«Και αν τα γεγονότα βοούν για την εγκληματική εφοπλιστική απληστία, που είτε με στόχο την αποζημίωση της ασφάλειας είτε με αυτόν της ασύδοτης κερδοσκοπίας είχε σαν αποτέλεσμα τη βύθιση του πλοίου, άλλο τόσο είναι αποκαλυπτικά για την πλήρη αδυναμία του κράτους να αποτρέψει αυτή την οικολογική καταστροφή. Γιατί δεδομένου ότι το ναυάγιο έγινε λίγο έξω από τον Πειραιά, λίγα μόλις μίλια από τα “κέντρα των επιχειρήσεων” και παρά το ότι η ποσότητα των καυσίμων ήταν η μικρότερη δυνατή για τέτοιου τύπου πλοία, το πετρέλαιο ταξίδεψε παντού.… Τέλος σε ό,τι αφορά την απόδοση ευθυνών μέχρι στιγμής αυτό που έχει γίνει είναι ότι συνελήφθησαν οι δύο ναύτες στους οποίους ασκήθηκε δίωξη για πρόκληση ναυαγίου “από αμέλεια”» (Λ.Δ.15-9-2017)
Αυτά σημειώνονταν στον “Λαϊκό Δρόμο” 13 μήνες πριν, όταν το πετρέλαιο του Αγία Ζώνη μόλυνε τα νερά και την ακτογραμμή του Σαρωνικού. Χρειάστηκαν 13 μήνες «ενδελεχών ερευνών» για να βγει το πόρισμα(!)… ώστε να γίνει γνωστό αυτό που αντιλαμβάνονταν από την πρώτη στιγμή και ο πλέον αναρμόδιος για το θέμα.
Το «Αγία Ζώνη» βυθίστηκε για την αποζημίωση της ασφάλειας! Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του πορίσματος αν το κράτος αυτό, δεν άνηκε στους εφοπλιστές και τις άλλες συγγενικές κάστες «επενδυτών» και «ευεργετών».
Θυμίζουμε ότι στις 10 Σεπτέμβρη του 2017, ένα επί 8 χρόνια παροπλισμένο σαπιοκάραβο, βρέθηκε σχεδόν ακυβέρνητο με 2500 τόνους πετρέλαιο στα ανοιχτά του Σαρωνικού και βυθίστηκε… «άνευ λόγου και αιτίας». Το αλαλούμ και οι αντιφάσεις των ανακοινώσεων των κρατικών φορέων των πρώτων ημερών ήταν αποκαλυπτικά ενός θεσμικού πλαισίου, που κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εφοπλιστών, τους δίνει τα παράθυρα να παρακάμπτουν κάθε νόμο και να κυκλοφορούν σάπια πλοία, χωρίς άδειες… ακόμη και χωρίς πλήρωμα. Ένα σάπιο σκάφος 45 ετών, σε συνθήκες νηνεμίας βυθίστηκε λίγο έξω από τον Πειραιά και ο κρατικός μηχανισμός δεν γνώριζε και δεν μπορούσε να εξηγήσει τίποτα!
Μετά από 13 μήνες λοιπόν -για μια ακόμη υπόθεση που το μαχαίρι θα έφτανε στο κόκκαλο- οι ειδικοί αποφάνθηκαν! Η βύθιση του πλοίου δεν μπορεί να οφείλεται απλά στα ρήγματα που παρουσιάστηκαν σε αυτό… ω του θαύματος! Η βύθισή του οφείλεται στην απουσία του απαιτούμενου από το νόμο πληρώματος και κάθε σχετικής ενέργειας που θα μπορούσε να αποσοβήσει το ναυάγιο.
