Μίνιμαλ ο… νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης! «Κόβεται» πλήθος λεωφορειακών γραμμών και περικόπτονται δεκάδες δρομολόγια σε βασικές αρτηρίες της πόλης, λόγω έναρξης λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό, μήκους μόλις 9,6 χιλιομέτρων.
Η παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη έγινε χθες σε ειδική εκδήλωση του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης), όπου συμμετείχαν τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας όσο και ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος. Λεπτομέρειες για τις αλλαγές δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο μετά τις 30 Νοεμβρίου που αναμένεται να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό, αρχίζουν οι περικοπές δρομολογίων των αστικών λεωφορείων. Ετσι, για παράδειγμα, από τη στάση Αγίας Σοφίας θα αφαιρεθούν περί τις 9-10 γραμμές, από τη στάση Κολόμβου θα περνούν 10-15 γραμμές λιγότερες, ενώ αντίστοιχα θα περιοριστούν και οι γραμμές που περνούν από την Μπότσαρη. Όπως ειπώθηκε στην εκδήλωση από στελέχη του ΟΣΕΘ, από τις 77 λεωφορειακές γραμμές οι 39 δεν επηρεάζονται, αλλά οι 38 τροποποιούνται…
Ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε, πάντως, ότι στην επόμενη τριετία ο στόλος του ΟΑΣΘ θα είναι «καθαρός», με νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, ενώ το 1/3 έχει ήδη ανανεωθεί με 110 κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Επίσης, σημείωσε ότι ολοκληρώθηκε στις 26 Αυγούστου η διαβούλευση για τα 750 αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία, εκ των οποίων περισσότερα από 200 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη.
Για το Μετρό, είπε πως δρομολογείται η ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά το δεύτερο εξάμηνο του ‘25.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, αναφερόμενος στο Μετρό και στις παρεμβάσεις που έγιναν πέριξ των σταθμών, όπως στον τερματικό της Νέας Ελβετίας, τόνισε ότι τα χρήματα που δόθηκαν στον Δήμο Θεσσαλονίκης για απαλλοτριώσεις ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ότι και ο Δήμος Καλαμαριάς δεν πρέπει να ανησυχεί για την οδό Πόντου που απαιτεί διάνοιξη, με τη χαρακτηριστική ατάκα… «κολοβό Μετρό δεν θα γίνει»!
Ασχέτως προσέγγισης, πάντως, εκείνο που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στην εκδήλωση για την παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης είναι ότι στην πραγματικότητα αυτός δεν υπάρχει! Για την ακρίβεια, μοιράστηκαν κάποιες μπροσούρες, που έχουν όμως από υποθετικό έως φαντασιακό χαρακτήρα. Κι αυτό διότι τίποτε ακόμη δεν είναι ξεκαθαρισμένο και, όπως ανέφεραν παρασκηνιακά παράγοντες και στελέχη των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, «ακόμη τα πάντα είναι ρευστά, τίποτε δεν είναι ξεκαθαρισμένο»!
πηγή: efsyn.gr
e-prologos.gr