Το καταστροφικό για τη δημόσια δωρεάν παιδεία σχέδιο της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχει αρχίσει να ξετυλίγεται συντεταγμένα εντός και εκτός Βουλής, ένα σχέδιο το οποίο καταργεί στην πράξη και επί της ουσίας συνταγματικές επιταγές.
Σε πρώτη φάση ήταν οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, για επαναφορά της βάσης του 10 για την είσοδο στην τριτοβάθμια. Στη συνέχεια, ήταν η εξίσωση των επαγγελματικών και των ακαδημαϊκών προσόντων των Πανεπιστημίων με εκείνα των κολεγίων και των ιδιωτικών πανεπιστημίων του εξωτερικού.
Τώρα πληροφορούμαστε και για μείωση του αριθμού των εισακτέων, αρχής γενομένης από την επόμενη κιόλας ακαδημαϊκή χρονιά. Και μπορεί η Νίκη Κεραμέως να έχει δηλώσει ότι η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων «θα συμβάλει σε έναν υγιή συναγωνισμό με τα δημόσια πανεπιστήμια προς τη βελτίωση του επιπέδου παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους, αλλά και στην ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας» και ότι «η χώρα μας θα προσελκύσει φοιτητές από όλον τον κόσμο, με σημαντική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και άμεσα οικονομικά οφέλη για τη χώρα», όμως επί της ουσίας το τρίπτυχο «βάση του 10 – μείωση των εισακτέων – ισοτιμία Πανεπιστημίων και κολεγίων» συντείνει ξεκάθαρα στην ενίσχυση των κερδών των επιχειρηματιών της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό που θα προτείνουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα -τα οποία πρέπει να σημειωθεί ότι διαχρονικά ζητούν μικρότερο αριθμό εισακτέων από αυτόν που πραγματικά μπορούν να δεχθούν- εξέφρασε ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου, χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων. Εμείς ως νέα πολιτική ηγεσία έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα ότι θα λάβουμε υπόψη τον αριθμό των εισακτέων που θα μας δώσει κάθε πανεπιστήμιο, τμήμα και σχολή.
»Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: τα πανεπιστήμια, διαχρονικά, υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν».
Eγκλωβισμός
Από τα παραπάνω συνάγονται τα εξής: η κυβέρνηση καταφέρνει τεχνηέντως να μην αυξήσει το κονδύλιο για την Παιδεία, την ίδια στιγμή που εφαρμόζει ένα ιδιότυπο δόγμα TINA και εγκλωβίζει τις οικογένειες αρκετών χιλιάδων τελειόφοιτων του Λυκείου στην επιλογή των ιδιωτικών επιχειρήσεων εκπαίδευσης.
Είναι αδιανόητο και εξοργιστικό συνάμα μια κυβέρνηση να κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσει πελατεία για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις εκπαίδευσης, οι απόφοιτοι των οποίων δεν χρειάζεται να κοπιάσουν και να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους μέσα από ένα κοινό σύστημα εξέτασης, αλλά μόνο και μόνο επειδή οι γονείς τους έχουν την οικονομική δυνατότητα θα αποφοιτούν από ιδρύματα αμφιβόλου ποιότητας μεν, ο τίτλος σπουδών από τα οποία, δε, θα τους εξασφαλίζει μια θέση σε κάποιο «άριστο» γραφείο.
Πηγή: Με στοιχεία από δημοσίευμα της Διαλεκτής Αγγελή – efsyn.gr
e-prologos.gr