Δημοσιεύουμε παρακάτω μια από τις πολλές διαμαρτυρίες γονέων καθώς και μια ακόμη επιστολή, αποκαλυπτικά, των στρεβλώσεων που πέτυχε το ΥΠΑΙΘ με την εφαρμογή της ΕΒΕ

Η πρώτη διαμαρτυρία προέρχεται από γονέα (τα στοιχεία του στη διάθεσή μας) που αναφέρεται στην περιπέτεια του παιδιού του

ΑΡΙΣΤΟΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥΣ

Ο μικρός μου γιος, Φοίβος, έδωσε Πανελλήνιες Εξετάσεις. Στόχος του το Μαθηματικό Αθήνας. Η κυρία, που καμώνεται ότι είναι υπουργός Παιδείας, θεσμοθέτησε την ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής). Παραμύθιασε τον κόσμο ότι στόχος της… μεταρρύθμισής της είναι να αποκλείσει μαθητές να εισάγονται με πολύ χαμηλή βαθμολογία. Παρόλο που πάνω από 25.000 εξεταζόμενοι θα αποκλειστούν, δεν δείχνει να ενοχλείται που οι ίδιοι θα καταφύγουν στους ιδιωτικούς φορείς, τα κολέγια, πληρώνοντας, ασφαλώς, προκειμένου να πάρουν ένα γαμωπτυχίο. Απαράδεκτο το δίχως άλλο. Ωστόσο, για την οικονομία της συζήτησης ας το καταπιούμε. Ο μικρός μου γιος, που λέτε, έδινε 4 μαθήματα. Φέτος, λοιπόν, το κάθε μάθημα είχε ειδικό συντελεστή. Το άθροισμα όλων των μαθημάτων δίνει τον αριθμό 1.000. Το ίδιο με πέρσι, μόνο που την προηγούμενη σεζόν όλα τα μαθήματα είχαν τον ίδιο συντελεστή (250). Ο μεγαλύτερος συντελεστής βαρύτητας φέτος είναι στα Μαθηματικά (330). Στο μάθημα αυτό ο γιος μου έπιασε 17,4. Όπως είπα, τα Μαθηματικά τού αρέσουν τρελά. Στα άλλα τρία οι βαθμοί ήταν 11,2-13,7-14,4. Το σύνολο των μορίων του ήταν 14.386. Δηλαδή, 111 μόρια σε σχέση με την περσινή βάση στο Μαθηματικό Αθήνας (14.275).

Από δω και πέρα αρχίζουν οι… άριστες ομορφιές. Με βάση την ΕΒΕ δεν μπορεί να δηλώσει τη συγκεκριμένη σχολή. Επαναλαμβάνω με 14.386 μόρια, για να μην ξεχνιόμαστε. Γιατί; Απλούστατο. Ο μέσος όρος του συγκεκριμένου πεδίου ανέρχεται σε 11,98. Αν πολλαπλασιαστεί με το συντελεστή 1,2 που θέτει η σχολή, τότε το σύνολο ανέρχεται σε 14.376. Θα με ρωτήσετε, πώς γίνεται, αφού ο γιος σου έχει 14.386; Λάθος ερώτηση. Μέγα λάθος. Η συγκεκριμένη… μεταρρύθμιση δεν τα μετράει έτσι. Δεν λαμβάνει υπ’ όψιν της τους συντελεστές βαρύτητας αλλά τον μέσο όρο των μαθημάτων, δηλαδή τα περσινά δεδομένα, τα οποία φρόντισαν να αλλάξουν οι ίδιοι! Εν προκειμένω, το άθροισμα των 4 μαθημάτων δίνει σύνολο 56,7. Αν διαιρεθεί με το 4, βγάζει αποτέλεσμα 14.175.

Θα ρωτήσετε, γιατί τότε μπήκαν οι συντελεστές βαρύτητας; Τι να σας πω και γω. Το σαΐνι η υπουργός κάτι παραπάνω γνωρίζει από μένα τον κοινό θνητό. Ξέρετε όμως ποιο είναι το κουφό και κουλό της υπόθεσης; Έστω πως κάποιος συμμαθητής του έπιασε 57,5 συνολικό άθροισμα, δηλαδή 0,8 μονάδες παραπάνω από τον δικό μου γιο. Αυτός πιάνει ακριβώς τη βάση. Δείτε όμως το παρακάτω. Ας υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος βαθμολογείται στη Χημεία και την Έκθεση με 17. Στη Φυσική με 12 και στα Μαθηματικά με 11,5. Αυτό το παιδί στο σύνολο πιάνει 13.835 μονάδες. Δηλαδή, 551 μονάδες λιγότερες από τον Φοίβο. Αυτό το παιδί γίνεται δεκτό στο μηχανογραφικό και θα διεκδικήσει την είσοδό του στη συγκεκριμένη σχολή. Ο δικός μου αποκλείεται, γιατί δεν το επιτρέπει η… μεταρρύθμιση των αρίστων. Οι άνθρωποι δεν είναι μόνο τοξικοί, ταξικοί, απρόβλεπτοι, απαράδεκτοι. Είναι με μια λέξη επικίνδυνοι, γιατί πυροβολούν την κοινή λογική…