Ακόμη και αν κάποιος «εκκινούσε τη διαδικασία απάντλησης υδάτων» (αν δηλαδή πατούσε το start της αντλίας) το πλοίο δεν θα είχε βυθιστεί! Γιατί πολύ απλά, το μικρό μέγεθος των ρηγμάτων δεν δικαιολογούσε εισροή υδάτων που δεν την προλάβαιναν οι αντλίες. Το δεύτερο σενάριο που αναφέρει το πόρισμα, ότι δηλαδή θα μπορούσε το πλήρωμα -αν υπήρχε και αν είχε τέτοιες οδηγίες- να οδηγήσει το πλοίο σε κάποιο κοντινό λιμάνι ή σε εκούσια προσάραξη σε ακτή (μόλις 500 μέτρα ήταν η πλησιέστερη) δεν χρειάζεται καν να μπει στη βάσανο της σκέψης…
Τα γεγονότα βοούν λοιπόν. Άλλωστε τα ρήγματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, στο ακινητοποιημένο πλοίο, προκλήθηκαν μάλλον από κάποιον εκρηκτικό μηχανισμό! Χωρίς όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς πάντα, να έχουν βρεθεί ίχνη τέτοιου μηχανισμού. Δεν υπάρχει πιο τρανό παράδειγμα εφοπλιστικής εγκληματικής ασυδοσίας. Πρόκειται για ένα ναυάγιο που προκλήθηκε εσκεμμένα για την κερδοφορία ενός ακόμη «επενδυτή» αφήνοντας πίσω μια τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή. Μια καταστροφή που θα βαραίνει για χρόνια το λαό της Αττικής, αλλά και το ελληνικό δημόσιο στο βαθμό που χρειάστηκε και θα χρειαστεί μια πολυδάπανη σειρά ενεργειών για την αντιμετώπιση της καταστροφής.
Τα σχόλια περισσεύουν. Η ανάγνωση και μόνο του πορίσματος είναι αρκετή για να καταλάβει ακόμη και αυτός που δεν θέλει, τι έχει συμβεί. Σ’ αυτό το σύστημα ένας εφοπλιστής έχει το «δικαίωμα» και τη δυνατότητα να προκαλέσει μια τεράστια καταστροφή σε βάρος του λαού και του τόπου. Γιατί πολύ απλά είναι το σύστημα εξυπηρέτησης των συμφερόντων του. Και αφού το κάνει, το «αφελές» κράτος του και η τυφλή δικαιοσύνη του να κάνουν για χρόνια ότι δεν κατάλαβαν, αναζητώντας ευθύνες βγάζοντας πορίσματα και ψάχνοντας… το μαχαίρι και το κόκκαλο. Μέχρι να περάσει ο καιρός και ένα ακόμη έγκλημα να παραγραφεί από τη μνήμη… και τα κρατικά έγγραφα.
Και όπως έκλεινε το σχετικό άρθρο του Λ.Δ. για το ναυάγιο του “Αγία Ζώνη”…
«Πρέπει κόντρα στο βούρκο της κυρίαρχης προπαγάνδας, να κρατήσουμε ότι δεν υπάρχει κανένα ατύχημα στην υπόθεση του ναυαγίου του “Αγία Ζώνη”. Δεν υπάρχει κάτι που δεν πήγε “καλά”. Αντιθέτως όλα πήγαν σύμφωνα με την πολιτική κοινωνικής βαρβαρότητας και της “ελευθερίας της επιχειρηματικής δράσης”. Αυτής που επιτρέπει σε ένα σάπιο πλωτό φέρετρο να βγάζει κέρδος “υψηλού ρίσκου” για την ανθρώπινη ζωή και τον τόπο. Αυτής που είναι απαλλαγμένη από περιβαλλοντικούς, εργασιακούς, συνδικαλιστικούς και κάθε άλλου τέτοιου είδους περιορισμούς. Αυτής, που κάθε κρατική υποδομή πρόνοιας και πρόληψης τη θεωρεί μη ανταγωνιστικό κόστος. Αυτής της πολιτικής εξυπηρέτησης του ξένου και ντόπιου μεγάλου κεφαλαίου που είναι τόσο σάπια όσο και τα πλοία του. Αυτές είναι οι αρχές, οι νόμοι και οι αξίες όχι μόνο του τριτοκοσμικού ελληνικού καπιταλισμού, όπως εξωραϊστικά κράζουν οι απολογητές του συστήματος, αλλά ολόκληρου του καπιταλιστικού κόσμου.» (Λ.Δ 15-9-2017 )
Βασίλης Πετράκης – Εφημερίδα Λαϊκός Δρόμος
e-prologos.gr