Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Αυτή είναι η «κανονικότητα» σας κ. Υπουργέ ;
Φθάσαμε ήδη στα μέσα του Οκτώβρη, και η περίφημη “κανονικότητα” την οποία διαλαλούσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, δεν έχει ακόμη επέλθει στις σχολικές μονάδες.
Ακόμη και σήμερα υπάρχουν σχολεία, όπου οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Παιδείας είναι δεδομένες. Αρκεί να δει κάποιος τον πίνακα κενών στην ιστοσελίδα της Δ/νσης Β΄θμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα στα ΕΠΑΛ απουσιάζουν ειδικότητες εκπαιδευτικών δυσκολεύοντας τα σχολεία να βρουν κανονικούς ρυθμούς σταθερό πρόγραμμα κλπ.Αυτή είναι η κανονικότητα Σας;
Παράλληλα, με το νέο σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών δημιουργήθηκαν πολλαπλά προβλήματα στην προσπάθεια των σχολείων να συγκροτήσουν τα τμήματα τους. Οι καταστάσεις σε πολλές περιπτώσεις ήταν τραγελαφικές. Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς;
1.Την ταλαιπωρία των γονέων που δεν μπορούσαν να χειριστούν το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών; Την απαίτηση τόσο για ηλεκτρονική εγγραφή όσο και για εγγραφή με φυσική παρουσία;
2. Το σύστημα “που έπεφτε” κάθε τόσο και μαθητές και γονείς έτρεμαν στην πιθανότητα να μην προλάβουν τις προθεσμίες;
3. Το σύστημα που “έκλεινε” για κάποιες ημέρες, κάτι που δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζουν οι γονείς με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται σε συνεχείς επισκέψεις στο σχολείο;
4. Την πιθανότητα να μην συμβαδίζουν τα στοιχεία του taxisnet με τα στοιχεία στο myschool και να απαιτείται διόρθωση στοιχείων ακόμη και στο προηγούμενο σχολείο;
5. Την αγωνία αν θα λειτουργήσουν τα λεγόμενα ολιγομελή; Το να μην μπορούν να γίνουν εγγραφές στα χαρακτηρισμένα ολιγομελή τον Σεπτέμβριο κάτι που θα είχε ως πιθανό αποτέλεσμα την πλήρωση των τμημάτων που θα έπαυαν να είναι ολιγομελή;
6. Το να χαρακτηρίζονται ως «ολιγομελή» τμήματα με σημαντικό αριθμό ηλεκτρονικών εγγραφών που όμως μέρους αυτών δεν είχαν ολοκληρώσει με φυσική παρουσία την εγγραφή; Την απαίτηση μαθητές να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο, σε άλλη ειδικότητα ή Ο.Π. ή αλλιώς να χάσουν σχολική χρονιά;
7. Την απαίτηση μαθητές να φοιτήσουν σε διαφορετική ειδικότητα από αυτή που επιθυμούν;
8. Την απαγόρευση αλλαγής τομέα στα ΕΠΑΛ, την ώρα που ίσχυαν ακόμη οι μετεγγραφές από τα ΓΕΛ στα ΕΠΑΛ;….
9.Η έγκριση με το σταγονόμετρο των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στις Ομάδες Προσανατολισμού;
Αυτή είναι η κανονικότητα Σας;
Η νέα χρονιά συνοδεύτηκε επιπλέον και με το φαινόμενο εκπαιδευτικοί, που μπορούσαν να τοποθετηθούν και να συμπληρώσουν ωράριο σε ένα σχολείο, να τοποθετούνται σε περισσότερα. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή αυτό οδηγούσε σε ταυτόχρονο περιορισμό ωρών των τμημάτων ένταξης. Αποφεύχθηκε με την παρέμβαση της ΕΛΜΕ. Με την τακτική αυτή επιδιώκεται να δοθεί μια πλασματική εικόνα μείωσης των κενών στα σχολεία.
