ΠΕΝΕΝ
LEVANTE FERRIES / Η αυθαιρεσία και η παραβατικότητα κλονίζονται…
Η προχθεσινή κινητοποίηση στο πλοίο «MARE DI LEVANTE» από το πλήρωμα καταστρώματος ήταν η πρώτη οργανωμένη αντίδραση πληρώματος στην εταιρία τα τελευταία χρόνια, ενάντια σε ένα ανεπίτρεπτο καθεστώς που έχει εγκαινιάσει η εταιρία και το οποίο καταπατά κάθε κατοχυρωμένο δικαίωμα των Ναυτεργατών.
Η ΠΕΝΕΝ στήριξε από την πρώτη στιγμή την κινητοποίηση και βρέθηκε κοντά και δίπλα στο πλήρωμα και στα δίκαια αιτήματα του με τον Γενικό της Γραμματέα, Φώτη Κισκήρα και το μέλος του ΔΣ Νίκο Γεωργόπουλο!
Έκοψε το βήχα, αλλά και την μεθόδευση, εταιρίας – λιμεναρχείου, να στοχοποιήσουν το πλήρωμα της κουβέρτας για δήθεν παρακώλυση συγκοινωνιών!!
Μάλιστα η τοπική λιμενική αρχή έφθασε στο σημείο να απειλήσει για παρέμβαση του Εισαγγελέα…
Όμως το αθλιότερο όλων ήταν ότι ο μηχανισμός της LEVANTE FERRIES κινητοποιήθηκε όχι για να δώσει λύση στα προβλήματα, αλλά για να απευθυνθεί σε τυχόν ανέργους στην περιοχή, αλλά και σε μικρά τουριστικά σκάφη με πρόθεση να εκδιώξει το πλήρωμα!!!
Αυτή είναι η LEVANTE FERRIES και έτσι αντιλαμβάνεται τα δικαιώματα των Ναυτεργατών!
Η αγωνιστική παρουσία και παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ ήταν αυτή που σταμάτησε αυτή την απαίσια μεθόδευση…
Πρέπει να σημειώσουμε ότι την κινητοποίηση των μελών μας στήριξε από την πρώτη στιγμή έχοντας και φυσική παρουσία στο πλοίο το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ σεβάστηκε την θέση του πληρώματος να δοθεί μετά την κινητοποίηση ένας μικρός και εύλογος χρόνος στην εταιρία να απαντήσει στα κοινά αιτήματα ΠΕΝΕΝ και μελών του πληρώματος.
Καμία Αυταπάτη
Από την πλευρά μας δημοσιοποιούμε κάτι που γνωρίζουν και όλα τα πληρώματα των 4 πλοίων, δηλαδή ότι είχαμε συνάντηση με την εταιρία η απάντηση της οποίας ήταν αρνητική!
Εν μέσω της κινητοποίησης οι εκπρόσωποι της εταιρίας επέμειναν στην αδιαλλαξία και αυτό που αντιλήφθηκαν είναι ότι δήθεν τα πληρώματα καταστρώματος δεν έχουν καταλάβει ότι τα αιτήματα τους δεν έχουν νομικό – θεσμικό και πραγματικό έρεισμα!
Παράλληλα η καλή αυτή εταιρία… προέβη και σε ένα ακόμη ατόπημα.
Μέσα στην ταραχή της από την δικαιολογημένη αντίδραση του πληρώματος έδωσε σε φακελάκι (μαύρα) 300 ευρώ στο κάθε μέλος του πληρώματος της κουβέρτας….!
Προφανώς για εκτόνωση της οργής τους.
Πολύ καλά έπραξαν όλα τα μέλη της κουβέρτας και δεν δέχθηκε κανείς την «μαύρη» κίνηση της εταιρίας!
Όλα τα παραπάνω δείχνουν ξεκάθαρα ότι κανένας Ναυτεργάτης δεν πρέπει να έχει ψευδαισθήσεις για τις προθέσεις της εταιρίας στα υπάρχοντα προβλήματα.
