ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΥΠΑΚΟΗ
Πρόκειται για μια “καραμέλα” που την μασάς και την αναμασάς μέχρι που να φτάσεις κάποτε στην παραδοχή ότι χωρίς αξιολόγηση δεν μπορούμε να κάνουμε βήμα.
Οι γονείς είναι πολύ ευάλωτοι και εκτεθειμένοι σε αυτή την εκστρατεία ιδεολογικής ρύπανσης. Δε μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι όπου ενεργοποιούνται συστήματα αξιολόγησης είναι εις βάρος της διδασκαλίας και της μάθησης. Ούτε γίνεται εύκολα αποδεκτή η άποψη ότι η ένταση της αξιολόγησης λειτουργεί ως μηχανισμός έντασης του ταξικού χαρακτήρα του σχολείου.
Τους προσφέρεται το δέλεαρ αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών και το εκλαμβάνουν ως εργαλείο ελέγχου της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Την ίδια στιγμή γίνονται εργαλείο του όποιου κεντρικού κυβερνητικού ελέγχου.
Η αξιολόγηση είναι μια οικουμενική νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία και μεθοδολογία της διαρκούς μέτρησης του “χάσματος” που μας χωρίζει από την απρόσιτη νόρμα του “βέλτιστου”. Ποδηγετεί την εργασιακή δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών, με τις “καλές πρακτικές”, τις μετρήσεις, τους αριθμούς και με “καλά παραδείγματα”..
Έτσι,υποκαθιστά ή αποκρύπτει σχέσεις εξουσίας και ελέγχου, καθώς μπορεί να λειτουργεί χωρίς εξαναγκασμούς ή τη βία της τιμωρίας ή το νόμο. Μας έχουν διαβεβαιώσει (ακόμα και η ΝΔ) ότι η “αξιολόγηση δεν θα εκλαμβάνεται ως τιμωρητική”! Και πώς να είναι, όταν η συμμόρφωση, η υπακοή και η προσήλωση στους στόχους θα προβάλλονται ως υπόθεση προσωπικής ελεύθερης επιλογής ή προθυμίας. Όπως έχει υποστηριχτεί η αξιολόγηση πέρα από όλα τα άλλα εξασφαλίζει και επιβάλλει “μια απεριόριστη πειθαρχία” (Bruno,I.)
Υποψήφιος με τη ΝΔ μιλάει για επιβράβευση μέχρι θανάτου:”με την αξιολόγηση επιδιώκουμε να επιβραβεύουμε τους υπαλλήλους που δουλεύουν καθημερινά κι ασταμάτητα”(Καλλιάνος). Ιδού τα εφταήμερα και τα απεριόριστα ωράρια. Ο Χατζηδάκης από κοντά…
Γιώργος Μαυρογιώργος (fb)
————————-Δείτε και αυτό:
e-prologos.gr