Στη δίνη μιας βαθιάς πολιτικής και κοινωνικής κρίσης εξακολουθεί να παραδέρνει το Περού, τρεις μήνες μετά την παύση (από το κοινοβούλιο) του Καστίγιο ως προέδρου, τη σύλληψη και προφυλάκισή του, που συνοδεύτηκαν από την ανάδειξη της αντιπροέδρου του, Ν. Μπολουάρτε, στην ηγεσία της χώρας.
Η λαϊκή εξέγερση που συνεχίζεται με επίκεντρο τις επαρχίες των φτωχών ιθαγενών παροξύνει τη σοβούσα κρίση και το πολιτικό σκηνικό παραμένει βαθιά διχασμένο. Στα πλαίσια αυτά, στις 7 Μάρτη, την επέτειο των τριών μηνών από την καθαίρεση του Καστίγιο, η γενική εισαγγελέας ανέκρινε την Μπολουάρτε στα πλαίσια της προαναγγελθείσας έρευνας εις βάρος της, όπως και εναντίον του πρωθυπουργού της, Οτάρολα, του προκατόχου του, Ανγκούλο, του πρώην υπουργού εσωτερικών, Ρόχα και του υπουργού άμυνας, Χ. Τσάβες, με τις κατηγορίες “της γενοκτονίας, της ανθρωποκτονίας με επιβαρυντικές περιστάσεις κατά συρροή και της πρόκλησης σοβαρών σωματικών βλαβών”. Από την πλευρά της, η αμερικανόδουλη αντίδραση παρέχοντας την αφειδώλευτη στήριξή της στη ματοβαμμένη Μπολουάρτε (τελευταίος απολογισμός του δολοφονικού πογκρόμ της 66 νεκροί και 1.300 τραυματίες) κινητοποίησε τα ερείσματά της στο κοινοβούλιο (Οτάρολα) και το βαθύ κράτος προκειμένου να σκαρωθεί πραξικοπηματική δίωξη στον Καστίγιο για “σύσταση εγκληματικής ομάδας που ανάμεσα στα άλλα προσέφερε συμβάσεις δημοσίων έργων επί μιζών” και να του επιβληθεί δεύτερη προφυλάκιση 36 μηνών.
Από την πλευρά του ο Καστίγιο χαρακτήρισε τις 100 μέρες που παραμένει φυλακισμένος “άδικη ομηρία”, καταγγέλλοντας τη Μπολουάρτε για “ένα βουνό δήθεν εγκλημάτων που του φόρτωσε, με τη συμμετοχή εξαγορασμένων συνεργατών”. Με τη σειρά του, ο Ε Ριβέρα, πρώην ΥΠΕΞ του Καστίγιο, στάθηκε λάβρος κατά του νέου πραξικοπήματος της Δεξιάς τονίζοντας πως “οι μέθοδοι για πραξικοπήματα έχουν αλλάξει. Σήμερα έχουμε στο Περού το “κόμμα των μίντια”, το “κόμμα της εισαγγελίας”και το “κόμμα των δικαστών”. Αυτά μαζί με το Κογκρέσο είναι οι τέσσερις μεγάλες δυνάμεις που κυβερνούν σήμερα το Περού, έχοντας πίσω τους τα μεγάλα ντόπια και ξένα κεφάλαια”.
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr