Λαϊκή Αντίσταση – Αριστερή Αντιιμπεριαλιστική Συνεργασία

Τις τελευταίες εβδομάδες βλέπουμε στο μπροστινό χώρο του παρκινγκ του μετρό του σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας εμπόδια και φύλακες να κλείνουν τη πρόσβαση. Η επίσημη απάντηση για την καθημερινή ταλαιπωρία είναι ότι θα γίνουν έργα βελτίωσης του χώρου, αρχικά στο μπροστινό μέρος και εν συνεχεία στο πίσω και μεγαλύτερο. Τι το καλύτερο λοιπόν για όλους εμάς, που καθημερινά αφήνουμε τα αυτοκίνητά μας εκεί για να πάμε στη δουλειά μας κι έχουμε πραγματικά δυσανασχετήσει από την άναρχη στάθμευση, τον χαμηλό φωτισμό, τις καμένες και σπασμένες λάμπες, τα στοιβαγμένα στις γωνίες σκουπίδια; Επιτέλους κάποιος που νοιάζεται για μας τους επιβάτες…

Πολύ καλό για να είναι αληθινό. Από το Νοέμβριο του 2017 η Αττικό Μετρό έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση, διάρκειας 6 ετών, σε ιδιώτη των χώρων των παρκινγκ των σταθμών Δουκίσσης Πλακεντίας και Εθνικής Άμυνας, αξιοποιώντας τις τελευταίες εκτάσεις που παρέμεναν ανεκμετάλλευτες και της στερούσαν σημαντικά έσοδα και τα οποία βέβαια θα αναζητήσει, όπως και τόσα και τόσοι άλλοι, στις τσέπες μας.

Η μόνη δέσμευση του ιδιώτη είναι η χρέωση για τους χρήστες του μετρό από τις 06:00 ως τις 20:00 για 4ωρη στάθμευση να μην υπερβαίνει τα 2 ευρώ και για 12ωρη στάθμευση τα 6 ευρώ! Και μάλιστα αυτό το τιμολόγιο βαφτίστηκε «προνομιακή χρέωση» για τους χρήστες του μετρό, έναντι των υπολοίπων… Αλήθεια ποιοι είναι οι υπόλοιποι; Υπάρχει κανένας που αφήνει το αυτοκίνητό του στο παρκινγκ για άλλο λόγο παρά για να πάρει το μετρό;

Απλή αριθμητική λοιπόν: για έναν εργαζόμενο που δουλεύει 8-10 ώρες, όπως οι περισσότεροι από εμάς, η πρόσβαση στη δουλειά θα κοστίζει κάθε μέρα 8,40 ευρώ, δηλαδή το μήνα 210 ευρώ! Ένα ποσό πολύ μεγάλο, αν σκεφτούμε ότι η πλειοψηφία από εμάς πληρώνεται με ποσά οριακά μεγαλύτερα, ή και μικρότερα, από τον βασικό μισθό των 586 ευρώ.

Δεν φτάνει που το εισιτήριο έχει πάει στα 1,40 ευρώ, δεν φτάνει που ταλαιπωρηθήκαμε όλοι επί ώρες στις ουρές για να βγάλουμε τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες, δεν φτάνει που τα δρομολόγια του μετρό έχουν αραιώσει, τα βαγόνια τις ώρες αιχμής είναι ασφυκτικά γεμάτα και η έλλειψη προσωπικού και υλικών, σύμφωνα και με τους εργαζόμενους στο μετρό, καθιστά τις μετακινήσεις πιο δύσκολες και πιο επικίνδυνες, τώρα θα πληρώνουμε και για το παρκινγκ! Ή θα «τρωγόμαστε» μεταξύ μας για τις λίγες διαθέσιμες θέσεις των γύρω δρόμων, υποβαθμίζοντας τη ζωή τη δική μας και των κατοίκων της περιοχής.

Όλο αυτό δεν είναι τυχαίο. Εντάσσεται σε ένα συνολικότερο σχέδιο απαξίωσης των δημόσιων συγκοινωνιών και ξεπουλήματός τους στους ιδιώτες και δεν πρέπει να το αφήσουμε να περάσει.

Δωρεάν στάθμευση σε όλους τους σταθμούς του μετρό

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το