ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
  • ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
  • ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΥ
  • ΑΜΕΣΗ  ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

Με 5 τροπολογίες για την εκπαίδευση, που εισήχθησαν σε νομοσχέδιο του υπουργείου μεταφορών, η Κεραμέως -με την τακτική του  αιφνιδιασμού   του «εχθρού-λαού», επιχειρεί ξανά  να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση. Πρόκειται για το μεγάλο πρόταγμα και αυτής της κυβέρνησης στο χωρο της εκπαίδευσης, που από την πρώτη στιγμή περηφανεύεται για την επιβολή της. Όμως για όσους έχουν σχέση με την πραγματικότητα των σχολείων είναι γνωστό ότι η αξιολόγηση έχει απορριφθεί από την μεγάλη πλειοψηφία του κλάδου και ότι –παρά τον αυταρχισμό, τις διαρκείς απειλές και την καταστολή  με την  οποία αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς το υπουργείο αυτά τα χρόνια- παραμένει  άταφος νεκρός. Πρόκειται στην ουσία για «αναρτήσεις» που  εξαναγκάζονται τα σχολεία να κάνουν  και για υποκριτικές φόρμες που συμπληρώνονται με μικρή, στην πράξη, συμμετοχή.

Για αυτό το λόγο και για μία ακόμη φορά η Κεραμέως επιχειρεί να διασπάσει τον κλάδο, χτυπώντας τον τμηματικά και μάλιστα ξεκινώντας από το πιο ευάλωτο κομμάτι του. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο, η ατομική αξιολόγηση θα ξεκινήσει μόνο για τις περιφέρειες της Κρήτης, της Πελοποννήσου και του Βόρειου και Νότιου Αιγαίου. Και από αυτές όμως θα ξεκινήσει μόνο για τους νεοδιόριστους! Πρόκειται για τακτικές που όχι απλά δεν έχουν καμία σχέση με «διαλόγους», παιδαγωγικές και «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις», αλλά που χρησιμοποιούνται μόνο στα πεδία του πολέμου. Και αυτό ακριβώς αποδεικνύει την πλήρη αποτυχία της Κεραμέως και τα ψεύδη της περί «αποδοχής» της αξιολόγησης. Αυτό ακριβώς πιστοποιεί την αξία ενός μεγάλου αγώνα που έχει αποδομήσει και απορρίψει την αξιολόγηση.

Είναι η ώρα που ο κλάδος απέναντι στην πολιτική της διάσπασης και του αυταρχισμού πρέπει να αντιπαρατάξει την ενότητα και την αποφασιστικότητα του. Ο νεοεπιθεωρητισμός της Κεραμέως πρέπει και μπορεί να βρει απάντηση. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ της χώρας πρέπει να αντιπαραταχθούν ταυτόχρονα και ενιαία στην πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της εργασιακής κόλασης που επιδιώκουν. Ο επιθεωρητισμός δεν έχει καμία θέση στο σχολείο. Και δεν έχει κανένα άλλο περιεχόμενο και ρόλο πέραν της χειραγώγησης, του εκφοβισμού και της πειθάρχησης. Αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας, όσο και αν στολίζουν τους θεσμούς και τις μεθόδους, που χρησιμοποιούσε ο μοναρχοφασισμός και η χούντα, με παιδαγωγικές περικοκλάδες.

