Νέοι όροι θεσπίζονται για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις περιπτώσεις όπου εντοπίζονται κρούσματα κορονοϊού σε τμήματα ή σε σχολεία με υπουργική απόφαση.
Η ΥΑ αφορά μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν λόγω κορονοϊού καθώς και για εκπαιδευτικές δομές υπό αναστολή λειτουργίας. Ανάμεσα στα άλλα, θεσπίζεται ότι «αν κάποιοι μαθητές απουσιάζουν δικαιολογημένα λόγω κορονοϊού, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε όσους δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία».
Δηλαδή το μάθημα που θα γίνεται στην τάξη θα «μεταδίδεται ζωντανά» και στα παιδιά που δεν θα βρίσκονται εντός λόγω ασθένειάς τους από τον νέο ιό.
Η Υπουργική απόφαση ορίζει ότι, εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, ως εξής:
1. αν το τμήμα τους ή η σχολική μονάδα τελούν σε αναστολή λειτουργίας, παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.
2. αν κάποιοι μαθητές απουσιάζουν δικαιολογημένα λόγω κορονοϊού, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε όσους δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ειδικότερα, αν μαθητές απουσιάζουν επειδή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου ή συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση που καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προβλέπεται, επίσης, υπό προϋποθέσεις για τους μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων», στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτά μπορεί να απαρτίζονται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα.
Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, από εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν το ωράριό τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.
Ο «μεγάλος αδερφός» στα σχολεία; Μόνο στις οργουελικές φαντασιώσεις σας!
Κάνοντας ένα ακόμα πιο ακραίο αντι-δημοκρατικό βήμα, με την νέα υπουργική απόφαση θεσμοθετείται υποχρεωτικά η ζωντανή αναμετάδοση μέσα από τις σχολικές τάξεις!!
Πρόκειται για μια επιχείρηση σαρώματος και ισοπέδωσης από την κυβέρνηση των κάθε είδους δικαιωμάτων. Το κεφάλαιο και το κράτος διεκδικούν τον ρόλο κεντρικής εποπτείας όλων αυτών των χρήσεων της παραποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας για να χρησιμοποιηθούν σε φάσεις αξιολογήσεων, περικοπής προσωπικού.
Είναι βέβαιο ότι όλοι αυτοί που εισηγήθηκαν τη βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και την απευθείας μετάδοσή τους, δεν έχουν μπει ποτέ μέσα σε σχολική αίθουσα. Για αυτούς τους εμπνευστές λοιπόν των σχολείων – ριάλιτι όλα είναι μετρήσιμα και αξιολογήσιμα. Για αυτούς λοιπόν, το σχολείο δεν είναι χώρος κοινωνικοποίησης, κοινωνικής μάθησης, δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, δε χωράνε μαθητικά «λάθη», πειραματισμοί, αυθορμητισμοί, ατομικά δικαιώματα.
Τα «ρομποτάκια ακούνητα» οφείλουν να υποτάσσονται και να συμμορφώνονται κάθε δευτερόλεπτο με τις επιταγές της αυταρχικής πανοπτικής εξουσίας, με την «κοινωνία του θεάματος», να λογοδοτούν στο «μεγάλο αδερφό», να ζουν υπό το φόβο της δημόσιας διαπόμπευσης. Δεν υπάρχουν προσωπικότητες, διαφορετικά χαρακτηριστικά, ατομικές ελευθερίες, ιδιαιτερότητες. Κάθε δευτερόλεπτο πρέπει να αξιοποιείται για την εντατικοποίηση, την πειθάρχηση, τον εξεταστικό ανταγωνισμό, την εκμάθηση δεξιοτήτων που έχουν ανάγκη τα αφεντικά – εργοδότες και οι μεγαλο-επιχειρηματίες φίλοι της Κυβέρνησης.
Γίνεται πια φανερό το σχολείο που ονειρεύονται. Πάνω από τα κεφάλια των μαθητών, πίσω από κάθε εφηβική σκανδαλιά, αλλά και για να «προλάβει» τις νεολαιίστικες εξεγέρσεις που φοβούνται ότι θα φέρει η πολιτική τους υψώνεται η δαμόκλειος απειλή του ματιού του «μεγάλου αδερφού» και της αναγραφής της διαγωγής στους τίτλους σπουδών που θα ακολουθεί ως ανεξίτηλο στίγμα κάθε «ταραξία» για τον υπόλοιπο εργασιακό και κοινωνικό του βίο.
Η αράχνη της αξιολόγησης και του πανοπτικού ελέγχου υφαίνει τον ιστό του νεοεπιθεωρητισμού και της αξιολόγησης/κατηγοριοποίησης. Αποτελεί το μέσο και το όχημα για την επιβολή όλων των αντι-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων και της ατζέντας των επιλογών του Κεφαλαίου, της ΕΕ, του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕ και του ΟΟΣΑ, και συγχρόνως το μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους.