Άλλη μία ανοιχτή επιστολή στην υπουργό παιδείας για τις στρεβλώσεις της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων κατάφερε να συγκεντρώσει 20.946 μόρια με στόχο να εισαχθεί στην αρχιτεκτονική σχολή ΑΠΘ. Ωστόσο, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο ελεύθερο σχέδιο του απαγόρευσε την εισαγωγή του κατά 0,53 μονάδες (ο βαθμός του είναι 13,5 και η ΕΒΕ 14,03) στη σχολή που επιθυμούσε να εισαχθεί.

Η ανοιχτή επιστολή που έχει αποστείλει στην υπουργό παιδείας

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Αυτή θα είναι μια ακόμη ανοιχτή επιστολή σχετικά με τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής (ΕΒΕ), και συγκεκριμένα, αυτές που εφαρμόστηκαν στα ειδικά μαθήματα σχεδίου. Μια ακόμη επίκληση για να ανταμειφθούν οι κόποι μου, καθώς και οι κόποι όλων των παιδιών που αρίστευσαν αλλά δεν μπορούν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους.

Ονομάζομαι Θανάσης Ανδρεάδης, είμαι τελειόφοιτος γενικού λυκείου και έλαβα μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις το 2021. Έζησα μια χρονιά άγχους και τηλεκπαίδευσης, μια χρονιά με ελάχιστες στιγμές ξεγνοιασιάς. Ακόμα και ο ίδιος αναρωτιέμαι πως κατάφερα να συνεχίζω να προσπαθώ, πως κατάφερα να παρακολουθώ συγκεντρωμένος τα μαθήματα μου μέσω μιας οθόνης, την οποία έβλεπα περισσότερες ώρες την ημέρα από ότι την οικογένειά μου. Τα κατάφερα όμως και μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων συγκέντρωσα 20.946 μόρια, 17.706 από τα μαθήματα κατεύθυνσης και 3.240 από τα ειδικά μαθήματα σχεδίου.

Έτσι, μετά από μια χρονιά που με έκανε να αισθάνομαι άδειος, ένιωσα ξαφνικά να γεμίζω από ικανοποίηση, να νιώθω πως οι προσπάθειες μου απέδωσαν. Και ξαφνικά, λίγες μέρες πριν καταθέσω το μηχανογραφικό μου μαθαίνω πως στις 24 Μαΐου ανακοινώθηκε πως η ΕΒΕ εφαρμόζεται ξεχωριστά στα 4 μαθήματα κατεύθυνσης, και ξεχωριστά στο ελεύθερο σχέδιο, και στο γραμμικό σχέδιο. Μαθαίνω, πως για 0,53 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, δεν δικαιούμαι να φοιτήσω στη σχολή της επιθυμίας μου. Μαθαίνω πως ο άριστος βαθμός (18,9) που έγραψα στο γραμμικό σχέδιο – το μόνο μάθημα που σχετίζεται με τις σπουδές που θέλω να ακολουθήσω – δεν σημαίνει τίποτα. Και νιώθω πάλι άδειος.

Τις τελευταίες μέρες λοιπόν, πρέπει βεβιασμένα να αποφασίσω τη σχολή που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό όσο ταυτόχρονα αναρωτιέμαι πώς, ενώ αρίστευσα, δεν δικαιούμαι καν να δηλώσω τη σχολή που επιθυμώ. Αναρωτιέμαι πώς ένας μαθητής που συγκέντρωσε χιλιάδες μόρια λιγότερα από εμένα έχει πιθανότητες να φοιτήσει στην αρχιτεκτονική του ΑΠΘ ενώ εγώ όχι. Αναρωτιέμαι, πώς ένα μάθημα που δε διδάχτηκα στο σχολείο, που απαιτεί φυσική παρουσία και που βαθμολογείται υποκειμενικά μου στερεί μια θέση στην σχολή που επιθυμούσα.

Και όχι, τα δίωρα ενισχυτικά μαθήματα της ΕΔΕΜ δεν είναι ικανά να προετοιμάσουν ένα μαθητή για μια εξάωρη εξέταση ενώ η καθυστερημένη εισαγωγή τους (Ιανουάριος 2021) ως μαθήματα εκτός σχολικού ωραρίου κατέστησε αδύνατη την παρακολούθηση τους από έναν μαθητή με υπερφορτωμένο πρόγραμμα. Και όχι, η επιθυμία μου να φοιτήσω σε μια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική σχολή δε σημαίνει απαξίωση άλλων τμημάτων.

Κυρία Κεραμέως, εστιάστε στο πως θα μορφώσετε και όχι στο ποιους θα μορφώσετε!

Με εκτίμηση, Θανάσης Ανδρεάδης

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το