Με αφορμή την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπεραμύνθηκε εκ νέου της κυβερνητικής απόφασης για την τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες και έριξε την ευθύνη για την «εύρυθμη» λειτουργία του συγκεκριμένου μέτρου στους εκπαιδευτικούς, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «ο καθένας τίθεται προ των ευθυνών του», ενώ υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει.

Η Κεραμέως ρίχνει στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για το μάθημα με κάμερες στις τάξεις

 Μιλώντας τη Δευτέρα για το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας, αλλά και προαναγγέλοντας το άνοιγμα των ειδικών σχολείων, των δημοτικών σχολείων και των βρεφονηπιακών σταθμών από την 1η Ιουνίου, η Ν. Κεραμέως υπερασπίστηκε  και πάλι την απόφαση του υπ. Παιδείας που ορίζει πως θα μπουν εντός των σχολικών αιθουσών κάμερες, ζητώντας ευθύνες από τους εκπαιδευτικούς.

«Τώρα ο καθένας τίθεται προ των ευθυνών του. Οι εκπαιδευτικοί όπως με εξαιρετικό τρόπο πραγματοποίησαν εκπαίδευση εξ αποστάσεως κατά την αναστολή των μαθημάτων, έτσι και τώρα καλούνται με τη σειρά τους να δώσουν στα παιδιά που μένουν σπίτι πρόσβαση σε γνώση και εκπαίδευση», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ν. Κεραμέως.

Ερωτηθείσα για τις αντιδράσεις στις τάξεις εκπαιδευτικών και γονέων, ξεκαθάρισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης είναι οριστική. «Νομίζω ήμουν σαφής. Δεν κάναμε ούτε βήμα πίσω, προχωρήσαμε όπως είχαμε εξαγγείλει και από εκεί και πέρα καθένας τίθεται προ των ευθυνών του».

απεργία κινητοποίηση

Σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου σημειώνει για το θέμα:

Η κυβέρνηση της ΝΔ -εφαρμόζοντας πιστά τις επιταγές των αντιλαϊκών συνθηκών της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και της εγχώριας ολιγαρχίας- κλιμακώνει την επίθεσή της στα θεμελιώδη εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, εισάγοντας εσπευσμένα μια τροπολογία σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, βάσει της οποίας καθιερώνει τις ΚΑΜΕΡΕΣ στα σχολεία, ισοπεδώνοντας θεμελιώδεις δημοκρατικές και συνταγματικά κατοχυρωμένες δημοκρατικές ελευθερίες, εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Πρόκειται για το αντιλαϊκό μέτρο της «Ζωντανής Αναμετάδοσης»(!) των μαθημάτων, δηλ της συνέχειας των «ηλεκτρονικών μαθημάτων» και την επόμενη περίοδο που ανοίγουν τα σχολεία, στο όνομα δήθεν της βοήθειας των πιο ευπαθών μαθητών, στην ουσία, με στόχο τη μονιμοποίηση του αντιδημοκρατικού καθεστώτος της «ηλεκτρονικής διδασκαλίας» και του «ηλεκτρονικού ελέγχου» της εκπαιδευτικής πράξης.

Το βαθιά αντιδραστικό αυτό μέτρο προσβάλλει κάθε έννοια εργασιακής δημοκρατίας, παιδαγωγικής ελευθερίας, επιστημονικής δεοντολογίας και συλλογικής ευπρέπειας και ως τέτοιο κρίνεται ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

Επιπλέον, το εν λόγω μέτρο -πέρα από το γεγονός ότι επιβάλλει τη λογική του «μεγάλου αδελφού» μέσα στην τάξη και συνολικά στη σχολική ζωή– προοιωνίζεται αντιδραστικές εξελίξεις τόσο στο επίπεδο της παιδαγωγικής ελευθερίας, όσο και σε εκείνο των εργασιακών σχέσεων. Γιατί, μέσω της «ζωντανής αναμετάδοσης», με οποιοδήποτε μέσο (κάμερα, laptop, tablet, κινητό τηλ. κ.λπ.) από τη μια επιβάλλεται η πιο αποκρουστική μορφή εποπτικού ελέγχου, χειραγώγησης, πειθάρχησης και τρομοκράτησης του εκπαιδευτικού, στη θεσπισμένη πια διαδικασία της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, που ακυρώνει κάθε μορφή πνευματικής και παιδαγωγικής ελευθερίας, και από την άλλη κατεδαφίζονται οι εργασιακές σχέσεις μονίμων και αναπληρωτών, στο πλαίσιο της εισαγωγής των ιδιωτικό-οικονομικών κριτηρίων στη λειτουργία των σχολείων. Το σχολείο πλέον ως… μονάδα με ανταγωνιστικά κριτήρια μετρήσιμης απόδοσης και με αποκεντρωμένη δομή (διευθυντή manager-εκπρόσωποι Τ. Αυτοδιοίκησης, γονέων, μαθητών κ.λπ.) δομείται στη βάση της προσαρμογής στους αγοραίους νόμους, της αποψίλωσης των εκπαιδευτικών από κάθε κατάκτηση και δικαίωμα και της μορφωτικής απόρριψης των φτωχών.

Επιπλέον, στο μείζον θέμα των προσλήψεων εκπαιδευτικών, η εν λόγω τροπολογία δίδει το μεγαλύτερο χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών. Γιατί, δηλώνεται καθαρά η πολιτική βούληση της κυβέρνησης να ΠΑΓΙΩΣΕΙ την λεγόμενη «ζωντανή αναμετάδοση» («κατά τη διάρκεια επιδημικών νόσων δύνανται οι μαθητές που παραμένουν σπίτι τους να συνδέονται με τις φυσικές τάξεις διδασκαλίας, ώστε να μην αποκόπτονται από την εκπαιδευτική διαδικασία»). Επομένως, η κυβέρνηση αξιοποιεί «την ηλεκτρονική διδασκαλία» ως εκπαιδευτικό εργασιακό μοντέλο που θα …διευκολύνει τη «ζωντανή αναμετάδοση της διδασκαλίας» από τα σχολεία του κέντρου στην περιφέρεια, με στόχο την ακόμη μεγαλύτερη περικοπή των δαπανών για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, την εγκατάλειψη της νησιωτικής, ορεινής ζώνης κλπ και γενικώς την υπολειτουργία πολλών τμημάτων και σχολείων, στο όνομα μάλιστα του… ηλεκτρονικού εκσυγχρονισμού.

Έτσι, η κυβέρνηση που δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών και δεν έχει διασφαλίσει τους απαιτούμενους χώρους στις αίθουσες για την τήρηση της αναγκαίας απόστασης, η κυβέρνηση που στέλνει στα σχολεία τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές …ως αναλώσιμους και αφήνει σε υπολειτουργία το ΕΣΥ, παριστάνει σήμερα…την ευαίσθητη(!) έναντι των ευπαθών μαθητών, προσκειμένου να επιβάλει ένα… οργουελικό μοντέλο εκπαίδευσης, που ακυρώνει τόσο τη διαδικασία της μάθησης ως ζωντανή λειτουργία πνευματικής αφύπνισης, όσο και το ρόλο του εκπαιδευτικού και μαθητή, προσαρμόζοντάς τον στη λειτουργία του τηλε-παρουσιαστή και τηλε-θεατή αντιστοίχως.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το