Από την άλλη, είναι εξίσου βέβαιο ότι οι εκπαιδευτικοί οργανωμένα, με παιδαγωγική, κοινωνική και εργασιακή συνείδηση, με την αγωνιστική μαχητικότητα που τους διακρίνει, δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουν να μετατραπεί το σχολείο σε φορντικό μοντέλο κατακρεατούργησης της σκέψης, της καταπίεσης των ανθρώπινων ενστίκτων και αναγκών, του κοινωνικού, εργασιακού και μαθητικού «πειράματος», της ανθρωποφαγίας και της αμφισβήτησης της παιδαγωγικής ελευθερίας και αμφίδρομης εμπιστοσύνης. Δεν θα εφαρμόσουν με κανέναν τρόπο τη νέα υπουργική απόφαση.
Η κάμερα μέσα στη σχολική τάξη, προδίδει την παιδαγωγική σχέση και την παιδαγωγική εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία, ακυρώνει το δικαίωμα στο λάθος και την αυθόρμητη συμπεριφορά των μαθητών, λειτουργεί ως ένα «μάτι», μια κλειδαρότρυπα, όπου κάποιος τρίτος, σε πολλές περιπτώσεις αναγκαστικά και ενήλικας, κρυφοκοιτάει τη ζωή και τις λειτουργίες της μαθητικής κοινότητας. Καμία δικλείδα ασφαλείας δεν υπάρχει, κανένα προσωπικό δεδομένο δεν εξασφαλίζεται, κανένα επιχείρημα της Κυβέρνησης δεν είναι επαρκές ούτε πειστικό. Τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι οι αναμεταδόσεις δε θα δημοσιεύονται.
Ίσα ίσα, η εμπειρία της σημερινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Γι΄ αυτό απαιτούνται τώρα μαζικοί διορισμοί σε γενική και ειδική εκπαίδευση, χρηματοδότηση όλων των δομών και υποδομών, απαιτούνται όλα αυτά για τα οποία το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει ούτε δεκάρα.
Η μάχη που δίνουν οι εκπαιδευτικοί να μην μπουν κάμερες στις σχολικές τάξεις, είναι μια μάχη όλης της κοινωνίας γιατί αν ο μαζικός χώρος της εκπαίδευσης μετατραπεί σε εργαστήριο εφαρμογής της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, της κατάργησης της ιδιωτικότητας, της τηλεανεργίας και του πανοπτικού ελέγχου, τότε στους υπόλοιπους κοινωνικούς χώρους και ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα εργασίας, το ρολόι του χρόνου θα επιστρέψει στο μεσαίωνα.
Κάθε κρίση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για να προωθήσουν νέους κύκλους συντηρητικών και αντι-εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων
Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την πανδημία και την κρίση ως ευκαιρία για να περάσουν όλη τη νέο-συντηριτική, αντι-εκπαιδευτική και νεοφιλελεύθερη ατζέντα του ΟΟΣΑ, του ΙΟΒΕΕ, της Ε.Ε. για την επιβολή ενός σχολείου ως χώρος παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και δεξιοτήτων και μάλιστα με τους όρους που θέτει η Αγορά (αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, αυτονομία της σχολικής μονάδας, Προγράμματα σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά, Εξετάσεις και Πιστοποίηση). Για τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μόνιμη βάση αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Για το πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Για την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Για την αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, την πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, την απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας. Για την ίδρυση του σοχλείου της τηλεκπαίδευσης.
Επιβεβαιώνοντας τους κινδύνους που έχουμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή, το ΥΠΑΙΘ τώρα έρχεται να επιβάλλει όλες τις παραπάνω στοχεύσεις νομιμοποιώντας και μονιμοποιώντας την εξ αποστάσεως ως κανονική πλέον αυτόνομη μέθοδο διδασκαλίας. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό κίνημα, διότι όπως τονίσαμε εξ αρχής τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. «Η τηλεκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως, η ασύγχρονη εκπαίδευση», σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά).
- Να καταργηθεί τώρα η νέα υπουργική απόφαση και η τροπολογία! Δηλώνουμε πως με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των ομοσπονδιών, δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί! Καλούμε Συλλόγους Εκπ/κών ΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας , να απαντήσουν, να πάρουν αποφάσεις ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!
- Δεν εφαρμόζουμε την υπουργική απόφαση για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος με κάμερες.
- Δεν μονιμοποιούμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.
- Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση!
- Καλούμε τη ΔΟΕ να βγάλει απόφαση για απεργία-αποχή και να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους συναδέλφους. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης
- Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση μάχης απέναντι στο πανοπτικό της εκπαίδευσης.
Πηγή: aakaristotelis.blogspot.com
e-prologos.gr