μας», και υποβαθμίζει την ανάγκη για ειδική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μεταφέρει δηλαδή την ευθύνη του στον εκπαιδευτικό, καλώντας τον είτε να «αξιολογήσει» τους παραπάνω μαθητές με άτυπα εργαλεία και να κάνει «μπαλώματα» στην καθημερινή του διδασκαλία με «εύκολες» και έτοιμες λύσεις, είτε να πειραματιστεί σε πεδία που δεν έχει εκπαιδευτεί. Η άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση που κάνει ο εκπαιδευτικός προς όφελος δικό του και του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση, διάγνωση αλλά και την πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.
Το υπουργείο Παιδείας, με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ-ΕΕ, για πλήρη ένταξη δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, χρησιμοποιεί και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά μοντέλα με εκπτωτικές λογικές στο οικονομικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό πεδίο. Στοχεύει στο φιλτράρισμα των μαθητών που θα φτάνουν στο ΚΕΣΥ επιδιώκοντας να μειώσει την χορήγηση παράλληλων στηρίξεων, γεγονός που θα οδηγήσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών παράλληλων στηρίξεων καθώς οι γονείς θα αναγκάζονται να βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την κάλυψη των παιδιών τους.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-
Κατάργηση του ν. 4547/2018 για τις νέες δομές εκπαίδευσης.
-
Μόνιμους- μαζικούς διορισμούς όλου του απαραίτητου προσωπικού της ειδικής αγωγής.
-
Πλήρη παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται με βάση τη διάγνωσή του.
-
Απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς προαπαιτούμενα που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές, στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ σε σύντομο χρόνο που να μην υπερβαίνει τις 30 μέρες.
-
Στελέχωση των σχολείων με το απαιτούμενο ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό για την συστηματική υποστήριξη των μαθητών.
Δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις του υπουργείου θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε εμπράκτως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, κάνοντας πολύ περισσότερα από όσα το επίσημο κράτος μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε. Ωστόσο δεν θα μπούμε σε λογικές και πρακτικές εκπτώσεων των μορφωτικών τους δικαιωμάτων.
Για αυτό απαιτούμε να εξασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις δημόσιας και δωρεάν ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Ή ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, εντός των εκπαιδευτικών δομών του υπ. παιδείας.
Με δεδομένη την απουσία εξειδικευμένης δομής ένταξης και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες καλούμε:
τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν καμιά τέτοιων καθηκόντων, ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου. Όπου έχουν αποφασιστεί αυτές οι ομάδες πρέπει να μείνουν ανενεργές.
τις ΕΛΜΕ να κηρύξουν απεργία -αποχή από κάθε δραστηριότητα που αφορά τις ομάδες αυτές
το ΔΣ της ΟΛΜΕ να πάρει απόφαση απεργίας – αποχής από τη συγκεκριμένη διαδικασία που να καλύπτει συνδικαλιστικά όλο τον κλάδο
e-prologos.gr