Η απάντηση δεν πρέπει να είναι η υποχώρηση, η απογοήτευση, ο συμβιβασμός…
Τον εύλογο χρόνο που ζήτησαν τον πήραν, τώρα θα δούμε εάν η εταιρία αντιλήφθηκε την αντίδραση του πληρώματος…
Εάν επιμείνει σε φτιασιδώματα και ανούσιες υποσχέσεις η ΠΕΝΕΝ, ο κλάδος και τα μέλη της θα βρεθούν αποφασιστικά και αγωνιστικά απέναντι της…
Η κατάπτυστη γνωμοδότηση
Με την ευκαιρία αυτή να σημειώσουμε μια σειρά δικαιωμάτων που καταστρατηγούνται στα πλοία της εταιρίας που χρησιμοποιεί ως άλλοθι το εξής:
- Γνωμοδότηση του ΥΕΝ, Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας στις 27/02/2020 με την οποία επιχειρείται η de facto και de jure κατάργηση της συνεχούς εργασίας για την γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλλονιάς! Τον γνωμοδότηση υπογράφει ο τότε Διευθυντής Ναυτικής Εργασίας, Δρόσος Ρεΐζης.
Όπως είναι γνωστό για εκατό πλέον χρόνια στις πορθμειακές γραμμές (έως και σήμερα με εξαίρεση την παραπάνω γραμμή) η έναρξη και η λήξη εργασίας είναι ο πραγματικός χρόνος εργασίας των πληρωμάτων (με 1 ώρα διακοπής όπως ορίζεται από την ισχύουσα ΣΣΕ).
Με την γνωμοδότηση αυτή κάθε πορθμειακό πλοίο κλειστού τύπου (ή και ανοιχτού) που έχει κάποιες καμπίνες ο πλοιοκτήτης του μπορεί να εφαρμόσει σπαστό ωράριο, δηλαδή κάποιοι να έχουν έναρξη εργασίας στην αρχή των δρομολογίων του πλοίου και κάποιοι άλλοι να ξεκινούν την εργασία τους στις 12 το μεσημέρι. Και αυτό ανεξάρτητα εάν ένα πλοίο σύμφωνα με τα δρομολόγια του δουλεύει για 16 ώρες, 20 ή όλο το 24ωρο!!!
Πρόκειται για μεθοδευμένη προσπάθεια ΥΕΝ και Υπηρεσιών του η οποία βάζει μπουρλότο πλέον στο θεσπισμένο εργασιακό σύστημα όλων των πορθμείων της χώρας μας!!!
Η αθλιότητα της ΠΝΟ σε όλο το μεγαλείο της…
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι όλο το διάστημα (σχεδόν δυο χρόνια) που υπήρξε η κρίση στην ΠΝΟ, το σύνολο των 13 Σωματείων είχε στην κορυφή της ατζέντας την αντιμετώπιση αυτής της ιδιόμορφης εργασιακής ζούγκλας στην προαναφερόμενη γραμμή.
Από την ανάληψη καθηκόντων του νέου Γ.Γ. της ΠΝΟ αυτό και πολλά προβλήματα υποσκελίστηκαν και πλέον αποδέχονται ως ΠΝΟ αυτή την επαίσχυντη γνωμοδότηση του ΥΕΝ.
Αυτό επιβεβαιώνεται από τα πορίσματα των σχετικών ελέγχων που γίνονται στην γραμμή όλο το τελευταίο διάστημα.
Η ΠΝΟ και τα υπόλοιπα Σωματεία αντί να πάρουν θέση στις δίκαιες διεκδικήσεις, ζήτησαν άρον – άρον την πραγματοποίηση ενός νέου ελέγχου με το ΥΕΝ… Κανένα Σωματείο της δύναμης της ΠΝΟ δεν ψέλλισε ούτε μια λέξη, έστω στα γραπτά τους για την πρωτοφανή υπονόμευση που υφίσταντο τα Ναυτεργατικά δικαιώματα στην γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου.
Η ΠΕΝΕΝ καλεί τον Υπουργό Ε.Ν. άμεσα να καταργήσει αυτή την αισχρή γνωμοδότηση διότι σε διαφορετική περίπτωση η ΠΕΝΕΝ (και αυτό το δηλώνουμε ανοιχτά και δημόσια) θα προχωρήσει στην ανάπτυξη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων τόσο για το συγκεκριμένο πρόβλημα όσο και για όλα τα υπόλοιπα που ταλανίζουν τα πληρώματα που εργάζονται στην γραμμή και στα πλοία της LEVANTE FERRIES.
Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες και τα μέλη μας να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση!
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
e-prologos.gr