Ο αρμόδιος φορέας για την ισοτιμία τίτλων σπουδών μιλά για «ανεπίτρεπτη παραβίαση του Συντάγματος», σχετικά με την αναγνώριση πτυχίων από ιδιωτικά κολέγια.

Ο ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης), ο αρμόδιος φορέας για την ακαδημαϊκή ισοτιμία τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, με επιστολή του από τις 20 Σεπτεμβρίου 2019 προς το υπουργείο Εξωτερικών και το υπουργείο Παιδείας επιχειρηματολογεί με αφορμή την προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναγνώριση των πτυχίων από ιδιωτικά κολέγια, στην οποία αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως —χωρίς ωστόσο να τη δημοσιοποιεί— χθες από το βήμα της Βουλής.

Όπως σημειώνει η Διαλεκτή Αγγελή σε άρθρο της στην efsyn.gr, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η Ελλάδα παραβιάζει την Ευρωπαϊκή οδηγία 2005/36 καθώς δεν αναγνωρίζει τίτλους σπουδών  που έχουν χορηγηθεί από κολέγια συνεργαζόμενα με ΑΕΙ της ΕΕ αλλά και λόγω της διαδικασίας ισοτιμίας των ακαδημαϊκών τίτλων από τον ΔΟΑΤΑΠ.

Η υπουργός Παιδείας αγνόησε την επιστολή της προέδρου του οργανισμού, Ελένης Φ. Παπαδοπούλου, καθηγήτριας του Πολυτεχνείου της Κρήτης, η οποία της έδινε πλείστα όσα επιχειρήματα, προκειμένου να αντικρούσει τις απαιτήσεις της ΕΕ και έσπευσε να ικανοποιήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Ο ΔΟΑΤΑΠ απαντάει μεταξύ άλλων ότι: « […] οι ρυθμίσεις του ν. 3328/2005, όπως ισχύει, και οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στην αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων προς τους απονεμόμενους από τα ΑΕΙ της ημεδαπής και επομένως ανάγονται στην εσωτερική οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος των σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, δεν υπεισέρχονται σε παράβαση διατάξεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

»Για τον λόγο αυτό άλλωστε έχει κριθεί ότι οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών [ΔΕΚ απόφαση της 23ης Οκτωβρίου 2008 στην υπόθεση C-274/2005, Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας, ιδίως, σκέψεις 36 και 37). Επιπροσθέτως σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 165 ΣΛΕΕ (σ.σ. Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ενωσης) οι δράσεις των οργάνων της ΕΕ δεν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τον συντονισμό των εθνικών νομοθεσιών στο πλαίσιο της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας καθώς αυτή εμπίπτει στην κατά την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών μελών.

»Κατά συνέπεια οποιαδήποτε παρέμβαση στο ν. 3328/2005 – ο οποίος σε συνδυασμό με το άρθρο 16 παρ. 5 και 8 του Συντάγματος αποτελούν την ελληνική νομοθεσία η οποία διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας – προς τον σκοπό αντιμετώπισης ζητημάτων τα οποία αφορούν στην από επαγγελματικής άποψης εξέταση αλλοδαπών τίτλων και τα οποία ανέκαθεν ενέπιπταν στις αρμοδιότητες άλλων οργάνων της ελληνικής Πολιτείας, θα συνεπαγόταν ανεπίτρεπτη παραβίαση των παραπάνω διατάξεων του Συντάγματος.»

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το