Με μεγάλο σκεπτικισμό αλλά και χιούμορ, ενίοτε, αντιμετωπίζουν οι θεολόγοι και η εκπαιδευτική κοινότητα γενικότερα τις αλλαγές που επιχειρούνται σε επίπεδο επιμόρφωσης και οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας για τη «νέα διδασκαλία» του μαθήματος των θρησκευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως την αντιλαμβάνεται η νέα κυβέρνηση.
Όπως γράφει ο Θοδωρής Καραγιαννίδης στο tvxs.gr:
Όπως αναφέρουν θεολόγοι στο Tvxs.gr, όσα παρατηρούν συνιστούν επιστροφή της εκπαίδευσης, τουλάχιστον στη δεκαετία του ’70 και το τρίπτυχο «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» καθώς ο νέος φάκελος μαθητή και το περιεχόμενο του μαθήματος, μετά τις αλλαγές της νέας κυβέρνησης, δείχνουν τη σταθερή επιδίωξη είναι το μάθημα να επιβάλει την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης.
Μεταξύ άλλων επισημαίνεται σχετικά με τον χειρισμό όσων επιθυμούν απαλλαγή από μάθημα πως η οδηγία προς τους καθηγητές είναι να δρουν αποτρεπτικά για μαθητές και γονείς! Μια υπόθεση αρκετά σκοτεινή και επικίνδυνη, ειδικά μετά την καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για το εν λόγω ζήτημα, που δεν μοιάζει να πτοεί την κυβέρνηση.
Οι εκφράσεις που καταγράφηκαν σε επιμόρφωση εκπαιδευτικών τις προηγούμενες μέρες είναι χαρακτηριστικές:
«Οφείλουμε να αναπτύσσουμε και να ενισχύουμε τη χριστιανική θρησκευτική πίστη των μαθητών/τριών»
«Σε περιπτώσεις αιτήματος απαλλαγής, αποτρέπουμε παιδιά και γονείς»
«Ακόμα και μια άπιστη αριστερή καθηγήτρια πανεπιστημίου εξομολογήθηκε ότι έχει εμπειρία θαυμάτων του Χριστού»
«Να είμαστε “μοντέρνοι-ες”. Να τους βάζουμε να ακούνε έντεχνα θρησκευτικά τραγούδια όπως “και τι ζητάω, μια ευκαιρία στον παράδεισο να πάω”»
Κάποιες αναφορές, όπως είναι λογικό, έχουν ήδη δώσει λαβή για χιουμοριστικά σχόλια. Όμως είναι πραγματικές εκφράσεις από την επιμόρφωση του Ινστιτούτου Εκπαδευτικής Πολιτικής που απηχούν τις απόψεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η Νίκη Κεραμέως είχε αναφερθεί από τις πρώτες μέρες της ανάληψης των καθηκόντων της για «ιεροδιδασκάλους» και είχε προκαλέσει την αντίδραση ακόμη και Μητροπολιτών που ζήτησαν «δασκάλους και όχι κατηχητές στα σχολεία».
Άνθρωποι της εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως πολιτικών τοποθετήσεων, σημειώνουν ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί άμεσα τη βίαιη επιστροφή του μαθήματος των θρησκευτικών σε ένα παρωχημένο και αρκετά μακρινό παρελθόν, ενώ από το περιεχόμενο των οδηγιών, εγείρονται και σοβαρά πολιτικά ζητήματα.
e-prologos.gr