«Η Κεραμέως βάζει το ‘τσιρλίντιγκ’ στα σχολεία» μου είπε ο Κωνσταντίνος. “Αδύνατο”, λέω. “Και όμως” επιμένει. «Είναι τόσο γελοίο, που δεν μπορώ να το πιστέψω», απάντησα.
Και όμως! Η κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας που με τα νέα ωρολόγια προγράμματα θεωρούν ότι μαθήματα όπως η Κοινωνιολογία και τα Καλλιτεχνικά δε «χωράνε» στα σχολεία της χώρας, εντάσσουν το… τσιρλίντινγκ «στο πλαίσιο διάδοσης -λέει- του αθλητικού πνεύματος και της ενασχόλησης των νέων παιδιών με τον αθλητισμό»!
Αλλά τι είναι το τσιρλίντιγκ; Διαβάζω την περιγραφή:
«…Λίγο πριν ξεκινήσει ο αγώνας στο γήπεδο εμφανίζονται οι καλλίγραμμες μαζορέτες που συγκεντρώνουν τα ανδρικά βλέμματα θαυμασμού και ανεβάζουν την θερμοκρασία στον χώρο. Με τον χορό και το χαμόγελό τους ξεσηκώνουν τους θεατές μεταδίδοντάς τους ενέργεια και ανεβάζοντας την ένταση…». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα άθλημα που γεμίζει τα κενά των ομαδικών αθλημάτων. Και ναι, είναι ένας χορός που αυξάνει την αδρεναλίνη και τις λιβιδινικές ορμές των αρσενικών. Η ιστορία είναι αυτή: Οι άντρες αγωνίζονται με τα καλοχτισμένα σώματά τους στο γήπεδο και στις ενδιάμεσες στιγμές της χαλάρωσης, έρχονται τα «κορίτσια» με τις «σέξι εμφανίσεις» και τα «σέξι σώματά τους» για να κρατήσουν το αρσενικό ενδιαφέρον σε υψηλό επίπεδο. Είναι προφανές ότι οι μαζορέτες είναι το πρότυπο ενός ορισμένου τρόπου χρήσης του γυναικείου σώματος, που έρχεται από τις ΗΠΑ και εκφράζει τον κυρίαρχο σεξιστικό πολιτισμό.
Είναι γνωστό πως οι συνήθειες (οι έξεις), το πώς κάθεται-αναπαύεται ένας άνθρωπος, πως περπατάει, πως κοιμάται, πως χορεύει, γενικά η χρήση του σώματος και οι τεχνικές που το διέπουν «ποικίλλουν κυρίως ανάλογα με τις κοινωνίες, την αγωγή… τη μόδα…»(Μος). Αυτό σημαίνει ότι το σώμα μας (αυτό που παλιά η επιστήμη της ιστορίας το αντιμετώπιζε ως μέρος της φύσης) τώρα θεωρείται προϊόν της κουλτούρας και του πολιτισμού μιας κοινωνίας. Υπ’ αυτή την οπτική αφορά την αγορά και το εμπόριο, αλλά κυρίως τον «τρόπο» με τον οποίο «κάθε κοινωνία επιβάλλει στο άτομο μια αυστηρά καθορισμένη χρήση του σώματός του». Αυτή την πολιτιστική διαδικασία μελέτησε μέσω των ηθών και των «τεχνικών του σώματος» ο Νόρμπερτ Ελίας(Ο πολιτισμός των ηθών).
Απέναντι σ’ αυτή την σεξιστική χειραγώγηση του γυναικείου σώματος στέκονται ασυμβίβαστα εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Είναι οι γυναίκες που παλεύουν ανυποχώρητα για την αξιοπρέπεια και το Πρόσωπό τους και εναντίον “εκπαιδευτικών προγραμμάτων”, που αναπαράγουν τις “αλυσίδες” τους.
ΓΧΠ
πηγή: artinews
e-prologos.gr