A΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ)

ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ! ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΕ!

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ φέρνει για ψηφίσει άρον άρον νέο νόμο-τερατούργημα, που χαρίζει απλόχερα τη δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς. Με τα ευαγγέλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και των εργοδοτικών ενώσεων, τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ,βάζοντας λουκέτο σε ολόκληρα σχολεία και τινάζοντας στον αέρα οργανικές θέσεις συναδέλφων! Οι απόφοιτοι/ες μαθητές/τριες μας των ΕΠΑΛ θα είναι οι ακόμη πιο φθηνοί και αναλώσιμοι εργαζόμενοι! Ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα από την εικόνα και τον δρόμο της ουσιαστικής υποβάθμισης που ζει όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Πιο συγκεκριμένα:

Συγχωνεύονται τα συστεγαζόμενα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα και δημιουργούνται απρόσωπα σχολεία-μεγαθήρια των 500 μαθητών, με βέβαιη την απώλεια ειδικοτήτων και οργανικών θέσεων. Είναι προφανές ότι σε δεύτερο χρόνο θα μπει λουκέτο και σε μεμονωμένα ΕΠΑΛ.

Δημιουργούνται τα περιβόητα CAMPUS (Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) όπου θα εντάσσονται τα ΕΠΑΛ-ΕΚ-ΣΑΕΚ, όπως μετονομάζονται τα ΙΕΚ: αυτά θα υπάγονται και θα λογοδοτούν στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, στη διοίκηση των οποίων θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι του ιδιωτικού κεφαλαίου, όπως οι εκπρόσωποι Επιμελητηρίων. Είναι προφανές ότι τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα κόβουν και θα ράβουν τις ειδικότητες και το περιεχόμενο των μαθημάτων στα μέτρα της αγοράς και θα προσελκύουν δωρεές και χορηγούς, καθιερώνοντας την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ΕΠΑΛ-ΕΚ και την απόσυρση του κράτους από την απόλυτη ευθύνη της χρηματοδότησής τους (προβλέπεται σύναψη “μνημονίων συνεργασίας” και ανάπτυξη προνομιακών σχέσεων συνεργασίας με τοπικές επιχειρήσεις).

–  Για την προώθηση της μαθητείας και της πρακτικής άσκησης των μαθητών δημιουργείται η θέση του Οργανωτικού Συντονιστή σε κάθε ΚΕΕΚ, δηλαδή ενός εξωτερικού manager με υπερεξουσίες, χωρίς την παραμικρή σχέση με τον Σύλλογο Διδασκόντων των ΕΠΑΛ, ο οποίος και αποδυναμωμένος θα είναι και σε έναν ωκεανό ατελείωτων καθηκόντων θα παραδέρνει. Για τα ΕΠΑΛ που δεν θα ανήκουν σε ΚΕΕΚ δημιουργείται η Επιτροπή Συντονισμού που θα αποτελεί το βασικό όργανο διοίκησής τους. Στους Συλλόγους Διδασκόντων θα υπάρχει πλέον μόνο μεταφορά καθηκόντων!

Η δήθεν «πετυχημένη» πρακτική άσκηση, που δεν εφαρμόστηκε στη συντριπτική πλειονότητα των Π.ΕΠΑΛ, αλλάζει και εισάγονται «στη Γ΄ τάξη, 22 μέρες συνεχόμενα ή τμηματικά». Ποιος, αλήθεια, δεν γνωρίζει ότι σχεδόν σε όλα τα Π.ΕΠΑΛ δεν άλλαξε επί της ουσίας σχεδόν τίποτα, παρά μονάχα η διαδικασία της λεγόμενης «αξιολόγησης» και ταυτόχρονα μεγάλωσε η δυσκολία πρόσβασης των παιδιών να σπουδάσουν την τεχνική ειδικότητα που επιθυμούν, ενώ μέσω της πρακτικής άσκησης αντικαθίσταται σχεδόν τζάμπα ένας εργαζόμενος;

ΠΟΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ  ΛΥΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ!

Ούτε τη βελτίωση των σπουδών με μικρά τμήματα, με σύγχρονα βιβλία και σε επαρκή και εξοπλισμένα εργαστήρια για την ολοκληρωμένη σύνδεση του θεωρητικού με το εργαστηριακό και πρακτικό μέρος των μαθημάτων! Ούτε την προσφορά των ειδικοτήτων που επιθυμούν να σπουδάσουν οι μαθητές/τριες, την αξία των πτυχίων ειδικότητας στην αγορά εργασίας και την κατάργηση της κερδοσκοπίας των πιστοποιήσεων! Ούτε τη δραματική κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, τον διορισμό του μόνιμου και αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού από 1η Σεπτέμβρη και την επιμόρφωση του κλάδου!

ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ! ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ:

  •       Αποκλειστικά δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση υπό το Υπουργείο Παιδείας, που θα παρέχει ολοκληρωμένες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις των αντικειμένων που ορίζονται ως επαγγέλματα.
  •      Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών των ΕΠΑΛ. Κατάργηση της πιστοποίησης και των δομών κατάρτισης.
  •     ΟΧΙ στο κλείσιμο σχολείων, την κατάργηση ή μείωση οργανικών θέσεων και την ιδιωτικοποίηση της ΤΕΕ. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων, για σπουδές στην ειδικότητα επιλογής των μαθητών/τριών.
  •    ΟΧΙ στα προγράμματα μαθητείας και στις μεταγυμνασιακές σχολές που σταδιακά αφορούν ανήλικους/ες απόφοιτους/ες γυμνασίου ή όσες/ους δεν έχουν απολυτήριο λυκείου (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ).
  •   Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της ΤΕΕ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια-προγράμματα σπουδών-εξοπλισμός-υποδομές.
  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών.

Για το Δ.Σ της Α ΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (Περιστέρι)
Ο Πρόεδρος – Ο Γενικός Γραμματέας

Κατσιγιάννης Αλέξανδρος – Κρανάς Αθανάσιος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το