Συνεδριάζει εκτάκτως την Τετάρτη 31/3 η επιτροπή των λοιμωξιολόγων για το σταδιακό άνοιγμα σχολείων-δραστηριοτήτων

Μεταξύ αυτών είναι, φυσικά, και το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ολα δείχνουν ότι η εισήγηση του υπουργείου Παιδείας θα υιοθετηθεί, δεδομένου ότι η Επιτροπή του υπουργείου Υγείας παίζει και έχει συγκεκριμένο ρόλο και σκοπό.  Οσον αφορά τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία η εισήγηση του υπουργείου είναι να συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση και μετά τις 5 Απριλίου. Και αυτή η εισήγηση αναμένεται να γίνει αποδεκτή. Τροπολογία για υποχρεωτικό   self test για μαθητές εκπαιδευτικούς και λοιπούς εργαζόμενους στα σχολεία, αναμένεται να καταθέσουΝ , προς ψήφιση, στη Βουλή τα συναρμόδια υπουργεία για να καλύψουν την έλλειψη σχεδίου ουσιαστικής προστασίας των μαθητών, εκπαιδευτικών και των γονιών φορτώνοντας τις ευθύνες στις πλάτες τους. Ατομική ευθύνη σε όλες τις … πτώσεις! Όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης”Για να σιγουρευτούμε ότι τα σχολεία θα ανοίξουν ξανά με ασφάλεια, η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την υποχρεωτική χρήση self test μία φορά την εβδομάδα για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους λοιπούς εργαζόμενους στα σχολεία”.

Για 5 Απρίλη δηλώνει η Ν. Κεραμέως – Είναι πολλές οι πιέσεις!

Συγκεκριμένα, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε, σήμερα, σε τηλεοπτική της εμφάνιση ότι προγραμματίζεται η επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων την ερχόμενη Δευτέρα 5 Απριλίου.

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία. Είχαμε συζήτηση την Παρασκευή με την επιτροπή, και παρουσιάσαμε ένα πλήρες σχέδιο για το άνοιγμα σε πρώτη φάση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή γυμνασίων και λυκείων. Ο στόχος είναι για την άλλη εβδομάδα κάποια στιγμή. Θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό μέτρο του self-testing για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τεστ μια φορά την εβδομάδα στο σπίτι», δήλωσε στο Mega η Νίκη Κεραμέως.

«Το τεστ αυτό θα το παίρνουν οι γονείς δωρεάν από τα φαρμακεία. Δικαιούται κάθε παιδί, όπως και κάθε ενήλικας, τέσσερα τεστ τον μήνα. Κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας. Όλα τα μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως μάσκες, διαλείμματα, αποστάσεις κλπ», επισήμανε.

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, είχαν αρχίσει να πιέζουν εκ νέου την Νίκη Κεραμέως να ανοίξει τα σχολεία, καθώς κινδυνεύουν να χάσουν τα έσοδα του τετραμήνου.

Την ίδια στιγμή, οι γονείς των παιδιών σε ιδιωτικά λύκεια, έχουν έναν επιπλέον λόγο να είναι θυμωμένοι με το υπουργείο Παιδείας, καθώς τα παιδιά τους κινδύνευσαν να χάσουν τις εξετάσεις του IB (International Baccalaureate Diploma Program (IB DP) που είναι διεθνώς αναγνωρισμένο προ-πανεπιστημιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και απευθύνεται σε μαθητές που στοχεύουν σε σπουδές στο εξωτερικό.

«Αγνόησε» τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας

Η πολιτική αυτή καμία σχέση δεν έχει με τις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Εδώ και μήνες η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ έχουν εγκαταλείψει στα σκοτάδια της τηλεκπαίδευσης μαθητές και εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας πλήρως για τα μορφωτικά αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς. Προκλητικά αγνόησε τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας για να παρθούν μέτρα ώστε να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλειαΔεν έδωσε ούτε ένα ευρώ για τη στήριξη της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Την ίδια στιγμή προσφέρει τα εκατομμύρια απλόχερα στην CISCO επιβεβαιώνοντας ξανά πως οι πραγματικοί στόχοι της κυβέρνησης είναι άλλοι. Πάνω στο έδαφος της πανδημίας επιδιώκουν να παγιώσουν το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, να του προσδώσουν μόνιμα χαρακτηριστικά για να καλύπτουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικούς κατά πώς τους βολεύει.

Τα σχολεία κλειστά για πέντε μήνες, γιατί η κυβέρνηση δεν επέλεξε να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Αιτήματα που απαιτούσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας,.με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με θωρακισμένο σύστημα υγείας με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης κλπ). Αντίθετα με όλα αυτά η Κεραμέως και η κυβερνητική προπαγάνδα, με την κουστωδία των “ειδικών” διατυμπάνιζαν πως “τα σχολεία είναι ασφαλείς χώροι”, πως “τα 25άρια και 27αρια τμήματα δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης”, πως η μάσκα και το παγουρίνο αρκούν και πως “τα σχολεία θα κλείσουν τελευταία σε περίπτωση lockdown”. 

