Ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα στην δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και ειδικότερα στην επαγγελματική εκπαίδευση, με στόχο να στρέψει τους νέους σε ιδιωτικές σχολές, καταγγέλλουν οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί των σχολών του ΟΑΕΔ.

Με απόφασή της η διοίκηση του οργανισμού άλλαξε τα κριτήρια πρόσληψης των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, καταργώντας την μοριοδότηση της παιδαγωγικής επάρκειας, που πιστοποιούνταν από την ΑΣΠΑΙΤΕ, και καταργώντας ουσιαστικά τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Αναπληρωτών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών ΟΑΕΔ Ηρακλείου Κρήτης, Βασίλης Τερζάκης, σε συνέντευξή του στο Κόκκινο Κρήτης 88,4 fm.

«Μπαίνουμε κι εμείς στη δίνη της διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων, ως εκπαιδευτικοί. Ουσιαστικά μας πετάνε στον Καιάδα, διότι η προϋπηρεσία μας δεν αναγνωρίζεται από κανέναν άλλο εκπαιδευτικό φορέα. Έτσι συνάδελφοι που έχουν συμπληρώσει 24 χρόνια υπηρεσίας στις σχολές του ΟΑΕΔ, μέσα από επαναλαμβανόμενες συμβάσεις, πετιούνται στο δρόμο και ούτε ο ίδιος ο ΟΑΕΔ δεν έχει πρόγραμμα για να τους εντάξεις ως ανέργους», είπε ο κ. Τερζάκης.

Όπως εξήγησε στις σχολές του ΟΑΕΔ σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν περίπου 1.500 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία, περίπου 80% του συνόλου των εκπαιδευτικών, στις συγκεκριμένες σχολές.

Η διοίκηση του ΟΑΕΔ άλλαξε τα κριτήρια πρόσληψης με συνοπτικές διαδικασίες (διαβούλευση δύο ημερών, μεταξύ μόνο των διορισμένων διευθυντών του Οργανισμού) και ήδη εξέδωσε προκήρυξη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, χωρίς μοριοδότηση της παιδαγωγικής επάρκειας. Όπως εκτιμά ο κ. Τερζάκης «στόχος είναι να προσλάβουν επαγγελματίες των διαφόρων ειδικοτήτων για να διδάσκουν ελάχιστες ώρες. Και φυσικά θα βρεθούν διαθέσιμοι επαγγελματίες, εξαιτίας της επερχόμενης οικονομικής κρίσης. Ωστόσο οι σχολές δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν και οι επαγγελματίες δεν θα είναι σε θέση να βοηθήσουν τα παιδιά ώστε για παράδειγμα να λάβουν επιδότηση για την πρακτική τους άσκηση».

Πέρα από την κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών ίσως σημαντικότερες είναι οι κοινωνικές επιπτώσεις των αλλαγών που προωθούνται στις σχολές του ΟΑΕΔ και αποσκοπούν ουσιαστικά στην υποβάθμιση και εν τέλει στη διάλυσή τους.

«Είναι ξεκάθαρο ότι και στις σχολές του ΟΑΕΔ γίνονται επιλογές αντίστοιχες με αυτές που προβλέπονται για την εκπαίδευση συνολικά, από τον νόμο της υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως. Φτιάχνουν ένα ταξικό σχολείο με στόχο να στρέψουν τους νέους σε ιδιωτικές σχολές, ΙΕΚ και ΚΕΚ. Ο αριθμός των σπουδαστών στις σχολές του ΟΑΕΔ κάθε χρόνο μειώνεται και τώρα η τάση αυτή ενισχύεται», λέει ο κ. Τερζάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Τερζάκη στις σχολές του ΟΑΕΔ απευθύνονται κυρίως παιδιά οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς δεν υπάρχουν δίδακτρα. Αποκτούν γνώσεις και κατοχυρώνουν επαγγελματικά δικαιώματα σε ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, όπως κομμωτικής, θερμοϋδραυλικού, ηλεκτρολόγου, τεχνικού μηχανών και συστημάτων αυτοκινήτου, βρεφονηπιοκόμου, τεχνικού αερίου και πολλών άλλων. Περίπου το 70% των μηχανικών, υδραυλικών και ηλεκτρολόγων που δραστηριοποιούνται στο Ηράκλειο προήλθαν από τις σχολές του ΟΑΕΔ, όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Τερζάκης.

«Με την παρέμβαση στις σχολές του ΟΑΕΔ η κυβέρνηση δείχνει για άλλη μια φορά το πραγματικό της πρόσωπο. Ο ταξικός χαρακτήρας των αλλαγών είναι φανερός. Ευελπιστούν να πάρουν τα παιδιά ακόμη και φτωχών οικογενειών για να τα στείλουν σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Το ίδιο δηλαδή που γίνεται και με τα ΕΠΑΛ. Όμως πολλά από αυτά τα παιδιά δεν θα μπορέσουν να πληρώσουν 3.000 και 4.000 ευρώ για να εκπαιδευτούν σε ένα επάγγελμα και να κατοχυρώσουν επαγγελματικά δικαιώματα. Η υποβάθμιση φυσικά γίνεται σε όλα τα επίπεδα. Η παρακμή είναι σκόπιμη, με απαρχαιωμένα βιβλία κλπ. Αναγκαζόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί να φέρνουμε βιβλία, ακόμη και να συντηρούμε τα κτίρια των σχολών. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο οι πολίτες, ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι έχει τη δυνατότητα να έρθει σε ένα τέτοιο σχολείο χωρίς να χρειάζεται να πληρώνει για να σπουδάσει», καταλήγει ο κ. Τερζάκης.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το