Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι με βάση το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών (ΟΑΣΠ), οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να δημιουργήσουν ομάδες και να ασχοληθούν με τις καμινάδες, τα κεραμίδια, τα στηθαία και τα γείσα του σχολείου. Συγκεκριμένα, καλούνται να διαπιστώσουν εάν είναι κατάλληλα στηριγμένα.
Είναι προφανές, ότι μετά από μια σειρά ατυχημάτων σε σχολεία της χώρας λόγω της άθλιας κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα σχολικά κτίρια, επιχειρείται να μετατεθεί η ευθύνη (πειθαρχική αλλά και ποινική) από το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμόδιους φορείς, στους Διευθυντές/ντριες, τις Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων και τους Συλλόγους Διδασκόντων! Συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο Σχέδιο σε συνάρτηση με την εγκύκλιο «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024», στην οποία αναφέρεται ότι “Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη, ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων: “Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα… και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν από τον σεισμό καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των απαραίτητων ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους” εγείρει σοβαρότατα ζητήματα.
Ερωτούμε:
- Με ποια αρμοδιότητα θα πιστοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί τη σταθερότητα των κεραμιδιών; Μήπως οι συντάκτες των κειμένων έχουν την εντύπωση ότι είμαστε πολιτικοί μηχανικοί;
- Εάν συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα σε εκπαιδευτικό που επιχειρήσει να προβεί στους συγκεκριμένους ελέγχους ποιος φέρει την ευθύνη;
- Ποια ακριβώς στηθαία, κεραμίδια, γείσα και λοιπά θα ελέγξουν οι νηπιαγωγοί στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε ισόγεια πολυκατοικιών;
Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια να μετατεθούν στους/στις εκπαιδευτικούς αλλότριες ευθύνες για τις οποίες είναι αναρμόδιοι. Επισημαίνουμε τους κινδύνους για το κτιριακό και την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών που προκύπτουν από το συγκεκριμένο Σχέδιο. Καλούμε το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας να πάρει άμεσα θέση και τους/τις συναδέλφους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για την αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ και τις πραγματικές στοχεύσεις της αξιολόγησης.
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Σπύρος Ντελέζος
e-prologos.gr