e-εξετάσεις και e-βαθμολογία χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας;

            Στις 09-12-2020 με την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όπως συμβαίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες.

            Με λίγα λόγια Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και Υπουργείο Παιδείας έφτασαν στο σημείο να θεωρούν ότι εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς αριθμητική αξιολόγηση  δεν νοείται…Αλλά αριθμητική αξιολόγηση χωρίς εκπαιδευτική διαδικασία νοείται.

            Παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτόνομη μαθησιακή διαδικασία, παρά τους  χιλιάδες μαθητές που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ, παρά τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ, παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών, το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους μη συμμετέχοντες μαθητές, εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα). 

            Σαν να μη συμβαίνει τίποτα, λες και κινούνται σε ένα παράλληλο σύμπαν, οι επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας επιτάσσουν ότι πρέπει να υλοποιηθούν “οι ισχύουσες διατάξεις” και μάλιστα “απαρέγκλιτα”, δηλαδή οι εκπαιδευτικοί να βάλουν διαγωνίσματα, να αξιολογήσουν την “προφορική επίδοση”, τη “συμμετοχή στο μάθημα” και τη “συνολική εικόνα” των μαθητών, προσπαθώντας να υποβάλουν την αίσθηση της “κανονικότητας” και την ιδέα ότι η τηλε-παρωδία που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές έχει κάποια σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα μάλιστα με την ΕΛΜΕ Ημαθίας, ο τραγέλαφος ενισχύεται από το γεγονός ότι με ένα αυστηρά τεχνοκρατικό ύφος περιγράφονται αναλυτικά τα “εργαλεία” που είναι στη διάθεση του εκπαιδευτικού και η πληθώρα επιλογών που έχει προκειμένου να υλοποιήσει τις “γραπτές δοκιμασίες”.

Εκπαίδευση ή προπόνηση στην αμάθεια και την απόρριψη;

            Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ζακύνθου οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο προκαλούν…Προκαλούν, γιατί όλοι γνωρίζουν τις συνθήκες που γίνονται τα «τηλεμαθήματα» και όλοι μπορούν να φανταστούν τις συνθήκες και τους όρους των «τηλε-εξετάσεων» που ορίζει το ΥΠΑΙΘ.

            Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα αξιολογήσουν τους μαθητές μας με τέσσερις βδομάδες κλειστά σχολεία; Θα βάλουν βαθμό χωρίς να θυμούνται το πρόσωπο του μαθητή τους; Θα βάλουν βαθμό που μπορεί να καθορίσει το απολυτήριο του Γυμνασίου ή του Λυκείου, χωρίς να έχουν ακούσει τη φωνή του;

            Και κάτι τελευταίο:  είναι φανερό ότι  η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από  παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο,  σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1  του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

            Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο  άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

            Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών.

            Όπως σωστά επισημαίνουν οι καθηγητές της Γ΄  και Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με αυτήν την  ισοπεδωτική βαθύτατα ταξική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών συμπληρώνουν το παζλ του βασικού τους στόχου: να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία  πάση θυσία η ΕΞΑΕ ως ισότιμη με τη δια ζώσης  εκπαιδευτική διαδικασία   με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων, σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών.

Τηλεκπαίδευση-voucher: Όρια η κοροϊδία δε γνωρίζει

            Την ίδια ώρα δριμεία κριτική στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας να δώσει voucher 200 ευρώ στις οικογένειες με πολύ χαμηλό εισόδημα για την αγορά ηλεκτρονικών συσκευών για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, ασκεί ο σύλλογος γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών: «Τόσους μήνες το Υπουργείο Παιδείας μοίραζε στα σχολεία υπολογιστές και κανένα παιδί δεν ήταν αποκλεισμένο. Τι, όχι; Και οι φωτογραφίες της Υπουργού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα κουτιά των δωρεών που θα έστελνε στα σχολεία δεν ήταν αληθινές;» αναφέρει ο σύλλογος γονέων του 36ου δημοτικού σχολείου Αθηνών, σχολιάζοντας σκωπτικά ότι «οι μάσκες έπεσαν και ο βασιλιάς είναι γυμνός». 

            «Τόσους μήνες δεν κάνατε τίποτα για να υπάρξουν ασφαλείς όροι λειτουργίας των σχολείων. Τα κλείσατε εν μία νυκτί, καταδικάζοντας χιλιάδες παιδιά στην αμάθεια. Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά χάνουν μαθήματα γιατί ουδέποτε φροντίσατε την πρόσβαση τους έστω και στην απαράδεκτη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης. Και ακόμα και τώρα εμφανίζεστε δήθεν γαλαντόμοι δίνοντας… 200 ευρώ. Ποιος υπολογιστής κοστίζει 200 ευρώ;» τονίζει ο σύλλογος.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το