ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Χρονοδιάγραμμα ασφυξίας, απόκρυψης κενών, χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων, απόρροια της πολιτικής περικοπών και ελαστικοποίησης της εργασίας

Συνεχίζοντας τον αντεκπαιδευτικό  σχεδιασμό υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, το ΥΠΑΙΘ στέλνει εγκύκλιο ολοκλήρωσης υπηρεσιακών μεταβολών και τοποθετήσεων σε λειτουργικά κενά έως την Τετάρτη 25/8. Πρόκειται για μια απαράδεκτη και σαφώς παράνομη εγκύκλιο που επιδιώκει με κλειστά σχολεία να γίνουν οι διαδικασίες κενών και υπεραριθμιών από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ώστε να μην αποτυπωθούν τα πραγματικά κενά και να μην γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών. Με κλειστά σχολεία χωρίς συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων για την καταγραφή των πραγματικών αναγκών, τη δήλωση των μακρόχρονων αδειών και χωρίς να εξασφαλίζει την έγκαιρη ενημέρωση όλων των συναδέλφων.

Ακολουθώντας την ίδια τακτική με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τους προκατόχους Υπουργούς (Φίλη, Γαβρόγλου) χτυπάει ευθέως εργασιακά δικαιώματα. Για άλλη μια χρονιά τα σχολεία κινδυνεύουν να ανοίξουν από τη μια με πολλά κενά και χαμένες ώρες για τους μαθητές μας και από την άλλη με τους εκπαιδευτικούς λάστιχο. Χέρι χέρι η υποκρισία και η αντιεκπαιδευτική πολιτική, τη στιγμή μάλιστα που η ίδια η Κεραμέως στοχοποιεί τους αγωνιστές εκπαιδευτικούς που απεργούν για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων, ως υπαίτιους για τις χαμένες ώρες των μαθητών/ριών, επιδιώκοντας να στρέψει την κοινωνία και τους γονείς απέναντί τους.

Υπενθυμίζουμε ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ΠΔ 50 και ΠΔ 100 για υπολογισμό λειτουργικών υπεραριθμιών, πραγματικών κενών, προβλέπει να γίνει με την «έναρξη της σχολικής χρονιάς» ακριβώς γιατί είναι απαραίτητο να έχουν ανοίξει τα σχολεία ώστε να γίνει πλήρης η αποτύπωση των πραγματικών αναγκών.

Αντιεκπαιδευτικός κόφτης στις παράλληλες στηρίξεις με εισαγωγή πλαφόν! Ούτε να το σκέφτονται!

Πληροφορίες διακινούνται από το Υπουργείο Παιδείας ότι ετοιμάζεται εγκύκλιος «κόφτης» των παράλληλων στηρίξεων ανά σχολική μονάδα. Πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου διακινούν ότι θα εισαχθεί το πλαφόν των δύο (2) εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα ακόμα και όταν οι εγκεκριμένες παράλληλες είναι περισσότερες! Οι δικαιολογίες είναι γνωστές και κλασικές, κυρίως όμως είναι κυνική παραδοχή της αντιεκπαιδευτικής κατεύθυνσης της κυβερνητικής πολιτικής. Η παράλληλη στήριξη αντιμετωπίζεται ως άχρηστη πολυτέλεια που «φορτώνει» τον κρατικό προϋπολογισμό!

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα το επιτρέψει! Κάθε απόπειρα να θυσιαστούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον βωμό των δημοσιονομικών δεικτών θα βρει απέναντί του το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, γονείς και μαθητές!

Οδηγούμαστε για μια ακόμη χρονιά μέσα σε κατάσταση «ΠΑΝΙΚΟΥ» στην έναρξη των σχολείων. Μετά το φιάσκο της «ψηφιοποίησης τους κράτους» και την αναγκαστική μετακίνηση, σε μια δύσκολη περίοδο, χιλιάδων νεοδιόριστων ανά την Ελλάδα για δια ζώσης ανάληψη υπηρεσίας, τα δοτά συμβούλια, που σύσσωμος ο κλάδος απέρριψε με την τεράστια συμμετοχή του στην αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές,  αναλαμβάνουν δράση με κριτήριο τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους για την περικοπή των κενών με σαφή στόχο τις μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών. Προσλήψεις που για μια ακόμη χρονιά δεν, πραγματοποιούνται όλες σε μια φάση, αντίθετα γίνονται χωρίς την καταγραφή των πραγματικών κενών -χαρακτηριστικό παράδειγμα η ειδική αγωγή με την εισαγωγή ανώτατου ορίου εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά σχολική μονάδα και αντεκπαιδευτικό μοίρασμα των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε πολλά παιδιά από λίγες ώρες-, με προσλήψεις πολλών φάσεων που οδηγούν σε καταστρατήγηση των πινάκων και ειδικά φέτος εισάγουν την αδιαφάνεια για τους συναδέλφους/ισσες.

Οι μαχητικοί αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος (που καρπός τους είναι και οι φετινοί διορισμοί), για διορισμό όλων των αναπληρωτών με πτυχίο και προϋπηρεσία, για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας ως κεντρικής κατεύθυνσης κυβερνήσεων-ΕΕ-ΟΟΣΑ, για Μόνιμη και Σταθερή Δουλειά όλων, δείχνουν τον δρόμο για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η σχετική εγκύκλιος. Να σταματήσει/ακυρωθεί κάθε παράνομη διαδικασία που προσβάλλει τα εργασιακά δικαιώματά και περικόπτει τα κενά και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Μέτρα ΤΩΡΑ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα κ.λπ.). Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση.

Οι νεοδιόριστοι ειδικής αγωγής έχουν κάθε δικαίωμα αίτησης απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ με κατοχυρωμένο το δικαίωμα μετάθεσής του για το σχ.έτος 2022-23 μετά από διευκρινιστική του ΥΠΑΙΘ 12/8/21. ‘Οποιες Δ/νσεις παρελκυστικά απέτρεψαν τη δυνατότητα αυτή των συναδέλφων να δώσουν δυνατότητα συμπληρωματικής φάσης αιτήσεων  απόσπασης εντός.

Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Να δοθούν όλα τα κενά και να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).

Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις.

Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.

Υποστηρίζουμε την κάλυψη όλων των αναγκών με:

-Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα  και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερου

-Μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα κατ’ ανώτερο

-Ίδρυση και απόδοση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες

-Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)

-Ένας εκπαιδευτικός για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικός για κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη. Κανένα πλαφόν σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής/παράλληλης στήριξης ανά σχολείο και τάξη. Ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή που χρίζει παράλληλης. Όχι στο αντεκαπιδευτικό μοίρασμα των εκπαιδευτικών παράλληλης σε περισσότερα του ενός παιδιά.

-Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών και για την ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία

Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο και νηπιαγωγείο, με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό. Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ

ΑΜΕΣΗ ενεργοποίηση των συλλογικών διαδικασιών σε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ με αγωνιστική παρέμβαση και συντονισμό στην παραπάνω κατεύθυνση, με συνολικότερο σχεδιασμό για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και τη συνολική βελτίωση των όρων ζωής εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών/τριών.

Καλούμε το ΔΣ τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να παρέμβει ΑΜΕΣΑ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το