Η αξιολόγηση έρχεται, για να κατηγοριοποιήσει εκπαιδευτικούς και να συνδέσει τα σχολεία με τους νόμους της αγοράς, μετατρέποντας τους διευθυντές σε managers. Μαζί με την προωθούμενη αποκέντρωση, στοχεύει στην διάλυση των εργασιακών σχέσεων, στη χειραγώγηση και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών, στη διαβάθμιση των σχολείων και τελικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα έχει ακόμα πιο ισχυρά και απροσπέλαστα ταξικά φίλτρα. Το σχολείο της ΕΒΕ, της Τράπεζας θεμάτων και όλων αυτών των «μεταρρυθμίσεων» που στοχεύουν στην αποδόμηση του δημόσιου και καθολικού χαρακτήρα του και στην ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και των «επενδυτών» του χώρου.   Η αξιολόγηση έρχεται, για να αποτελέσει το νέο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής ζωής. Μαζί με τους συνεχείς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και το αέναο ακριβοπληρωμένο κυνήγι προσόντων που εγκαινίασε η προηγούμενη κυβέρνηση, έρχεται να μετατρέψει τους συλλόγους σε αρένες  όπου  οι εκπαιδευτικοί θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια «θέση στον ήλιο». Να τους υποτάξει στις απαιτήσεις και τις «προτιμήσεις» των επιθεωρητών και του υπουργείου.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο καμία πραγματικά παιδαγωγική λειτουργία δε μπορεί να υπάρξει στους συλλόγους. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, όπου ο καθένας θα ανταγωνίζεται και θα έχει διαφορετική εργασιακή σύμβαση από το διπλανό του, υπονομεύεται κάθε δυνατότητα συλλογικής συζήτησης και διεκδίκησης. Για αυτό και διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και με ξεχωριστή ένταση η τωρινή θέλουν να επιβάλλουν την αξιολόγηση. Για αυτό και ο κλάδος έχει χρέος να την απορρίψει και να την αποτρέψει ξανά.

Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για αδράνεια και αναβολές. Η επαναφορά του επιθεωρητισμού αποτελεί μια κρίσιμη στιγμή για τον κλάδο και κάθε παράταξη θα αναλάβει την ευθύνη των λόγων και των πράξεων της. Κάθε δισταγμός, κάθε πρόσχημα, κάθε μετάθεση της αγωνιστικής ανασύνταξης του κλάδου μετατρέπεται σε στήριγμα της κυβερνητικής πολιτικής και της νέας επίθεσης του υπουργείου.

  • Προτείνουμε ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ της ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ την  Πέμπτη 26/1 στις 7:00 μ.μ. στο 3ο ΓΕΛ
  • Είναι ανάγκη να γίνουν τώρα έκτακτες ΓΣ σε όλη τη χώρα και η ΟΛΜΕ να ορίσει Συνέλευση Προέδρων το ερχόμενο Σάββατο (28/1) .

Προτείνουμε να ληφθούν όλα τα αναγκαία οργανωτικά μέτρα και οι αποφάσεις, ώστε να μην υπάρξει κανένα περιθώριο για είσοδο των επιθεωρητών στις τάξεις:

  • 48ωρη Απεργία στις 09 – 10/02 για το σύνολο των εκπαιδευτικών αιτημάτων, με ιδιαίτερη αιχμή το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης και τις αυξήσεις στους μισθούς
  • Κήρυξη νέας Απεργίας Αποχής από την  ΟΛΜΕ για την ατομική αξιολόγηση και για κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την αξιολόγηση, καθώς και κήρυξη Στάσεων Εργασίας που θα μπορούν να αξιοποιηθούν από κάθε σύλλογο και συνάδελφο. Κανείς μόνος του απέναντι σε κάθε αξιολογητή – επιθεωρητή.
  • Απαιτούμε την Άμεση  και Χωρίς Αξιολόγηση Μονιμοποίηση των Νεοδιόριστων, με πανελλαδικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις στις διευθύνσεις εκπαίδευσης  στις αρχές του Φλεβάρη.
  • Να ληφθεί κάθε αναγκαίο μέτρο και πρωτοβουλία για τη μαζικοποίηση και τη στήριξη του αγώνα, με κοινές συσκέψεις εκπαιδευτικών σωματείων και ενημερωτικές δράσεις, παρεμβάσεις των ΕΛΜΕ σε σχολεία που επιχειρείται να επιβληθεί  η ατομική αξιολόγηση, με εκδηλώσεις καταλήψεις, συλλαλητήρια και πολύμορφες δράσεις.
  • Νέες Γ.Σ. και  κλιμάκωσης του αγώνα αμέσως μετά και νέα  Γ.Σ. προέδρων στις 18/2.
  • ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
  • ΜΕ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΕΝΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το