Και τώρα μπαλώματα και self tests για να καλυφθεί η εγκληματική τους πολιτική. Εδώ και περίπου ένα μήνα το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, καθώς τα συγκεκριμένα σχολεία έχουν παραμείνει ανοιχτά εν μέσω lockdown. Oι εργαζόμενοι σε αυτά από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκαν για τις συνθήκες και για τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι δεν έχει γίνει κανένας εμβολιασμός, παρά μόνο δήλωσαν στοιχεία. Ήδη η εκπαιδευτική κοινότητα μετράει τους νεκρούς της που για το υπουργείο είναι ψυχροί αριθμοί.

Πανελλαδικές

Για τις πανελλαδικές εξετάσεις είπε ότι θα διεξαχθούν κανονικά, εντός του Ιουνίου, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τις υποδείξεις της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου Υγείας επισημαίνοντας παράλληλα ότι δεν εξετάζεται περαιτέρω μείωση της ύλης.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις

Άγνωστο παραμένει αν τελικά διεξαχθούν ή όχι οι προαγωγικές εξετάσεις. «Δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι αποφάσεις. Θα εξετάσουμε τα δεδομένα και θα ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις. Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να μη γίνουν και φέτος, όπως και πέρυσι. Θα κάνουμε οτιδήποτε προς όφελος των παιδιών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι και για τα ΙΕΚ αναμένεται η σχετική εισήγηση των ειδικών.

Η ύλη μπορεί να “προχωράει”, αλλά  δεν αφομοιώνεται.

Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η “Καθημερινή” εξάλλου, τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση, κάτι που παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι “η ύλη προχωράει κανονικά”

Τη φετινή χρονιά τα μισά προβλεπόμενα μαθήματα έχουν χαθεί κατ’ ελάχιστον και μέσα σε έναν χρόνο πανδημίας έχει χαθεί τουλάχιστον το 40-50% των κανονικών εβδομάδων διδασκαλίας και σε αρκετές περιοχές της χώρας όπως η Αττική αγγίζουν (κι ενίοτε ξεπερνάνε) το 60%των προβλεπόμενων εβδομάδων διά ζώσης διδασκαλίας! (έρευνα Π. Ντούλα)

Κατά γενική ομολογία – εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών- η τηλεκπαίδευση έχει ταλαιπωρήσει τους εκπαιδευτικούς και όσα παιδιά είχαν δυνατότητα παρακολούθησης, έχουν πλέον κουραστεί και δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση με τη διάσπαση προσοχής των μαθητών να αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό (86,8%).

Τι πρέπει να γίνει

Αυτό που έχουν ανάγκη τα λαϊκά στρώματα, είναι η παροχή δωρεάν υγείας και μέτρων προστασίας, το άνοιγμα νέων ΜΕΘ και οι μαζικές προσλήψεις νοσοκομειακού προσωπικού, τα μαζικά και δωρε-άν τεστ (ειδικά στους χώρους εργασίας) και η ύπαρξη πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, τα αυτονόητα δηλαδή που απαιτούνται για να σωθεί η ζωή του λαού. Είναι η αύξηση των δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ο τερματισμός της αθλιότητας που επικρατεί στην πόλη με τον ΟΑΣΘ. Είναι οι προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών, χτίσιμο νέων σχολείων, ώστε να γίνει εφικτή η λειτουργία της εκπαίδευσης (σε όλες τις βαθμίδες) με ασφαλείς όρους. Είναι, πάνω από όλα, η εξασφάλιση των κοινωνικών δικαιωμάτων σε υγεία, παιδεία, δουλειά, ζωή. Κανένα τέτοιο μέτρο δε σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση, το αντίθετο μάλιστα, ρημάζει ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη Υγεία, Παιδεία και διαλύει το βιοτικό επίπεδο του λαού. Καμία σχέση δεν έχουν αυτές οι δίκαιες διεκδικήσεις με τους αρνητές του ιού, που δεν υψώνουν καμία διεκδίκηση προς την κυβέρνηση για υγειονομική προστασία.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες είναι επιτακτική ανάγκη οι σχολικές μονάδες να συνεχίσουν να λειτουργούν, με τους μέγιστους όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. 

Αναγκαία μέτρα:

  • Να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά! Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μαζικά δωρεάν τεστ για όλους, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
  • Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
  • Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
  • Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
  • Περαιτέρω μείωση στην ύλη των πανελλαδικών μαθημάτων, αλλά και της διδακτέας ύλης όλων των τάξεων. Αναδιάρθρωση της ύλης.
  • Η στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!

Γιώργος Καββαδίας – drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το