Αυτή είναι η κανονικότητα Σας;
Επίσης, μήπως κανονικότητα είναι να λειτουργούν σχολεία με 27 μαθητές ανά τμήμα ακόμη και σε τμήματα ομάδων προσανατολισμού;
Συνάδελφοι. Συναδέλφισσες
Η επόμενη μέρα για την οποία μιλά η κυβέρνηση είναι χτισμένη µε τα υλικά του χθες. Το τέλος των μνημονίων δεν είναι τίποτε άλλο από την πιστή εφαρμογή των μνημονιακών μέτρων και περικοπών αφού:
Είναι εδώ οι 700 μνημονιακοί νόμοι, τα χαράτσια, τα ματωμένα πλεονάσματα έως το 2060, οι αντιασφαλιστικοί νόμοι, που οδηγούν την πλειοψηφία των συναδέλφων σε σύνταξη στα 67, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου !
Είναι εδώ η δύσκολη καθημερινότητα που πολλοί από μας ζουν στο σχολείο από την αρχή της χρονιάς, οι ανατροπές στις εργασιακές µας σχέσεις. Οι μηδενικοί διορισμοί, οι λιγοστές μεταθέσεις, τα υπερπληθωρικά τμήματα στις ξένες γλώσσες μετά την κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας, η συμπλήρωση ωραρίου σε 4-5 σχολεία για πολλούς συναδέλφους και συναδέλφισσες.
Είναι εδώ οι ελαστικές σχέσεις εργασίας για 9η συνεχή χρονιά με τις νέες εξαγγελίες για διορισμούς, χωρίς πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας, να ακούγονται ως εμπαιγμός και κοροϊδία.
Είναι εδώ το σχολείο που στερεί όλο και περισσότερο το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση, τον ελεύθερο χρόνο, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, που ορθώνει νέα ταξικά τείχη για τα παιδιά των εργατικών οικογενειών.
Είναι εδώ η αξιολόγηση-αποτίμηση του έργου των σχολικών μονάδων και η “ανώνυμη” αξιολόγηση των διευθυντών/ντριών από τους συλλόγους που θα λειτουργήσει ως το τυράκι στη φάκα για να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου στην γενικευμένη αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, σε συνθήκες απόλυτης υποχρηματοδότησης της Παιδείας.
Είναι εδώ το νέο Λύκειο, εντατικοποιημένο εξεταστικό κέντρο, αποστεωμένο από τη γενική παιδεία και μόρφωση.
Είναι εδώ και όλα όσα αντιμετωπίζουμε ως πολίτες: παγωμένοι και πετσοκομμένοι μισθοί, χαράτσια, ΕΝΦΙΑ, κόκκινα δάνεια, μείωση του αφορολόγητου, πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, κομμένοι λογαριασμοί της ΔΕΗ κ.ά. για τα οποία πρέπει να υπάρξει αντίδραση και διεκδίκηση των απωλειών μας.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι ένα παροδικό φαινόμενο. Δεν είναι κάτι που συνέβη εφέτος και δεν θα ξαναγίνει. Είναι μέρος μιας συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής που εκπορεύεται από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, που η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει. Μιας πολιτικής που στοχεύει στην σταδιακή συρρίκνωση της εκπαίδευσης στην χώρα μας. Επομένως τα φαινόμενα αυτά όχι μόνο δεν θα εξαλειφθούν αλλά θα ενταθούν τα επόμενα χρόνια. Εκτός κι αν ένα πανεκπαιδευτικό κίνημα αποτελέσει φραγμό σε αυτούς τους σχεδιασμούς.
Το διάστημα αυτό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ της ΕΛΜΕ βρίσκεται σε συνεχή δράση παλεύοντας για τα θέματα μας. Με συνεχείς παραστάσεις στις ΔΙΔΕ, στη Περιφέρεια αλλά και με ανακοινώσεις, συνεντεύξεις στα ΜΜΕ στάσεις εργασίας αναδείξαμε και πετύχαμε αρκετά σχετικά με την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων, κ.α. Τίποτα δεν ήταν δεδομένο αν δεν υπήρχε η συστηματική παρέμβαση της ΕΛΜΕ .
Συνάδελφοι, η συμμετοχή όλων μας στις διεργασίες της Ένωσής μας είναι επιβεβλημένη. Να αγκαλιάσουμε το σωματείο μας και να το ενδυναμώσουμε. Τα ανοιχτά μέτωπα είναι πολλά. Η δύναμη μας βρίσκεται και στη συμμετοχή μας.
Όλοι/ όλες στη Γ. Συνέλευση
Πέμπτη 18 Οκτώβρη 2018 στις 7 μμ. στο 1ο Λύκειο Συκεών
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Λαθήρας Νίκος Παλάντζας
e-prologos.gr