Συνάδελφοι-ισσες,
Βρισκόμαστε για άλλη μια φορά εν μέσω έξαρσης της πανδημίας του κορονοΪού με τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης μέσα και έξω από τις σχολές να καλούν τους φοιτητές και όλο το λαό “να βάλει πλάτες για να ξεπεραστεί η κρίση”, γιατί “πληττόμαστε όλοι το ίδιο από την πανδημία”. Την ίδια στιγμή ωστόσο, η κυβέρνηση συνεχίζει την αντιλαϊκή της πολιτική γενικά, ενώ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την προσπάθεια της να ρίξει τα βάρη της κρίσης και τις ευθύνες της στους φοιτητές.
Πιο συγκεκριμένα, με απόφασή του το Υπουργείο Παιδείας ορίζει ότι η εξεταστική του Σεπτέμβρη θα διεξαχθεί με όλους τους τρόπους, δηλαδή και δια ζώσης και εξ αποστάσεως. Είναι φανερές όμως οι προθέσεις του Υπουργείου: δεν θέλει να πάρει κανένα μέτρο για το ουσιαστικό άνοιγμα των σχολών και την διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, αντίθετα προωθεί την τηλεκπαίδευση.
Πρώτον, καλεί τα ιδρύματα να βρουν αυτά τις κατάλληλες αίθουσες με φυσικό αερισμό ή τεχνικό εξαερισμό, εφόσον αυτά επιλέξουν την διά ζώσης εξέταση, ενώ γνωρίζει ότι μια σειρά από πανεπιστημιακά κτήρια ήταν ανεπαρκή και προ πανδημίας, πόσο μάλλον τώρα. Να μην βάλουμε στο λογαριασμό επίσης μια σειρά από σχολές σε διάφορα πανεπιστήμια που συστεγάζονται στα ίδια κτήρια.
Δεύτερον, η ίδια η Κεραμέως δήλωσε ότι στο χειμερινό εξάμηνο, δια ζώσης παρακολουθήσεις θα προβλεφθούν μόνο για εργαστήρια ή ακροατήρια έως 50 ατόμων, όταν γνωρίζει ότι στην πλειοψηφία των σχολών, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθημάτων περιλαμβάνει ακροατήρια άνω των 50 ατόμων. Κυβέρνηση και Υπουργείο μεθοδεύουν λοιπόν τη γενική εξ αποστάσεως εξεταστική και εκπαίδευση.
Γιατί όμως βρίσκονται μπροστά σε αυτήν την κατάσταση τα -κατά τα άλλα- “ευρωπαΪκά πανεπιστήμια”, που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις σε διάφορες παγκόσμιες βαθμολογήσεις πανεπιστημίων; Γιατί μάλιστα συμβαίνει αυτό, όταν πριν λίγο καιρό η κυβέρνηση “άνοιγε” την κοινωνία χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας (κάτι το οποίο πληρώνουμε τώρα), μόνο και μόνο για να υποδεχθεί τους ξένους τουρίστες; Γιατί μάλιστα συμβαίνει αυτό, ενώ τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ανοίξουν;
Γιατί κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τους, ΔΕΝ θέλουν να βρουν κτήρια, για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολών και να μην στοιβαζόμαστε σαν τα κοτόπουλα. ΔΕΝ θέλουν να προσλάβουν το αναγκαίο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, για να μπορέσουν να ανοίξουν τα ιδρύματα ουσιαστικά. ΔΕΝ θέλουν να χρηματοδοτήσουν μαζικά την πρόσληψη προσωπικού για τη συνεχή απολύμανση των χώρων και βέβαια ΔΕΝ θέλουν να δίνουν μάσκες και αντισηπτικά μαζικά και δωρεάν. Μέσω της τηλεκπαίδευσης πάνε να αποφύγουν τις ευθύνες τους για όλα τα παραπάνω, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ο πραγματικός αποκλεισμός κομματιού των φοιτητών. Διότι την τηλεξεταστική την γνωρίσαμε και τα αποτελέσματα της θα επαναληφθούν: τεχνικά προβλήματα και σύστημα που πέφτει, καθηγητική αυθαιρεσία στα θέματα και στη βαθμολόγηση, αποκλεισμός από τη διαδικασία εξ αρχής των πιο φτωχών φοιτητών οι οποίοι δεν μπορούν να πληρώσουν για να έχουν τον αναγκαίο εξοπλισμό. Τα ίδια θα συνεχίσουν να συμβαίνουν μέσα στο εξάμηνο, μαζί με την έτσι κι αλλιώς γενική υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία δεν μπορεί να γίνεται εξ’αποστάσεως. Μάλιστα στρώνουν το έδαφος και για το μέλλον: για παράδειγμα, γιατί αύριο να έχουμε εστίες για τους πιο φτωχούς φοιτητές, αν γενικευτεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Είναι φανερό ότι η πολιτική της υποχρηματοδότησης και των ταξικών φραγμών δημιούργησε, δημιουργεί και θα δημιουργεί τα προβλήματα στους φοιτητές και όχι ο κορονοΪός.
Συνάδελφοι-ισσες,
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, το Υπουργείο δήλωσε ότι θα ξαναφέρει το σκληρό ταξικό μέτρο των διαγραφών φοιτητών μετά τα ν συν 2 χρόνια σπουδών τους. Μάλιστα, αυτό θα αποτελεί και κριτήριο για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων: όσα από αυτά έχουν λιγότερους “αιώνιους” θα αξιολογούνται ως καλύτερα και θα επωφελούνται!
Απέναντι σε όλα τα παραπάνω, οι φοιτητές καλούνται να βαδίσουν στο δρόμο του αγώνα, στο μόνο δρόμο που έφερε νίκες! Καλούνται να αναζωογονήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις και τους Συλλόγους τους, όπως έκαναν πέρυσι το φθινόπωρο και πέτυχαν την αποτροπή τότε των διαγραφών. Απέναντι στις σειρήνες που μας καλούν να δείξουμε “εθνική ομοψυχία” και να υποταχθούμε στη σφαγή των δικαιωμάτων μας λόγω κορονοΪού, να παλέψουμε για να υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας στη δημόσια δωρεάν παιδεία!
-ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΚΑΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
-ΔΙΠΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
-ΜΑΖΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
-ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ
-ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-ΚΑΤΩ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ
e-prologos.gr