A ́ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ)
Σχετικά με τις δηλώσεις Σ. Κιμπουρόπουλου
Ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σ. Κιμπουρόπουλος σε συνάντησή του με την Υφυπουργό Παιδείας Ζέτα Μακρή. ανάμεσα στα άλλα, παρατήρησε ότι για τα κενά βασικά ευθύνονται …οι εκπαιδευτικοί που δεν παρουσιάζονται και ζήτησε να υποδεικνύουν οι γονείς ποιος εκπαιδευτικός θα προσληφθεί στο σχολείο! Μάλιστα, η Υφυπουργός «αντιμετώπισε θετικά» την πρόταση, όπως ο ίδιος αναφέρει σε διαδικτυακή ανάρτησή του!
Η πορεία ιδιωτικοποίησης του σχολείου είναι πρόδηλη από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Oι εκπαιδευτικοί καθημερινά αναλαμβάνουν νέα καθήκοντα (εκτός των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και διοικητικών καθηκόντων, έγιναν ιχνηλάτες, καταγραφείς κρουσμάτων, παιδοφύλακες, ψυχολόγοι κ.α.), σε σχολεία με χιλιάδες κενά. Η χρονιά ξεκίνησε με 50.000 περίπου κενά, τα οποία η κυβέρνηση κάλυπτε με το σταγονόμετρο. Οι ΔΙΔΕ με εντολή Κόπτση προσπαθούσαν να τα καλύψουν με το διαθέσιμο προσωπικό και φτάσαμε στο κατάντημα μεγάλο μέρος αυτών να καλυφθούν με υποχρεωτικές υπερωρίες [ακόμη και απλήρωτες, να κοπούν χιλιάδες θέσεις από την παράλληλη, συνάδελφοι με 3μηνες συμβάσεις που προσελήφθησαν για covid καλύπτουν και λειτουργικά κενά κλπ. Χιλιάδες εξακολουθούν να είναι τα κενά και, όπως κάθε χρόνο, θα μείνουν ως το τέλος της χρονιάς.
Αντί να απολογούνται λοιπόν γι ́ αυτό το χάος, με απύθμενο θράσος ο κ. Κιμπουρόπουλος εντοπίζει ως βασική αιτία του “φαινομένου των διαρκών κενών” τη “μη προσέλευση” των εκπαιδευτικών! Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται αυτό από τους αρμόδιους του Υπουργείου, είναι αλήθεια. Για
πρώτη φορά, όμως, από επίσημα χείλη γίνεται λόγος για πρόσληψη εκπαιδευτικών καθ ́ υπόδειξη των γονέων!
Είναι ξεκάθαρο ότι ο εν λόγω ευρωβουλευτής λειτουργεί ως προπομπός προαποφασισμένων επιλογών, γιατί αυτά είναι γνωστά από το 2018, όταν κατά παραγγελία της τότε κυβέρνησης, ο ΟΟΣΑ συνέταξε έκθεση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Με αυτή έκανε σαφές ότι «Η παιδαγωγική αυτονομία μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο αν πηγαίνει χέρι-χέρι με τη θεσμική αυτονομία και την ενίσχυση της θέσης των διευθυντών, την ικανότητά τους να αξιολογούν και να επιλέγουν το προσωπικό της σχολικής μονάδας. Χωρίς αυτήν την κρίσιμη πλευρά, η παιδαγωγική αυτονομία δεν έχει νόημα». Σε άλλο σημείο τόνιζε ότι η λύση των μόνιμων διορισμών «όχι μόνο είναι ακριβή, αλλά θα επαναφέρει ακαμψίες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα”, ενώ σε άλλο προσθέτει «διαφόρων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων … θα μπορούσαν να προσφέρουν μια αρκετά σταθερή αλλά όχι απαραίτητα δια βίου απασχόληση, για παράδειγμα για πέντε χρόνια, πριν την απόκτηση μιας οργανικής θέσης και εργασιακής εξασφάλισης… για παράδειγμα το παιδαγωγικό προσωπικό στα σχολεία και στα πανεπιστήμια μπορεί να έχει κατά κάποιον τρόπο διαφορετικούς ρόλους και διαδικασίες – καθώς και αμοιβές».
Η επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η πολλαπλή κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και μέσω της αξιολόγησης, η προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς, θα διαλύσουν τις εργασιακές σχέσεις και θα βάλουν τις βάσεις για την άρση της μονιμότητας.
Είναι χρέος μας ως εκπαιδευτικοί να καταδικάσουμε τα σχέδια που απεργάζονται. Με τα σωματεία και τους αγώνες μας θα βάλουμε φρένο σε αυτόν τον κατήφορο. Αγώνας τώρα για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών για κάλυψη των χιλιάδων πραγματικών κενών.
Η Πρόεδρος | ο Γενικός Γραμματέας |
Φατούρου Αγγελική | Κρανάς Αθανάσιος |
e-prologos.gr