Σαρωτικές αλλαγές με λουκέτα και συγχωνεύσεις – Αντιδράσεις στα σχέδια του ΥΠΑΙΘ

Οι πρώτες αντιδράσεις στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει/συγχωνεύσει τα παιδαγωγικά τμήματα των ΑΕΙ δεν άργησαν να φανούν. Όπως έχει γίνει γνωστό, το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να συγχωνεύσει και τμήματα Φυσικής Αγωγής, στο πλαίσιο της νέας αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη, με τις σαρωτικές αλλαγές να περιλαμβάνουν λουκέτα και συγχωνεύσεις. 

Ήδη η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου αποφάσισε να αναστείλει χθες την λειτουργία της σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις επικείμενες συγχωνεύσεις, και συγκεκριμένα για την πρόταση που εστάλη στο υπουργείο και αφορά τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής.

Φαίνεται, δηλαδή, ότι το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, χωρίς να έχει δημοσιοποιήσει τίποτα σχετικά, έχει κάνει πρόταση στο ΥΠΑΙΘ σχετικά με τη σχολή, η οποία αντιδρά έντονα και ζητά την ανάκλησή της.

 Ερώτημα είναι για ποιόν λόγο οι πρυτανικές αρχές του ΕΚΠΑ δεν έχουν κάνει καμία απολύτως ενημέρωση για το ζήτημα το οποίο αρχίζει να αναδεικνύεται μέσω αντιδράσεων, ενώ καθημερινά αποστέλλουν ενημερωτικά μέιλ με τις δραστηριότητες των πρυτανικων αρχών.

Λουκέτα και συγχωνεύσεις

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ Κερατσινίου-Περάματος, σχολιάζει πως κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ φαίνεται ότι βάζουν ανοιχτά στο τραπέζι την πρόταση για συγχωνεύσεις μεταξύ Τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών αλλά και Τμημάτων Φυσικής Αγωγής(!!).

Σύμφωνα με πληροφορίες, που δε διαψεύδει το ΥΠΑΙΘ, η ίδια η Υπουργός Ν. Κεραμέως έθεσε ανοιχτά μια τέτοια πρόταση στην πρόσφατη σύνοδο Πρυτάνεων, ενώ ορισμένες Πρυτανικές αρχές, π.χ. ΕΚΠΑ, φαίνεται να αποδέχονται αυτή την προοπτική. Η τοποθέτηση της Κοσμητείας των Παιδαγωγικών της Αθήνας ενάντια σε μια τέτοια προοπτική αποδεικνύει, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, ότι η συζήτηση από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ έχει ανοίξει για τα καλά.

Επίσης, η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην πρόσφατη απόφασή της για τον ακαδημαϊκό χάρτη, καταλήγει χαρακτηριστικά για το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Ιδρύματος ότι «δεν συντρέχει κανένας απολύτως λόγος για την κατάργηση της αυτοδυναμίας και της διακριτότητάς τους».

«Χρειάζεται να σημάνει συναγερμός στον χώρο της εκπαίδευσης ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια» ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ Κερατσινίου-Περάματος και συνεχίζει:

«Η προοπτική των συγχωνεύσεων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και της ενοποίησής τους σε μια σχολή – σούπα σηματοδοτεί ένα αντιδραστικό, αντιεπιστημονικό πισωγύρισμα για την παιδαγωγική επιστήμη. Σηματοδοτεί μια πρωτοφανή υποβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνολικά και μια τεράστια επιστημονική και επαγγελματική απαξίωση των εκπαιδευτικών και των μελλοντικών αποφοίτων.

Δυστυχώς, στην ατζέντα της σημερινής κυβέρνησης της Ν.Δ., όπως έχει περιγραφεί και μπροστά στον νόμο – πλαίσιο, αλλά και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, χωράνε και τέτοια πισωγυρίσματα στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πανεπιστημιακού τοπίου με ρευστά πτυχία, με εμπορευματοποιημένη γνώση, με τη δια βίου αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων για την διεκδίκηση μιας θέσης στη ζούγκλα της εργασιακής περιπλάνησης.

Ούτε να το σκέφτονται! Τα σχέδιά τους θα μείνουν στα χαρτιά!

Οι εκπαιδευτικοί έχουμε πείρα. Όπως ανατρέψαμε τα σχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2017 για αντίστοιχες αντιδραστικές αλλαγές και συγχωνεύσεις Τμημάτων στην Προσχολική Αγωγή, έτσι και τώρα μπορούμε να ακυρώσουμε τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης της Ν.Δ.

Καλούμε τα σωματεία και όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση! Δυναμώνουμε την κοινή πάλη των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και των Φοιτητικών Συλλόγων των  Παιδαγωγικών Τμημάτων. Εδώ και τώρα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να αναλάβει πρωτοβουλίες απέναντι στις εξελίξεις που δρομολογούνται. Να προχωρήσει σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, για να μας ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της, αλλά και με τα Παιδαγωγικά Τμήματα όλης της Ελλάδας, ώστε να αναδειχθεί ο αντιπαιδαγωγικός – αντιεπιστημονικός χαρακτήρας των αλλαγών.

Όλοι στον αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει» καταλήγει η ανακοίνωση.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το