ΜΑΤ στα Πανεπιστήμια, αγωγές και δικαστήρια στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτή είναι η κυβερνητική πολιτική για την εκπαίδευση στα διαλείμματα των αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων.

Τα ΜΑΤ και τα δικαστήρια η καθημερινότητα στην εκπαίδευση. Για πολλοστή φορά η υπουργός Παιδείας προσφεύγει στο Πρωτοδικείο, ενάντια σε εκπαιδευτικούς, που έχουν κηρύξει απεργία, που αυτή τη φορά διαμαρτύρονται κατά της «ελληνικής PISA» -στο πλαίσιο της οποίας την Τετάρτη θα διεξαχθούν σε εθνικό επίπεδο διαγνωστικές εξετάσεις για μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων- καταγγέλλοντας θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση, συγχώνευση και κλείσιμο σχολείων, όπως επίσης σε απολύσεις.

Την τακτική της προσφυγής στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών επιλέγει για άλλη μια φορά η Νίκη Κεραμέως. Παράλληλα, με την παρουσία των ΜΑΤ στα Πανεπιστήμια και το όργιο βίας, για τρίτη φορά μέσα σε ένα περίπου χρόνο, η υπουργός Παιδείας προσφεύγει κατά των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αυτή τη φορά προκειμένου να μην απεργήσουν μεθαύριο, 18 Μαΐου, κατά του διαγνωστικού διαγωνισμού της λεγόμενης Ελληνικής PISA.

Πέρυσι η κ. Κεραμέως είχε προσφύγει στα δικαστήρια ζητώντας από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να αναγνωρίσει ως παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, ώστε να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία, ενώ το ίδιο είχε πράξει ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ που στόχευε στη μη εφαρμογή του νόμου για την λεγόμενη αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Συγκεκριμένα, κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – «Ελληνικής PISA» – που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη.

Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Τι υποστηρίζει το ΥΠΑΙΘ – Η αγωγή

Το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών. Αλλά και η πρώτη φορά που το ΥΠΑΙΘ ζητά συντεταγμένα την άποψη των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών για την καλύτερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει μετρήσιμων δεδομένων.

Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου. Αψηφούν συστηματικά ότι:

δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,
η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),
οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,
η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,
ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.


Σημειώνεται ότι για μεθαύριο έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις έξω από σχολεία.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το